6 - А МОВА



                              16.11.2021


ТЕМА:Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький;

буквосполученням -чн-(-шн-)

МЕТА: Ознайомитися зі змінами приголосих при творенні слів:іменників із суфіксом 

- ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий); буквосполученням -чн-(-шн-);

формувати загальнопізнавальні уміння утворювати слова і правильно їх писати;виховувати інтерес до рідної мови

1. Уважно і вдумливо прочитайте  і запам'ятайте  правила §14 ,ст.81-82, розглянувши наведені приклади.

Пригадайте вивчені у минулому році правила чергування приголосних у коренях та суфіксах при творенні слів, а також при словозміні. 

Чергування відбувається , якщо корінь чи суфікс закінчується на один із приголосних звуків у таких групах приголосних : х - ш -с (муха- мушка - на мусі );

                           к-ч -ц ( козак- козачка- козацький);

                           г-ж-з ( Рига- рижани- ризький).




2. Виконати письмово вправу 158 і всі завдання , які стоять після неї.

3. Виконати тест : ЧЕРГУВАННЯ ПРИГОЛОСНИХ




                                12.11.2021


ТЕМА:          Тренувальні вправи

Змінювання і творення слів.Твірне слово.

Основні способи словотворення:

префіксальний,суфіксальний , префіксально- суфіксальний , безафіксний(безсуфіксний), складання основ , абревіатура, перехід з однієї частини в іншу.Словотвірний ланцюжок.Словотвірний розбір слова

МЕТА: Поглибити знання про способи творення слів, навчитися розпізнавати твірне слово, утворювати від нього інші слова і використовувати їх у мовленні;виховувати інтерес до походження слів, спостережливість, уміння робити висновки

1. Уважно і вдумливо прочитати й запам'ятати  правила

 §13-14, ст.67-80, уважно розглянувши приклади , які ви мали вивчити на сьогоднішній урок. Ще раз уважно перегляньте навчальне відео. 

2. Перевірте себе. Чи всі учні на сьогодні можуть дати відповіді на  запитання з таблиці"Хочу!Можу! Розповідаю!", ст.80? Якщо ні, то потрібно ще раз звернутися до підручника й свідомо їх  вивчити .


3. Якщо ви не вивчили  послідовність словотвірного розбору,ст.77 , то не зможете визначати способи  творення слів. Обов'язково це вивчіть !

4. Виконати письмово вправу 132.

Визначте способи словотвору слів, що утворилися по ходу стрілочки, використавши вивчену вже вами послідовність словотвірного розбору на ст.77.

5. Виконати тест:     

СЛОВОТВІР.БУДОВА СЛОВА.ОРФОГРАФІЯ    


ДО УВАГИ !!! Час виконання тестів обмежений одноразовим  проходженням їх у часі . Виконуйте завдання вчасно й доброчесно.




https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success


                           10.11.2021


ТЕМА: СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ

Змінювання і творення слів.Твірне слово.

Основні способи словотворення:

префіксальний,суфіксальний , префіксально- суфіксальний , безафіксний(безсуфіксний), складання основ , абревіатура, перехід з однієї частини в іншу.Словотвірний ланцюжок.Словотвірний розбір слова

МЕТА: Поглибити знання про способи творення слів, навчитися розпізнавати твірне слово, утворювати від нього інші слова і використовувати їх у мовленні;виховувати інтерес до походження слів, спостережливість, уміння робити висновки

1. Уважно і вдумливо прочитати й запам'ятати  правила

 §13-14, ст.67-80, уважно розглянувши приклади .

2. Усно дати відповіді на запитання з таблиці"Хочу!Можу! Розповідаю!", ст.80.

3. Вивчіть послідовність словотвірного розбору,ст.77 .

4. Виконати письмово вправи 152,155.

5. Виконати тест:           СЛОВОТВІР

ДО УВАГИ !!! Час виконання тестів обмежений одноразовим  проходженням їх у часі . Виконуйте завдання вчасно й доброчесно.





                            ДО УВАГИ !!!

Любі шестикласники, сьогодні в нашому навчальному закладі проводиться I етап XXII Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика. Запрошую всіх бажаючих взяти в ньому участь.

ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ КОНКУРСНОЇ РОБОТИ:

1. Підписати титульну сторінку в такому вигляді, починаючи з 8 рядка (щоб вище можна було поставити штамп нашого навчального закладу) :

                         Робота учасника I етапу

                         XXII Міжнародного конкурсу 

                          ім.Петра Яцика 

                           учня(учениці) 6- А класу

               Прізвище, ім'я , по батькові повністю

                            Дата народження:

                            Учитель: Кизим Л.О.

2. Робота виконується на подвійних аркушах зошита(зразу можна вкласти в середину ще один подвійний аркуш , щоб вистачило місця для виконання завдань).

3. Умови виконання завдання  записуються по ходу їх виконання.

4. УМОВИ  КОНКУРСНОГО ЗАВДАННЯ:

1) Напишіть твір-опис "Букет осінніх квітів", використавши епітети й порівняння.                  12 балів

2) У запропонованих реченнях виділені слова замініть доречними за  змістом фразеологізмами.Утворені речення запишіть.Підкресліть головні і другорядні члени речення.

Ця подія відбувалася дуже давно.

На канікулах Оленка ледарювала.

Жінка настрожилась і замовкла.                         6 балів

3) Запишіть слова у фонетичній транскрипції.Визначте кількість букв і звуків у кожному слові.

Хочеться, книжці, дощі, пісня, Вітчизна, мільярд.

                                                                                     6 балів

4)Згрупуйте подані слова у три клолнки: архаїзми, історизми, неологізми.

Рало, кріпак, факс, намітка, волость, телетайп, мушкет, каганець, перст, імідж , грант, довбня.

                                                                                        6 балів

                                                                        Усього - 30 балів

 5. Виконану в чистовому варіанті конкурсну роботу коректно сфотографувати й надіслати  10.11.2021 для перевірки на електронну адресу:

               distprosvita23@gmail.com 

Виконану  конкурсну роботу зберегти й принести в ліцей , коли вийдемо з дистанційного навчання.

    

                               9.11.2021


ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми 

             " Лексикологія.Фразеологія "

МЕТА: Визначити рівень набутих знань, умінь , навичок з вивченої теми; удосконалювати вміння критично, логічно мислити ;виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності

1. На сьогоднішній урок ви мали повторити вивчене з розділу мовознавства "Лексикологія.Фразеологія" за матеріалами підручника § 5-8, §10-12, а також записами правил у зошиті з тем :

* Правопис літер И,І в словах іншомовного походження.          * Подвоєння в словах іншомовного походження. 

* Вживаня м'якого знака та апострофа у словах                           іншомовного  походження.

2. Виконати контрольний тест :

    ТА ЛЕКСИКОЛОГІЯ.ФРАЗЕОЛОГІЯ


ДО УВАГИ !!! Робота над контрольним тестом обмежена в часі до 15.00  1 спробою проходження тесту.Будьте уважні й доброчесні при виконанні завдання.



   ДО УВАГИ !!!

        ДО УРОКІВ В ZOOM БУДУТЬ ДОПУСКАТИСЬ ТІ УЧНІ КЛАСУ, У ЯКИХ ПІДПИСАНО  ПРІЗВИЩЕ , ІМ'Я Й ВІДКРИТЕ ОБЛИЧЧЯ. 

       ВЕДІТЬ СЕБЕ ДОСТОЙНО .

   https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success


                              5.11.2021

ТЕМА:Тренувальні вправи 

МЕТА: Поглибити знання про групи слів за значенням, фразеологізми,  формувати вміння вирізняти їх у реченнях та тексті, розкривати їх значення; формувати та удосконалювати навички доречного вживання їх у мовленні;виховувати любов до ріднї мови

1. Повторити вивчене про групи слів за значенням

( §5-8 ) і  фразеологізми ( §10-12 ) з розділу "Лексикологія.Фразеологія".

2. Виконати тест "ПЕРЕВІР СЕБЕ"    .

3. Виконати  письмово вправу 117  .

4. Виконати тест : 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ .ФРАЗЕОЛОГІЯ

5. На наступний урок приготуватися до тематичного оцінювання з теми "Лексикологія.Фразеологія".Тому для якісного і успішного  виконання завдання  необхідно повторити §5-8, 10-12.
  А також повторити правила , записані в зошиті , з тем :

* Правопис літер И,І в словах іншомовного походження.
* Подвоєння в словах іншомовного походження.
* Вживаня м'якого знака та апострофа в словах                           іншомовного  походження.


                              3.11.2021


ТЕМА:Тренувальні вправи 

МЕТА: Поглибити знання про групи слів за значенням, фразеологізми,  формувати вміння вирізняти їх у реченнях та тексті, розкривати їх значення; формувати та удосконалювати навички доречного вживання їх у мовленні;виховувати любов до ріднї мови

1. Повивторити вивчене про фразеологізми , §10,11,12.

2. Записати фразеологіми .Визначити, до представників яких професій вони належать і що означають.

Не святі горшки ліплять - ; кому що, а курці просо - ; грати першу скрипку - ; ведмідь на вухо наступив - ; заговорювати зуби - ;передати естафету - .

3. "Бліц- опитування".Дайте усно відповіді на всі запитання:

* Фразеологізм - це ...

* Які бувають за походженням фразеологізми в українській мові?

* Які слова називають неологізмами?

* На які дві групи поділяються застарілі слова?

* На які групи поділяються слова за походженням?

* Яку лексику називаємо активною й пасивною?

* До якої групи слів належать словау вуйко, когут, чічка?

Яку назву мають слова , що їх використовують усі люди?

* Що вивчає розділ мовознавства  - лексика?

Якщо виникли перешкоди до відповідей на ці запитання , то необхідно звернутися до правил  §5 - 8  у підручнику і усвідомлено вивчити необхідні правила , уважно розглянувши приклади .

4. Виконати  письмово вправи 99,116.

5. Виконати тест :    

   ЛЕКСИКА .ФРАЗЕОЛОГІЯ



      

                              2.11.2021


ТЕМА: Джерела українських фразеологізмів.Прислів'я , приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

МЕТА: Поглибити знання про фразеологізми, з'ясувати джерела українських фразеологізмів, формувати вміння вирізняти їх у реченнях та тексті, розкривати їх значення; формувати та удосконалювати навички доречного вживання їх у мовленні;виховувати любов до ріднї мови

1. Повторити вивчене про фразеологізми , §10,12.

2. Уважно і вдумливо прочитати правила §11, розглянувши наведені приклади.



3. Усно виконати вправу 119, ст.65.

4. Письмово виконати вправу 120, ст.65.

5. Виконати тест :

         ДЖЕРЕЛА УКРАЇНСЬКИХ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ




                             22.10.2021

ТЕМА: Фразеологізми.Тренувальні вправи

МЕТА:Поглибити і систематизувати знання про фразеологізми, формувати вміння знаходити їх у тексті, пояснювати лексичне значення, визначати їх у ролі членів речення, ознайомитися із фразеологічним словником;виховувати відчуття краси й образності рідної мови

1. Повторити правила §10- 12.

2. Виконати вправи 124, 125.

3. Виконати тест :              ФРАЗЕОЛОГІЗМИ -2



                            20.10.2021


ТЕМА: РЗМ Письмовий твір- роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі із використанням фразеологізмів

МЕТА:Удосконалювати уміння й навички створювати письмово  тексти - роздуми у художньому стилі про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі;розвивати вміння правильно вибирати художні засоби , фразеологізми;виховувати повагу до рідної мови , її образності та милозвучності

1. Пригадайте вивчене про тип мовлення роздум.Чим він відрізняється від типу мовлення розповідь ?Які особливості художнього стилю?

2. Написати твір- роздум :

                                    Двадцяте жовтня 

                                      Класна робота

РЗМ Письмовий твір- роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень із використанням фразеологізмів

                  Який вчинок можна вважати героїчним? 

3. Спочатку робота виконується на чернетці, потім її потрбно відредагувати, виправивши орфографічні помилки  й поставивши необхідні пунктуаційні знаки .Переписати в  чистовому варіанті в робочий зошит і , коректно сфотографувавши ,надіслати на електронну адресу:

                 distprosvita23@gmail.com

Бажаю всім успіху! Чекаю цікавих і змістових творів.

ДО УВАГИ !!! Завдання виконувати                                             доброчесно і вчасно .



https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success

                               20.10.2021


ТЕМА: РЗМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

МЕТА: Ознайомитися з особливостями тексту розповідного характеру з елементами роздуму, удосконалювати уміння складати самостійно план ;формувати уміння переказувати докладно текст,збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення

1. Пригадайте вивчене про типи і стилі мовлення.В чому особливість кожного з них?

2. Опрацювати програмовий матеріал підручника , вивчивши правила на ст.180, а також уважно розглянути схему розгорнутого роздуму - доведення на ст.181 й запам'ятати його.

3. Усно виконати вправу 413.

4. Прочитати текст вправи 412, усно дати відповіді на поставлені запитання до неї .

5. Дати заголовок тексту , скласти до нього план , записати в зошит і переказати детально  за планом .



ttps://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success


                            19.10.2021


ТЕМА: Фразеологізми.Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.Фразеологізми в ролі членів речення.Ознайомлення із фразеологічним словником

МЕТА: Поглибити і систематизувати знання про фразеологізми, формувати вміння знаходити їх у тексті, пояснювати лексичне значення, визначати їх у ролі членів речення, ознайомитися із фразеологічним словником;виховувати відчуття краси й образності рідної мови

1. Пригадайте вивчене про фразеологізми в попередніх класах і дайте усну відповідь на запитаня:

* Що називається фразеологізмом ?

* Для чого вони вживаються у мовленні ?

* Що являеться джерелом походження фразеологізмів на            вашу думку ?

* Наведіть приклади фразеологізмів.

2. Спостереження за мовним матеріалом : виконати усно вправу 110 і дати відповіді на запитання.

3. Вивчити правила § 10- 12 за підручиком, уважно розглянувши наведені приклади.

4. Виконати вправу 111. 

5. Виконати тест:         ФРАЗЕОЛОГІЗМИ