16.11.2021
ТЕМА:Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький;
буквосполученням -чн-(-шн-)
МЕТА: Ознайомитися зі змінами приголосих при творенні слів:іменників із суфіксом
- ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий); буквосполученням -чн-(-шн-);
формувати загальнопізнавальні уміння утворювати слова і правильно їх писати;виховувати інтерес до рідної мови
1. Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте правила §14 ,ст.81-82, розглянувши наведені приклади.
Пригадайте вивчені у минулому році правила чергування приголосних у коренях та суфіксах при творенні слів, а також при словозміні.
Чергування відбувається , якщо корінь чи суфікс закінчується на один із приголосних звуків у таких групах приголосних : х - ш -с (муха- мушка - на мусі );
к-ч -ц ( козак- козачка- козацький);
г-ж-з ( Рига- рижани- ризький).
2. Виконати письмово вправу 158 і всі завдання , які стоять після неї.
3. Виконати тест : ЧЕРГУВАННЯ ПРИГОЛОСНИХ
12.11.2021
ТЕМА: Тренувальні вправи
Змінювання і творення слів.Твірне слово.
Основні способи словотворення:
префіксальний,суфіксальний , префіксально- суфіксальний , безафіксний(безсуфіксний), складання основ , абревіатура, перехід з однієї частини в іншу.Словотвірний ланцюжок.Словотвірний розбір слова
МЕТА: Поглибити знання про способи творення слів, навчитися розпізнавати твірне слово, утворювати від нього інші слова і використовувати їх у мовленні;виховувати інтерес до походження слів, спостережливість, уміння робити висновки
1. Уважно і вдумливо прочитати й запам'ятати правила
§13-14, ст.67-80, уважно розглянувши приклади , які ви мали вивчити на сьогоднішній урок. Ще раз уважно перегляньте навчальне відео.
2. Перевірте себе. Чи всі учні на сьогодні можуть дати відповіді на запитання з таблиці"Хочу!Можу! Розповідаю!", ст.80? Якщо ні, то потрібно ще раз звернутися до підручника й свідомо їх вивчити .
3. Якщо ви не вивчили послідовність словотвірного розбору,ст.77 , то не зможете визначати способи творення слів. Обов'язково це вивчіть !
4. Виконати письмово вправу 132.
Визначте способи словотвору слів, що утворилися по ходу стрілочки, використавши вивчену вже вами послідовність словотвірного розбору на ст.77.
5. Виконати тест:
СЛОВОТВІР.БУДОВА СЛОВА.ОРФОГРАФІЯ
ДО УВАГИ !!! Час виконання тестів обмежений одноразовим проходженням їх у часі . Виконуйте завдання вчасно й доброчесно.
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success
10.11.2021
ТЕМА: СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ
Змінювання і творення слів.Твірне слово.
Основні способи словотворення:
префіксальний,суфіксальний , префіксально- суфіксальний , безафіксний(безсуфіксний), складання основ , абревіатура, перехід з однієї частини в іншу.Словотвірний ланцюжок.Словотвірний розбір слова
МЕТА: Поглибити знання про способи творення слів, навчитися розпізнавати твірне слово, утворювати від нього інші слова і використовувати їх у мовленні;виховувати інтерес до походження слів, спостережливість, уміння робити висновки
1. Уважно і вдумливо прочитати й запам'ятати правила
§13-14, ст.67-80, уважно розглянувши приклади .
2. Усно дати відповіді на запитання з таблиці"Хочу!Можу! Розповідаю!", ст.80.
3. Вивчіть послідовність словотвірного розбору,ст.77 .
4. Виконати письмово вправи 152,155.
5. Виконати тест: СЛОВОТВІР
ДО УВАГИ !!!
Любі шестикласники, сьогодні в нашому навчальному закладі проводиться I етап XXII Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика. Запрошую всіх бажаючих взяти в ньому участь.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ КОНКУРСНОЇ РОБОТИ:
1. Підписати титульну сторінку в такому вигляді, починаючи з 8 рядка (щоб вище можна було поставити штамп нашого навчального закладу) :
Робота учасника I етапу
XXII Міжнародного конкурсу
ім.Петра Яцика
учня(учениці) 6- А класу
Прізвище, ім'я , по батькові повністю
Дата народження:
Учитель: Кизим Л.О.
2. Робота виконується на подвійних аркушах зошита(зразу можна вкласти в середину ще один подвійний аркуш , щоб вистачило місця для виконання завдань).
3. Умови виконання завдання записуються по ходу їх виконання.
4. УМОВИ КОНКУРСНОГО ЗАВДАННЯ:
1) Напишіть твір-опис "Букет осінніх квітів", використавши епітети й порівняння. 12 балів
2) У запропонованих реченнях виділені слова замініть доречними за змістом фразеологізмами.Утворені речення запишіть.Підкресліть головні і другорядні члени речення.
Ця подія відбувалася дуже давно.
На канікулах Оленка ледарювала.
Жінка настрожилась і замовкла. 6 балів
3) Запишіть слова у фонетичній транскрипції.Визначте кількість букв і звуків у кожному слові.
Хочеться, книжці, дощі, пісня, Вітчизна, мільярд.
6 балів
4)Згрупуйте подані слова у три клолнки: архаїзми, історизми, неологізми.
Рало, кріпак, факс, намітка, волость, телетайп, мушкет, каганець, перст, імідж , грант, довбня.
6 балів
Усього - 30 балів
5. Виконану в чистовому варіанті конкурсну роботу коректно сфотографувати й надіслати 10.11.2021 для перевірки на електронну адресу:
distprosvita23@gmail.com
Виконану конкурсну роботу зберегти й принести в ліцей , коли вийдемо з дистанційного навчання.
9.11.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми
" Лексикологія.Фразеологія "
МЕТА: Визначити рівень набутих знань, умінь , навичок з вивченої теми; удосконалювати вміння критично, логічно мислити ;виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. На сьогоднішній урок ви мали повторити вивчене з розділу мовознавства "Лексикологія.Фразеологія" за матеріалами підручника § 5-8, §10-12, а також записами правил у зошиті з тем :
* Правопис літер И,І в словах іншомовного походження. * Подвоєння в словах іншомовного походження.
* Вживаня м'якого знака та апострофа у словах іншомовного походження.
2. Виконати контрольний тест :
ДО УВАГИ !!!
ДО УРОКІВ В ZOOM БУДУТЬ ДОПУСКАТИСЬ ТІ УЧНІ КЛАСУ, У ЯКИХ ПІДПИСАНО ПРІЗВИЩЕ , ІМ'Я Й ВІДКРИТЕ ОБЛИЧЧЯ.
ВЕДІТЬ СЕБЕ ДОСТОЙНО .
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success
5.11.2021
ТЕМА:Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити знання про групи слів за значенням, фразеологізми, формувати вміння вирізняти їх у реченнях та тексті, розкривати їх значення; формувати та удосконалювати навички доречного вживання їх у мовленні;виховувати любов до ріднї мови
1. Повторити вивчене про групи слів за значенням
( §5-8 ) і фразеологізми ( §10-12 ) з розділу "Лексикологія.Фразеологія".
2. Виконати тест "ПЕРЕВІР СЕБЕ" .
3. Виконати письмово вправу 117 .
4. Виконати тест :
3.11.2021
ТЕМА:Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити знання про групи слів за значенням, фразеологізми, формувати вміння вирізняти їх у реченнях та тексті, розкривати їх значення; формувати та удосконалювати навички доречного вживання їх у мовленні;виховувати любов до ріднї мови
1. Повивторити вивчене про фразеологізми , §10,11,12.
2. Записати фразеологіми .Визначити, до представників яких професій вони належать і що означають.
Не святі горшки ліплять - ; кому що, а курці просо - ; грати першу скрипку - ; ведмідь на вухо наступив - ; заговорювати зуби - ;передати естафету - .
3. "Бліц- опитування".Дайте усно відповіді на всі запитання:
* Фразеологізм - це ...
* Які бувають за походженням фразеологізми в українській мові?
* Які слова називають неологізмами?
* На які дві групи поділяються застарілі слова?
* На які групи поділяються слова за походженням?
* Яку лексику називаємо активною й пасивною?
* До якої групи слів належать словау вуйко, когут, чічка?
* Яку назву мають слова , що їх використовують усі люди?
* Що вивчає розділ мовознавства - лексика?
Якщо виникли перешкоди до відповідей на ці запитання , то необхідно звернутися до правил §5 - 8 у підручнику і усвідомлено вивчити необхідні правила , уважно розглянувши приклади .
4. Виконати письмово вправи 99,116.
5. Виконати тест :
2.11.2021
ТЕМА: Джерела українських фразеологізмів.Прислів'я , приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів
МЕТА: Поглибити знання про фразеологізми, з'ясувати джерела українських фразеологізмів, формувати вміння вирізняти їх у реченнях та тексті, розкривати їх значення; формувати та удосконалювати навички доречного вживання їх у мовленні;виховувати любов до ріднї мови
1. Повторити вивчене про фразеологізми , §10,12.
2. Уважно і вдумливо прочитати правила §11, розглянувши наведені приклади.
3. Усно виконати вправу 119, ст.65.
4. Письмово виконати вправу 120, ст.65.
5. Виконати тест :
ДЖЕРЕЛА УКРАЇНСЬКИХ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ
22.10.2021
ТЕМА: Фразеологізми.Тренувальні вправи
МЕТА:Поглибити і систематизувати знання про фразеологізми, формувати вміння знаходити їх у тексті, пояснювати лексичне значення, визначати їх у ролі членів речення, ознайомитися із фразеологічним словником;виховувати відчуття краси й образності рідної мови
1. Повторити правила §10- 12.
2. Виконати вправи 124, 125.
3. Виконати тест : ФРАЗЕОЛОГІЗМИ -2
20.10.2021
ТЕМА: РЗМ Письмовий твір- роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі із використанням фразеологізмів
МЕТА:Удосконалювати уміння й навички створювати письмово тексти - роздуми у художньому стилі про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі;розвивати вміння правильно вибирати художні засоби , фразеологізми;виховувати повагу до рідної мови , її образності та милозвучності
1. Пригадайте вивчене про тип мовлення роздум.Чим він відрізняється від типу мовлення розповідь ?Які особливості художнього стилю?
2. Написати твір- роздум :
Двадцяте жовтня
Класна робота
РЗМ Письмовий твір- роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень із використанням фразеологізмів
Який вчинок можна вважати героїчним?
3. Спочатку робота виконується на чернетці, потім її потрбно відредагувати, виправивши орфографічні помилки й поставивши необхідні пунктуаційні знаки .Переписати в чистовому варіанті в робочий зошит і , коректно сфотографувавши ,надіслати на електронну адресу:
distprosvita23@gmail.com
Бажаю всім успіху! Чекаю цікавих і змістових творів.
ДО УВАГИ !!! Завдання виконувати доброчесно і вчасно .
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success
20.10.2021
ТЕМА: РЗМ Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму
МЕТА: Ознайомитися з особливостями тексту розповідного характеру з елементами роздуму, удосконалювати уміння складати самостійно план ;формувати уміння переказувати докладно текст,збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення
1. Пригадайте вивчене про типи і стилі мовлення.В чому особливість кожного з них?
2. Опрацювати програмовий матеріал підручника , вивчивши правила на ст.180, а також уважно розглянути схему розгорнутого роздуму - доведення на ст.181 й запам'ятати його.
3. Усно виконати вправу 413.
4. Прочитати текст вправи 412, усно дати відповіді на поставлені запитання до неї .
5. Дати заголовок тексту , скласти до нього план , записати в зошит і переказати детально за планом .
ttps://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success
19.10.2021
ТЕМА: Фразеологізми.Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.Фразеологізми в ролі членів речення.Ознайомлення із фразеологічним словником
МЕТА: Поглибити і систематизувати знання про фразеологізми, формувати вміння знаходити їх у тексті, пояснювати лексичне значення, визначати їх у ролі членів речення, ознайомитися із фразеологічним словником;виховувати відчуття краси й образності рідної мови
1. Пригадайте вивчене про фразеологізми в попередніх класах і дайте усну відповідь на запитаня:
* Що називається фразеологізмом ?
* Для чого вони вживаються у мовленні ?
* Що являеться джерелом походження фразеологізмів на вашу думку ?
* Наведіть приклади фразеологізмів.
2. Спостереження за мовним матеріалом : виконати усно вправу 110 і дати відповіді на запитання.
3. Вивчити правила § 10- 12 за підручиком, уважно розглянувши наведені приклади.
4. Виконати вправу 111.
5. Виконати тест: ФРАЗЕОЛОГІЗМИ