25.05.2021
ТЕМА: Узагальнення вивченого протягом року.
МЕТА: Повторити , узагальнити , систематизувати вивчене за рік;розвивати естетичний смак,навички критичного , образного мислення, зіставлення, узагальнення,уміння влучно і цікаво висловлюватися;виховувати кращі загальнолюдські моральні якості
1. Пригадайте вивчений програмовий матеріал з української літератури, перегорнувши уважно і вдумливо сторінки підручника
* Що вам найбільше запам'яталося, вразило?
* Що взнали нового , цікавого для вас?
* Життєві історії яких письменників та їхніх героїв не залишили вас байдужими?
* З якими новими для вас художніми засобами ви познайомилися у цьому році? На прикладі яких художніх творів і яких авторів розглянули їх ?
* Що означає скласти паспорт художнього твору ? Які особливості при створенні його для ліричних(поетичних)
творів ?
* Визначте роди й жанри вивчених вами літературних
творів.
2. Виконати тест :
3. ЗАВДАННЯ НА ЛІТО.
Твори , які необхідно ОБОВ'ЯЗКОВО прочитати :
21.05.2021
ТЕМА: Література рідного краю.
Гумореска Олекси Вусика"А я живу з левом"
МЕТА: Познайомитися коротко з життєвим шляхом письменника- гумориста, його творами;виховувати вміння помічати свої й
чужі помилки, недоліки та вчасно їх виправляти
1. Ознайомитися з біографічними даними письменника Олекси Вусика за посиланням : https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BA_%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87#:~:text=%D0%92%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BA%20%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%20%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%20(12%20%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%BD%D1%8F,%D0%A7%D0%BB%D0%B5%D0%BD%20%D0%9D%D0%A1%D0%9F%D0%A3.
2. Скласти письмово план і уміти розповісти
про письменника.
3. Засвоїти поняття " гумор ". Записати в зошит і запам'ятати його.
ГУМОР - доброзичливий сміх, спрямований на викриття певних вад людського характеру чи недоладності в житті людей.У гумористичних творах смішне зображується в добродушному жартівливому тоні.
4. Прочитати гумореску Олекси Вусика "А я живу із левом"
( а також інші його гуморески) за посиланням:
5. Дати усні відповіді на запитання:
* Яке ваше враження від прочитаної гуморески?
* Чи вам смішно? Чому?
* Чи можна так "любити" тварин?
* Чому навчає гумореска?
* Чи маєте ви своїх домашніх тварин ?Як до них ставитесь?
6. Виконати тест сьогодні , 21.05.2021, вчасно і доброчесно :
18.05.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми:
"Рідна Україна.Світ природи"(твори М.Рильського, Г.Тютюнника, М.Вінграновського).РЗМ Твір- роздум
МЕТА: Визначити рівень знань, умінь, навичок учнів , набутих при вивченні теми;
розвивати уміння створювати власні письмові висловлювання , творчі здібності, образне і критичне мислення; виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. Повторіть вивчений раніше програмовий матеріал з теми
" Рідна Україна .Світ природи", ст.212- 249.
2. Написати твір - роздум на одну із тем на вибір :
1) Багата уява робить дитинство незвичайним(За мотивами
оповідання Г.Тютюнника "Дивак")
2) Мій улюблений персонаж повісті М.Вінграновського
"Сіроманець"
3) Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської
душі та довкіллям у поезіях М.Рильського
Вісімнадцяте травня
Класна робота
Тематичне оцінювання з теми "Рідна Україна.Світ природи"
Твір - роздум
( Заголовок твору , тобто одна із вибраних тем)
3. Удосконалений, відредагований і переписаний у чистовому варіанті твір , написаний розбірливо , старанно й охайно,
коректно сфотографувати й надіслати на адресу електронної пошти :
distprosvita23@gmail.com
ДО УВАГИ !!! Творча письмова робота має
бути виконана доброчесно і вчасно, тобто
прислати її в цей же день , а саме 18.05.2021 .
27.04.2021- 11.05
ТЕМА: М.Вінграновський."Сіроманець".
Захоплива і драматична історія про хлопчика і вовка як приклад гармонії людини і природи.
Переказ найцікавіших епізодів повісті.
Гуманізм твору.
Доброта, рішучість, вигадливість
Сашка ,його здатність на самостійні вчинки,
особливо у відстоюванні своєї позиції.
Характеристика головного героя за планом
МЕТА: Ознайомитися коротко зі сторінками життя і творчості письменника, опрацювати ідейно- художній зміст повісті, визначити його тему та ідею, охарактеризувати головних персонажів; розвивати творчу уяву, логічне та образне мислення, культуру мовлення;
виховувати гуманістичні цінності, розуміння важливості дружби в житті людини
1. Ознайомитись із біографічними даними про видатного українського письменника Миколу Вінграновського, ст.223.
3. Виразно і вдумливо прочитати уривки з повісті М.Вінграновського "Сіроманець", ст.223- 248.
4. Усно дайте відповіді на запитання № 4 -10, ст.249.
5. Визначте тему та ідею оповідання, запишіть їх у зошит.
6. Складіть письмово план- характеристику до образів головних героїв повісті - Сашка та Сіроманця.
7. Знайдіть описи природи ( пейзажі) у творі.Який вам найбільше сподобався і чому ? Перекажіть його усно близько до тексту.
8. Які епізоди повісті вас найбільше вразили й чому ? Аргументуйте свою думку. Перекажіть ці епізоди близько до тексту.
9. Перегляньте екранізацію повісті М.Вінграновського
"Сіроманець".Дайте усну відповідь на запитання:
що спільне , а що відмінне у повісті й фільмі?
10. Виконайте тести :
27.04 - М.ВІНГРАНОВСЬКИЙ"СІРОМАНЕЦЬ"
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09
23.04.2021
ТЕМА: РЗМ Усний твір- характеристика літературного героя за планом
МЕТА: Продовжити аналіз твору , охарактеризувати героїв твору, розвивати усне монологічне мовлення, логічне й критичне мислення;виховувати культуру мовлення, найкращі людські якості
1. Розповісти про життя і творчість письменника Г.Тютюнника за складеним раніше планом.
2. Скласти план для характеристики головного героя твору Г.Тютюнника "Дивак"- хлопчика Олеся.
3. За складеним планом охарактеризвати літературного героя.
ДО УВАГИ !!!
Наступний твір для прочитання:
27.04 - М.Вінграновський "Сіроманець".
16.04. - 20.04.2021
ТЕМА: Григір Тютюнник" Дивак".Коротко про письменника .Зміст твору.Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.Паралельність і єдність двох світів- природи й людини, зображених в оповіданні.Точність і лаконізм описів природи.
Допитливий , чуйний , добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати , уявляти.
Гідна поведінка Олеся як позиція особистості
МЕТА: Ознайомитися з епізодами біографії письменника, опрацювати ідейно- художній зміст оповідання, охарактеризувати описи природи, героя твору;розвивати творчу уяву, логічне мислення , вміння грамотно надавати відповіді на запитання; виховувати жагу до пізнання загадкового світу природи, приязного ставлення до неї
1. Ознайомитись із біографічними даними про видатного українського письменника Григора Тютюнника, ст. 215.
3. Виразно і вдумливо прочитати оповідання Г.Тютюнника
"Дивак", ст.215- 221.
4. Усно дайте відповіді на запитання № 4 -10, ст.222.
5. Визначіть тему та ідею оповідання, запишіть їх у зошит.
6. Складіть письмово план- характеристику до образу головного героя оповідання - Олеся.
7. Знайдіть описи природи ( пейзажі) у творі.Який вам найбільше сподобався і чому ? Перекажіть його усно близько до тексту.
8. Виконайте тести :
ДО УВАГИ !!!
Наступний твір для прочитання:
27.04 - М.Вінграновський "Сіроманець".
13.04. 2021
ТЕМА: Виразне читання віршів М.Рильського
МЕТА: Повторити засвоєні раніше засоби виразного читання , збагачувати словниковий запас , удосконалювати навички виразного читання ; розвивати культуру почуттів, усне мовлення,образне мислення, емоційну сферу; виховувати естетичний смак
1. Засобами виразного читання напам'ять
донести до слухачів тему, ідею віршів
Максима Рильського , а також красу поетичних образів, створених ним у ліричних творах.
2. На наступний урок прочитати оповідання
Г.Тютюнника"Дивак", ст.215- 221.
9.04.2021
ТЕМА: М.Рильський .Основні відомості про
поета.Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови у поезіях "Дощ", "Осінь- маляр із палітрою пишною..."
МЕТА: Ознайомитися з біографією поета,
проаналізувати програмні ліричні твори , визначити художні засоби;розвивати творчу уяву, логічне мислення, виразне декламування віршів;виховувати прагнення до єдності з природою, вираження своїх почуттів
1. Ознайомитись із біографічними даними про видатного українського поета Максима Тадейовича Рильського,
ст. 212.
3. Виразно прочитати вірші "Дощ", "Осінь - маляр із
палітрою пишною...", ст. 213.
4. Прослухайте музичні твори.Дайте відповідь на запитання:
Наскільки музика співзвучна з тими почуттями, що виникають при читанні цих віршів ?
4. Усно дайте відповіді на запитання № 5, 10.
5. Складіть паспорт обох віршів( так, як це ви робили раніше) за схемою , яка записана у вас в зошиті . Для виконання цього завдання скористайтеся матеріалом відеопрезентації.
6. Вивчити на наступний урок літератури один із віршів напам'ять за власним вибором.
6.04.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми:
"Рідна Україна.Світ природи"(за творчістю
Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала)
МЕТА: Визначити рівень зань, умінь та навичок за допомогою контрольних завдань;
розвивати пам'ять, увагу, логіку, критичне мислення;виховувати відповідальність за власну навчальну діяльність
1. ВИКОНАТИ КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ :
2.04.2021
ТЕМА: Є.Гуцало"Лось".Співчуття , милосердя- шлях до перемоги добра.Образи
хлопчиків , їхня невідступність у захисті гуманних переконань
ТЕМА: Визначити міру порушення теми добра і зла у творі, визначити його тему та ідею,охарактеризувати головних
персонажів;розвивати творчу уяву, логічне мислення, уміння висловлювати власну думку; виховувати співчуття та милосердя
до інших, невідступність від гуманних переконань
1. Уважно і вдумливо прочитайте статтю підручника з теорії літератури "Оповідання", ст.210.
2. Запишіть у зошит літературне правило про оповідання як
літературний жанр. Визначіть основні ознаки оповідання,
запишіть їх в зошит і запам'ятайте.
3. Доведіть , що твір Є.Гуцала - оповідання, користуючись
щойно засвоєними правилами.
4. Охарактеризуйте героїв твору , склавши їх план - характеристику в табличній формі. Якщо виникають певні труднощі, то скористайтеся минулим відеоуроком .
5. Дайте усні відповіді на запитання :
* Чого мене навчило оповідання Є.Гуцала "Лось"?
* Як би розвивалися події після закінчення оповіді?
6. Виконати тест :
7. Підготуватися до тематичного оцінювання з теми :
"Рідна Україна.Світ природи( за творами С.Васильченка, Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала)", ст. 187 - 210.
30.03.2021
ТЕМА: Є.Гуцало "Лось".Основні відомості про письменника .Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва.
Порушення цієї теми в оповіданні "Лось"
МЕТА: Ознайомитися з фактами біографії автора, визначити міру порушення теми добра і зла у творі, визначити його тему та ідею,охарактеризувати головних
персонажів;розвивати творчу уяву, логічне мислення, уміння висловлювати власну думку; виховувати співчуття та милосердя
до інших, невідступність від гуманних переконань
1. Ознайомитися з біографічними відомостями та творчістю
Євгена Гуцала, ст.203.
2. Скласти план письмово, зробивши необхідні записи в зошит, і уміти розповісти про письменника.
2. Прочитати оповідання "Лось" , ст.203- 210.
3. Визначити тему та ідею твору, записати в зошит.
4. Подумайте і визначіть:що виступає добром у творі, а що злом ? Своє розуміння цих понять запишіть у
таблицю :" Добро і зло ".
5. Дайте усні відповіді на запитання № 4-10, ст.211.
7. Виконати тест :
26.02.2021
ТЕМА:Зірка Мензатюк "Таємниця козацької шаблі".Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України.
Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини
МЕТА: Ознайомитися коротко зі сторінками творчості письменниці, опрацювати ідейно- тематичний зміст твору, охарактеризувати головних героїв; розвивати творчу уяву, логічне мислення, культуру мовлення;виховувати жагу до знань, пошану до історичного минулого нашого народу
1. Прочитати статтю підручника з теорії літератури
"Епічний твір", засвоїти поняття епічний твір, жанри епічних творів і записати в зошит правила, ст.185.
2. Ознайомитися з біографічними відомостями про письменницю Зірку Мензатюк, ст.159.
Після прочитання записати в зошит відповідь на запитання : Про що буде розповідатися у творі "Таємниця козацької
шаблі " ? Ваша відповідь на це запитання і буде темою цього твору.
3. Уважно , вдумливо і виразно прочитати уривки повісті
"Таємниця козацької шаблі" , ст.159- 173( розділи 1- 6).
За бажанням можна дочитати текст повісті до кінця ,ст.185.
4. Уміти переказати кожний прочитаний розділ повісті.
5. Усно відповісти на запитання № 1- 10, ст.169.
6. Виконати тест:
23.02.2021
ТЕМА: Позакласне читання.Сучасні твори про історичне минуле.Оксана Сенатович
" Малий Віз"
МЕТА: Ознайомитися з короткоми відомостями про життя та творчість письменниці О.Сенатович,опрацювати ідейно- тематичний зміст твору, охарактеризувати головних героїв; розвивати творчу уяву, логічне мислення, культуру мовлення;виховувати жагу до знань
1. Ознайомитися з біографічними відомостями та творчістю
дитячої письменниці Оксани Сенатович.
Зробити необхідні записи в зошит і уміти розповісти про письменницю.
2. Прочитати казку "Малий Віз":
3. Також можна прослухати її в аудіозаписі:
5. Дайте усні відповіді на запитання:
* Які реальні , а які казкові елементи ви помітили ?
Аргументуйте свою відповідь.
* Що ви знаєте про козаків? Охарактеризуйте козаків з твору.
* Що вам відомо про Івана Сірка ?Чому , на вашу думку,
про нього письменник у Львові пише книгу?
* Перекажіть текст казки спочатку від імені Дмитрика, а потім від імені козаків. У чому ви помітили різницю ?
* Охарактеризуйте Дмитрика.
* Що нового про українських козаків ви дізналися?
6. Виконати тест :
16.02.2021- 19.02 2021
ТЕМА: О.Олесь "Микита Кожум'яка".
Драматичний твір на тему народної казки
МЕТА: Опрацювати ідейно- художній зміст твору , визначити його тему та ідею, охарактеризувати головних персонажів та сюжет, ознайомитися з літературним поняттям " драматичний твір" ; розвивати творчу уяву, логіку , критичне мислення , культуру мовлення , виразне читання; виховувати пошану до героїв нашого народу
1. Уважно і вдумливо прочитати статтю підручника з теорії літератури "Драматичний твір , його будова", ст.156- 157.
2. Виписати в зошит літературні правила і запам'ятати їх.
3. Прочитати п'єсу "Микита Кожум'яка" , написану О.Олесем за народною казкою, відомою ще з часів Київської Русі і яка згадується в найдавнішому літописі " Повість минулих літ ", ст. 143- 155.Уміти переказати основні події у творі , тобто сюжет.
4. Визначити тему та ідею п'єси, записати в зошит.
5. Скласти план- характеристику до образу Микити Кожум'яки , записати в зошит. Виділити різнокольоровими олівцями позитивні й негативні риси Микити.
5. Виконати тести :
12.02.2021
ТЕМА: РЗМ Письмовий твір- роздум про зв'язок минулого із сучасним
МЕТА: Удосконалювати навички правильно будувати текст- роздум, розкривати тему твору;розвивати зв'язне письмове мовлення, увагу, пам'ять, мислення,уміння послідовно і логічно викладати свої думки, словесно викладати свої почуття й переживання;
виховувати шанобливе ставлення до історії свого народу і країни
1. Пригадайте з уроків української мови, з яких частин складається текст типу мовлення роздум :
1). ТЕЗА(думка, яку потрібно довести, обгрунтувати ;
це, як правило, є тема твору).
2). АРГУМЕНТИ( докази , приклади , пояснення :чому цей предмет , особа чи явище такі , а не інакші?).
3). ВИСНОВОК.
Ці три складові частини обов'язково мають бути у творі- роздумі !!!
2. Записати в зошит :
Дванадцяте лютого
Класна робота
РЗМ "Той , хто не знає свого минулого , той не вартий майбутнього, хто не відає про славу своїх предків, той сам не вартий пошани"(Максим Рильський)
3. Написати в зошиті твір- роздум на задану тему за вивченими літописними оповідями та поемою О.Олеся "Княжа Україна", іншими творами на історичну тематику, які ви прочитали самостійно, попередньо удосконаливши його на чернетці й перевіривши.
Після цього написаний у чистовому варіанті твір коректно сфотографувати й надіслати на електронну пошту :
distprosvita23@gmail.com
Письмова робота має бути виконана самостійно й доброчесно.
9.02.2021
ТЕМА: Олександр Олесь."Заспів", "Ярослав Мудрий"( їз книги "Княжа Україна").
Поезії з книги "Княжа Україна", їхній зв'язок
з літописами.Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Руси - України , їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до
рідної землі
МЕТА: Ознайомитись із життєвим та творчим шляхом письменника; визначити тему та ідею твору, охарактеризувати головних персонажів та сюжет ;розвивати творчу уяву та критичне мислення ,виразне читання , культуру мовлення;виховувати пшану до до поетичного минулого нашого народу
1. Пригадайте, які твори на історичну тему ви вивчали у початковій школі?
* Які книги на історичну тему читали самостійно ?
* Які фільми чи мультфільми дивилися ?
* Що вам запам'яталося найбільше? Чому?
* Для чого потрібно читати історичні твори?Аргументуйте
свою відповідь.
2. Ознайомитися з короткими відомостями про життєвий і творчий шлях письменника Олександра Олеся, прочитавши статтю підручника на ст.137.
3. Скласти план до біографії , записати його в зошит і уміти розповісти за ним про письменника.
4. Виразно і вдумливо прочитати розділи "Заспів" та "Ярослав Мудрий" з книги "Княжа Україна", ст.137- 142.
5. Визначити тему та ідею твору, записати в зошит. Перевірте, чи правильно ви визначили тему та ідею поеми ?
ТЕМА: Розповідь про історичне минуле нашого народу, вірування наших пращурів, утворення Києва та Київської
Русі, княже правління ,війни та військові походи.
ІДЕЯ: Уславлення пращурів - героїв , їхнього патріотизму та
відданості рідній землі.
6. Скласти план - характеристику князя Ярослава Мудрого
і записати в зошит.
7. Виконати тест :
5.02.2021
ТЕМА:"Повість минулих літ "- найдавніший літопис нашого народу.Значення літописання для нащадків .Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Любов руських (українських) князів до своєї землі; їхня сила духу ,воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо
МЕТА: Ознайомитися з цікавими сторінками створення літопису;опрацювати ідейно- художній зміст програмного твору,визначити його тему та ідею, охарактеризувати головних персонажів та сюжет; розвивати творчу уяву , логічне мислення, виразне читання ; виховувати повагу до історичного минулого нашого народу
1. Пригадайте вивчене про літописи з минулого уроку :
* Що таке літопис ?
* Які з літописних оповідей вам найбільше запам'ятались ?
Чим саме?
* Хто такий Нестор - літописець ?
*Що ви знаєте про "Повість минулих літ "?
2. Звертаємося до статті підручника "Літопис", ст.129.
Уважно і вдумливо її читаємо , щоб дати відповіді на запитання:
* Хто ж автор "Повісті минулих літ "?
* Що ви можете розповісти про життя Нестора - літописця?
* Скільки років Нетор працював над літописом "Повість минулих літ"?
* Про що в ньому ведеться ?
* Який історичний проміжок часу охоплений у цьому літописі?
* Про кого і про що подано докладні відомості у літописі
"Повість минулих літ "?
* Яка головна думка літопису?
* З якого приводу цей літопис викликає глибокий сум у
читачів?
3. Визначити тему та ідею літописа "Повість минулих літ",
записати в зошит і запам'ятати.
4. За прочитаними літописними оповідями скласти план- характеристику київських князів ( Кия, Святослава, Володимира, Ярослава) у табличній формі (розділити сторінку на 4 рівні частини , в кожну частину вписати ім'я
князя і записати риси характеру , які ви виявили, аналізуючи літописні оповіді; а потім обвести олівцем схожі риси характеру київських князів і зробити висновок : які риси характеру у них спільні, а які відмінні?).
5. Виконати тест : ЛІТОПИСНІ ОПОВІДІ- 2
2.02.2021
ТЕМА: ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ. Літописні оповіді: "Три брати -
Кий,Щек, Хорив і сестра їхня Либідь",
"Святослав укладає мир з греками...",
"Володимир вибирає віру...",
"Розгром Ярославом печенігів.Початок великого будівництва в Києві.Похвала книгам"
МЕТА: Ознайомитися із цікавими сторінками створення літописів; опрацювати ідейно- художній зміст творів, визначити їхню тему та ідею, охарактеризувати головних персонажів та сюжет; розвивати творчу уяву,
логічне мислення , виразне читання;
виховувати цікавість і пошану до історичного минулого свого народу
1. Пригадайте :
* Що таке літописи ?
* Які події вони оповідають ?
* Яких київських князів ви знаєте ?
* Чим саме вони відомі?
2. А тепер перевірте : чи правильні були ваші відповіді ?
Прочитати статті підручника "Літописні оповіді. Літопис",
ст.128- 129. Уміти розповісти про літописи та літописців.
3. Записати в зошит літературне правило про літопис і запам'ятати його.
4. Прочитати літописні оповіді, ст.130- 136. Уміти переказати
зміст кожної з них.
Будьте готові до того, що буде нелегко читати ці твори, бо в текстах багато історизмів, застарілої лексики, синтаксична будова речень і порядок слів у них не такі , як зараз , а відповідає тогочасній (часів Київської Русі) стилістиці й риториці. То ж будьте уважними, вдумуйтесь у зміст кожного слова і речення, щоб крще зрозуміти прочитане, а потім його переказати за нормами сучасної мови.
Але я впевнена, що ви з усім справитися ! Ви ж у мене всі розумниці й розумумники !
5. Дати усні відповіді на запитання № 4-10, ст.136.
6. Виконати тест : ЛІТОПИСНІ ОПОВІДІ
29.01.2021
ТЕМА: Л.Глібов."Що за птиця ? ", " Хто
розмовляє?", " Хто сестра і брат?"
Особливості поетичних загадок Л.Глібова,
роль у них казкових елементів, фольклорної основи , гумору , пестливих слів.Акровірш
МЕТА: Проаналізувати програмові ліричні твори , визначити художні засоби , образність та особливості поетичної мови;розвивати творчу уяву , логічне та критичне мислення , виразне декламування віршів;виховувати шанобливе ставлення до поетичного слова
1. Пригадайте вивчене про загадки , прислів'я та приказки:
* Що називається загадкою? Які особливості загадок?
* Чим прислів'я відрізняється від приказки?
* Які існують види прислів'їв та приказок?
* Назвіть не менше п'яти прислів'їв.
2. Пригадайте з вивченого в початковій школі, що таке
" акровірш" ?
Прочитайте літературне правило на ст.125 , запишіть його у зошит і запам'ятайте .
3. Виразно і вдумливо прочитайте акровірші , ст.125-126.
4. Визначте тему та ідею цих творів, запишіть в зошит.
5. Перевірте себе, чи правильно ви визначили тему та ідею цих акровіршів?
"ХТО РОЗМОВЛЯЄ?" :
Тема: Розмова осоки та сороки про пошану в народі.
Ідея: Засудження негативних рис характеру, доведення значимості для суспільства.
"ХТО ВОНА?" :
Тема: Зображення першої весняної пташки- ластівки.
Ідея: Ластівка- символ надії на нове життя, усе в житті
може змінитися.
"ХТО СЕСТРА І БРАТ? :
Тема : Зображення двох зернових культур та їхня значимість у народі.
Ідея : Просо та гречка корисні для людини,людину слід хвалити за добрі вчинки.
"ЩО ЗА ПТИЦЯ?" :
Тема: Зображення способу життя мухи.
Ідея : Засудження нероб.
6. Визначте усно художні засоби, вжиті в акровіршах, скориставшись відеопрезентацією.
7. Виконайте тест :
26.01.2021
ТЕМА: Леонід Глібов - відомий український
поет і байкар.Фольклорна основа його віршованих загадок.
"Химерний ,маленький..."
Мета: Ознайомитися зі сторінками біографії
Л.Глібова;проаналізувати програмний твір,
визначити в ньому художні засоби та образність;розвивати творчу уяву, образне мислення ,виразне декламування віршів;виховувати зацікавлення до авторського фольклору
1. Повторити вивчене про фольклорні твори - загадки,
прислів'я.
2. Ознайомитися зі сторінками біографії письменника
Л.Глібова, прочитавши статтю підручника на ст.124.
3. Скласти письмово план до біографії письменника і уміти за ним переказати її.
4. Прочитати виразно і вдумливо вірш- загадку "Химерний,
маленький...", ст 124- 125.
5. Дати усні відповіді на запитання:
* Чи сподобався вам вірш- загадка ?Чим ?
* Що в ньому спільного з народними казками?
* Що це за страва "вареник гречаний"?
* Які дії виконує вареник?
* Які рядки допомогли вам знайти розгадку?
* Хто з вас ліпив вареники та знає , як їх готувати ?
5. Визначити тему та ідею твору та записати їх у зошит.
ТЕМА: Загадка для дітей , створена у поетичній формі про звичайні речі - вареник.
ІДЕЯ: Уміння готувати смачну їжу.
6. Виконати тест :
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 672 645 1501
Код доступа: 555668
22.01.2021
ТЕМА: Прислів'я та приказки.Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка вприслів'ях і приказках.Краса і мудрість прислів'їв та приказок.
МЕТА: Ознайомитися зі світом прислів'їв та приказок,проаналізувати фольклорні твори
та визначити їх види ;виховувати любов до фольклору
1. Пригадайте , які прислів'я та приказки ви знаєте ?Про що в них йдеться ?Що вони відображають ?
Як ви вважаєте , для чого вони потрібні ?
2. Прочитайте уважно і вдумливо статтю підручника з теорії літератури "Прислів'я та приказка", ст.119-120.
3. У зошит виписати з підручника визначення літературних термінів"прислів'я", " приказка" , а також їх види. Запам'ятати ці визначення.
Про види приказок ви можете прочитати (а потім виписати)
у рубриці "До речі..." на ст.120.
4. Виразно і вдумливо прочитайте прислів'я та приказки , що згруповані за видами і змістом, ст.120- 122. Як ви їх розумієте?Спробуйте пояснити їхнє значення.
5. Виконати тест:
Людмила Кизим приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5- А УМЛ
Время: 19 янв. 2021 11:30 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 672 645 1501
Код доступа: 555668
19.01.2021
ТЕМА: СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ
Загадки.Загадка як вид усної народної творчості.Розгляд змісту і форми загадок.Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослинний та тваринний світ)
МЕТА: Ознайомитися зі світом загадок ; проаналізувати програмні фольклорні твори, визначити їх зміст і форму;розвивати творчу уяву , логічне мислення , виразне читання;виховувати зацікавленність фольклорними творами
1. Пригадайте і дайте усні відповіді на запитаня:
* Які види усної народної творчості ви знаєте?
* Чи подобаються вам загадки ?Чим саме?
* Коли ви вперше почули про загадку?
* Чи можна стверджувати, що загадки- це скарб народу?
Чому ви так вважаєте?
2. Прочитайте уважно і вдумливо статтю підручника з теорії літератури "Загадки", ст.113-115.
3. У зошит виписати з підручника визначення літературного терміна "загадка" , а також види загадок. Запам'ятати ці
визначення.
4. Прочитайте загадки , що згруповані за видами і змістом,
ст.115-116.Спробуйте їх відгадати .Чи вдалося вам це повністю зробити ?
5. Прочитайте уважно і вдумливо статтю підручника з теорії літератури "Метафора", ст.117.
6. У зошит виписати з підручника визначення літературного терміна "метафора" . Запам'ятати це
визначення.
7. Виконати тест:
29.12.2020
ТЕМА: Повторення та узагальнення вивченого у першому семестрі
МЕТА: Систематизувати та узагальнити вивчене протягом семестру навчальний матеріал; розвивати пам'ять , увагу, логічне мислення, уміння акумулювати власні знання під час опрацювання завдань, грамотно висловлювати свою думку, формувати світогляд;виховувати почуття пошани до літературного слова , любові до рідного краю, народу, прищеплювати інтерес та відповідальність до наслідків своєї праці
1. Пригадайте , які розділи з української літератури ви вивчили у першому семестрі ? Скористайтеся змістом підручника. Що вам запам'яталося найбільше ?Чому? Аргументуйте свою відповідь.
2. Повторення та узагальнення вивченого пропонуються провести у вигляді практичної роботи.
Можна зробити різнорівневі тести до конкретної теми, розділу, твору( на форматі А4 і в файлі) ; а також придумати кросворди , виконати ілюстрації до творів( фарбами !), комікси(на форматі А4 і в файлі); створити буктрейлер до вивчених творів, презантацію до творчості конкретних письменників, про цікаві факти з їх життя, лепбук, записати на відео інтерв'ю з однокласниками, друзями чи батьками щодо вивчення літератури чи іншою актуальною для вас темою, екранізівати уривок із вивченого твору.
ЦЕ ЗАВДАННЯ ВИКОНУЄТЬСЯ ОБОВ'ЯЗКОВО , А НЕ
ЗА БАЖАННЯМ ! ВИБИРАЙТЕ ФОРМУ ЙОГО ВИКОНАННЯ , ЯКА ВАМ НАЙБІЛЬШЕ ПОДОБАЄТЬСЯ.
3. Виконану роботу прислати за електронною адресою
distprosvita23@gmail.com
Коли вийдемо на навчання у школу ,тоді , хто виконував роботу не у відеоваріанті, принесете свої роботи .Поки що я перевірю їх виконання за надісланою вами поштою.
22.12.2020
ТЕМА: Література рідного краю
МЕТА: Ознайомитися з творчістю письменників Дніпропетровщини, розвивати
навички аналізу тексту, давати власну оцінку прочитаному,виховувати інтерес до творчості письменників рідного краю
1. Ознайомитися з найвідомішими сучасними письменниками Дніпропетровщини, переглянувши відеопрезентацію випускниці нашої школи Бровіної Оксани
2. Записати в зошит прізвища та імена письменників ,які
згадуються в презентації, а також вид їхньої творчої діяльності, наприклад : Леся Степовичка- поет, прозаїк, перекладач;
"Дніпропетровщина моя !" сучасного поета Дніпропетровщини Андрія Бабича.
А ХТО З ВАС СПРОБУЄ ВИКОНАТИ ПОДІБНУ
ТВОРЧУ РОБОТУ ?
ЗДИВУЙТЕ МЕНЕ І СВОЇХ ОДНОКЛАСНИКІВ
18.12.2020
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :
"Світ фантазії та мудрості"(літературні казки)
МЕТА: Визначити рівень знань, умінь , навичок , здобутих під час вивчення теми;
розвивати увагу, логіку , мислення; виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. Виконати контрольний тест, обмежений у часі
до 18 грудня 18.00
15.12.2020
ТЕМА: Г. МАЛИК " Пригоди Алі в країні Недоладії".Елементи незвичайного в творі
Мета: Удосконалювати уміння аналізувати літературний твір , виокремлювати реальне і фантастичне в ньому; розвивати логічне і образне мислення;виховувати загальнолюдські цінності
1. На сьогодні ви вже повністю прочитали повість - казку
дитячої письменниці Г.Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії". То ж тепер ви зможете знайти незвичайні , фантастичні елементи подій, що відбувалися в творі, і ті , що були реальними, дійсними.
* Зробіть у зошиті заголовок таблички під назвою "Незвичайне і реальне у повісті- казці";
* Потім розподіліть її на дві колонки із заголовками
"Незвичайне" і "Реальне";
* В кожну колонку впишіть відповідні події, які траплялися у творі незвичайні чи реальні
2. Виконати тест , обмежений в часі до 15 грудня 18.00
3. Підготуватися до тематчної атестації з теми"СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ"( творчість І.Франка, В.Короліва - Старого, В.Симоненка, Г.Малик), ст.48-111.
11.12.2020
ТЕМА: РЗМ Написання продовження пригод Алі та її нових друзів
МЕТА: Удосконалювати уміння й навички писати твір типу мовлення "розповідь", створювати тексти в художньому стилі; розвивати логіку, образне мислення, творчі здібності; виховувати загальнолюдські цінності
1. Написати продовження повісті- казки Г.Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії" про пригоди Алі та її нових друзів.
2. Казку написати на альбомному листі, а на зворотньому
боці намалювати ілюстрацію до своєї казки. Не забудьте указати своє прізвище, ім'я та клас.
З нетерпінням чекаю від вас цікавих творів і дивовижних ілюстрацій !
8.12.2020
ТЕМА: Г.Малик "Незвичайні пригоди Алі
в країні Недоладії".Характеристика
героя , який найбільше сподобався
МЕТА: Охарактеризувати головних персонажів твору; розвивати творчу уяву,
логічне мислення , культуру мовлення;
виховувати уміння дружити , приязно ставитись до оточуючих людей
1. Прочитати розділи казки на ст. 101 - 110. Уміти переказати події , які там відбуваються.
2. Назвіть усіх персонажів казки- повісті, запишіть їх у зошит.
3. Визначте, які з цих персонажів головні , а які другорядні?
4. Складіть письмово план - характеристику двох літературних
героїв, який найбільше сподобався і не сподобався.
5. За бажанням намалюйте цих героїв .
6. Виконайте контрольний тест, обмежений у часі до
10 грудня 18.00
4.12.2020
ТЕМА: Г. Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії".Морально - етичні проблеми в казці:добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети
МЕТА: Опрацювати ідейно- художній зміст програмного твору, його тему та ідею, морально - етичні проблеми;розвивати уміння аналізувати художній твір;виховувати
співчуття, бажання допомагати іншим
1. Прочитати розділи казки на ст.92 - 100. Уміти переказати події , які там відбуваються.
4. Дати усні відповіді на запитання № 1-10.
5. Визначити тему та ідею казки, записати в зошит.
Тема: Зображення країни незавершених справ та пригод Алі в цій країні.
Ідея : Засудження лінощів , жорстокості і неробства, спонукання до праці та завершення всіх розпочатих справ.
6. За бажанням зробіть ілюстрації до прочитаних розділів,
але створені власною уявою, а не змальовані з підручника.
1.12.2020
ТЕМА: Г.Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії".Повість- казка сучасної дитячої письменниці .Повість - казка
МЕТА: Ознайомитися з цікавими сторінками біографії письменниці;розвивати творчу
уяву , образне мислення,уміння аналізувати почуте; виховувати інтерес до творчості дитячих письменників
1. Пригадайте , що таке повість - казка ? Прочитати статтю підручника з розділу "Теорія літератури", ст.110-111.Виділені правила запам'ятати і записати в зошит.
2. Прочитати короткі відомості про сучасну дитячу письменницю Галину Малик.Уміти розказати про неї.
3. Прочитати розділи казки на ст.82 - 91. Уміти переказати події , які там відбуваються.
4. Дати усні відповіді на запитання № 1-10.
5. За бажанням зробіть ілюстрації до прочитаних розділів,
але створені власною уявою, а не змальовані з підручника.
27.11.2020
ТЕМА: В.Симоненко "Цар Плаксій і Лоскотон".Різні життеві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична і оптимістична)
МЕТА: Охарактеризувати головних дійових осіб твору, визначити значення назви казкової країни, імен героїв; розвивати навички аналізу літературного твору, логіку , мислення ;виховувати вдумливого читача
2. Виконати контрольний тест , обмежений у часі до
27 листопада 18.00 .
ДО УВАГИ !!!
ПОЧНІТЬ ЧИТАТИ ЛІТЕРАТУРНУ КАЗКУ
Г. МАЛИК " НЕЗВИЧАЙНІ ПРИГОДИ АЛІ В КРАЇНІ НЕДОЛАДІЇ". Вона велика за обсягом і треба встигнути її прочитати. Почніть робити це вже сьогодні.
24.11.2020
ТЕМА: Василь Симоненко.Цікава сторінка з життя письменника.Казкова історія і сучасне
життя у творі "Цар Плаксій і Лоскотон".
Виразне читання казки
МЕТА: Ознайомитися з біографічною довідкою про В.Симоненка ,визначити різницю життєвих позицій царя Плаксія і Лоскотона;засвоїти поняття віршована мова,
рима, строфа; виховувати оптимістичний погляд на життя
1. Прочитати статті підручника з теорії літератури
"Віршована мова" , ст.78-79, а також "Порівняння.Епітет",
ст. 79- 80.
2. Виписати виділені правила в зошит і запам'ятати.
3. Прочитати статтю підручника про Василя Симоненка,
ст. 73. За нею скласти план до біографії письменника і переказувати за ним.
4. Прочитати виразно віршовану казку В.Симоненка "Цар Плаксій і Лоскотон", ст.74- 77.
5. Дайте усні відповіді на запитаняя № 4- 9.
ТЕМА: Зображення країни, пригніченої тираном, який примушує людей страждати.
ІДЕЯ: Засудження жорстокості та тиранії, уславлення народних героїв, які мають мужність кинути виклик владі
7. Виконайте контрольний тест , який обмежений у часі
до 26 листопада 18.00
20.11.2020
ТЕМА : В.Королів -Старий
"Хуха- Моховинка ".Добро і зло у
казці .Світлий , життєствердний погляд
на світ.Аналіз зовнішності казкових істот.Наскрізний гуманізм казок
МЕТА: Ознайомитись з ідейно - художнім змістом казки , визначити в ній елементи добра і зла, проаналізувати портрет персонжів; розвивати уяву, творче мислення ,
культуру зв'язного мовлення; виховувати любов до природи, бажання захищати слабших, вчиняти по- совісті
1. Прочитати статтю підручника з теорії літератури
"Портрет" , ст.70-71.
2. Виписати виділені правила в зошит і запам'ятати.
3. Опрацювання теми уроку.
ТЕМА: Зображення життя добрих фантастичних істот у тісному взаємозв'язку з жорстоким світом людей.
ІДЕЯ: Уславлення доброти, чуйності, взаємодопомоги;
обурення жорстокістю і несправедливістю.
5. Виконайте контрольний тест , який обмежений у часі
до 20 листопада 18.00
17.11.2020
ТЕМА: ВАСИЛЬ КОРОЛІВ - СТАРИЙ.
" ХУХА- МОХОВИНКА". КОРОТКІ ВІДОМОСТІ ПРО ПИСЬМЕННИКА
І ЙОГО ФАНТАСТИЧНІ КАЗКИ. ОБРАЗИ ФАНТАСТИЧНИХ ІСТОТ , СТВОРЕНІ УЯВОЮ АВТОРА НА ОСНОВІ УКРАЇНСЬКОГО ФОЛЬКЛОРУ
МЕТА: ОЗНАЙОМИТИСЯ З ТВОРЧІСТЮ ТА ЖИТТЄВИМ ШЛЯХОМ ПИСЬМЕННИКА ТА ЙОГО ФАНТАСТИЧНИМИ КАЗКАМИ; РОЗВИВАТИ УЯВУ, ЛОГІЧНЕ
МИСЛЕННЯ , КУЛЬТУРУ МОВЛЕННЯ ;
ВИХОВУВАТИ УМІННЯ УЯВЛЯТИ ПРОЧИТАНИЙ МАТЕРІАЛ, ФАНТАЗУВАТИ
1. Пригадайте , подумайте і дайте усну відповідь на
запитання :
* Які події казки І.Франка "Фарбований Лис" вам запам'яталися найкраще ? Чому ?
* Які риси характеру Лиса Микити з казки І.Франка залишилися, а які нові він набув у мультсеріалі?
* Які висновки ви зробили для себе , прочитавши казку ?
2. Прочитати про письменника Василя Короліва - Старого
на ст. 59.Скласти план до біографії письменника , записати його в зошит і переказати за ним.
3. Прочитати казку "Хуха - Моховинка " на ст. 59 - 68.
Переказати її.
4. Виписати в зошит усіх фантастичних істот з казки і усно пояснити , чому вважаєте їх фантастичними.
5. За бажанням намалювати ілюстрацію до казки , не змальовуючи малюнки з підручника, а створити свої , оригінальні і неповторні.
6. Виконати контрольний тест , який обмежений у часі до 19 листопада 18.00
13.11.2020
ТЕМА: Виразне читання епізодів казки
"Фарбований Лис".Образ Лиса,риси його характеру.Мова автора та персонажів
МЕТА: Ознайомитися з головними та другорядними прсонажами казки; розвивати уміння характеризувати головного героя, визначати риси його характеру;виховувати
осмислене ставлення до негативних рис:
недоброчесності, лицемірства,зазнайства,
хвальковитості
1. Прочитати теоретичний матеріал підручника про мову автора і персонажів, ст.57.Виділені правила записати в зошит і запам'ятати.
2. Відкрити текст казки І.Франка "Фарбований Лис" на ст.50.
3. Для того, щоб скласти план- характеристику до образу головного персонажа Лиса Микити ,потрібно уважно і вдумливо перечитати кожний абзац тексту казки, а потім
з кожного прочитаного абзацу визначити певні риси характеру героя і записати в зошит.
4. Визначити тему та ідею казки й записати їх в зошит.
5. Виконати контрольний тест , який обмежений у часі до
13 листопада 16.00
6. Перегляньте сучасний мультфільм про пригоди Лиса Микити.Подумайте і порівняйте : які риси характеру Лиса Микити з казки І.Франка залишилися, а які нові він набув у мультсеріалі? Бажаю вам гарного перегляду нової історії про Лиса на вихідних !
10.11.2020
ТЕМА: Літературна казка.Особливості літературної казки, її відмінність від народної. І.Я.Франко.Дитинство письменника.І.Франко- казкар(збірка "Коли ще звірі говорили")"Фарбований Лис".Зміст казки, головні та другорядні персонажі
МЕТА: Ознайомитися коротко з життєписом письменника Івана Франка, його творами про дітей і для дітей, збіркою казок "Коли ще звірі говорили",з поняттям літературна
казка; ознайомитися зі змістом казки "Фарбований Лис",визначити в ній головних і другорядних прсонажів;удосконалювати навички виразного читання й аналізу змісту твору; формувати читацький смак і виховувати інтерес до творчості І.Франка, до краси рідного слова
1. Пригадайте вивчене в початкових классах про життєвий і творчий шлях І.Я.Франка.
Продовжте речення : ДЛЯ МЕНЕ І.ФРАНКО - ЦЕ ..........
2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника , ст.49-50, про життя і творчість письменника І.Франка.
3. За прочитаними біографічними відомостями скласти план,записати його в зошит і переказувати за ним.
4. Ознайомитися з поняттям літературна казка на ст.48.
Прочитати й запам'ятати термін літературна казка, визначення її записати в зошит.
5. Прочитати казку "Фарбований Лис ", ст.50- 56, й переказати її.
6. Перегляньте мультфільм "Фарбований Лис .
Порівняйте, чим відрізняється літературний твір і мультиплікаційний.
7. Визначити головних і другорядних персонажів.Записати їх в зошит.
8. Виконати контрольний тест:
ДО УВАГИ !!!
РОБОТА З ТЕСТОМ ОБМЕЖЕНА У ЧАСІ ДО 13 ЛИСТОПАДА ДО 21.00.
06.11.2020
ТЕМА:Тематичне оцінювання з теми :
"Світ фантазії та мудрості"(міфи,
легенди, перекази,казки)
МЕТА: З'ясувати рівень засвоєння вивченого матеріалу, перевірити вміння застосовувати набуті знання , розвивати логічне мислення ,
пам'ять, розвивати і мобілізовувати сили в ситуації контролю
ДО УВАГИ !!!
КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ ВИКОНУЄТЬСЯ ТІЛЬКИ 1 РАЗ ! РОБОТА НАД НИМ ОБМЕЖЕНА У ЧАСІ ! ВИКОНАТИ ЙОГО ПОТРІБНО ЗА 40 ХВИЛИН ДО 15.00 !!!
ТОМУ НЕ ВИТРАЧАЙТЕ ДАРЕМНО ЧАС
І ПРИСТУПАЙТЕ ЗРАЗУ Ж ПІСЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ, УКАЗАВШИ СВОЄ ПРІЗВИЩЕ І КЛАС
БАЖАЮ ВСІМ УСПІХУ !!!
1. Виконати контрольний тест :
03.11.2020
ТЕМА : Позакласне читання.
Сучасні українські казки.
А.Сіяніка"Кирило Кожум'яка"
МЕТА: Ознайомитися з творчістю молодого українського письменника Антона Сіяніки,
визначити тему та ідею казки, охаректиризувати головного персонажа;розвивати творчу уяву, логічне мислення, уміння висловлювати власну думку усно й письмово;виховувати прагнення до перемоги добра
1. Повторити визначення казки як літературного жанру, її
характерні ознаки,особливості будови.
2. Коротко ознайомитися з творчістю письменника А.Сіяніки.
3. Переглянути екранізацію його казки "Кирило Кожум'яка" - першого українського 3D мультфільму !!!
4. Визначити тему та ідею цього твору, записати в зошит.
5. Записати риси характеру головного героя у вигляді плану
( наприклад, як ви раніше характерзували Івана Сірка).
6. Підготуватися до тематичної атестації з теми :"Вступ.
Світ фантазії та мудрості"(міфи, легенди, перекази, казки) , ст. 4-47.
ДО УВАГИ !!!
ПОЧНІТЬ ПІДГОТОВКУ ДО
ТЕМАТИЧНОЇ АТЕСТАЦІЇ З СЬОГОДНІШНЬОГО ДНЯ, ЩОБ УСПІШНО ЇЇ ЗДАТИ .ЇЇ РЕЗУЛЬТАТИ БУДУТЬ НАДЗВИЧАЙНО ВАЖЛИВИМИ
ДЛЯ СЕМЕСТРОВОГО ОЦІНЮВАННЯ !!!