25.05.2021- 26.05.2021
ТЕМА: Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні
ТЕМА:Узагальнити й систематизувати знання про частини мови, їх ознаки, правопис, використання в мовленні;розвивати вміння визначати в тексті частини мови , робити узагальнення та систематизувати вивчений матеріал;удосконалювати орфографічну грамотність;виховувати мовленнєву культуру, прагнення вивчати досконало рідну мову
1. Пригадайте вивчене з розділів мовознавства, перегорнувши сторінки підручника ,вдумливо й уважно перечитавши правила й розглянувши наведені правила до них, намагайтеся підібрати власні приклади:
* Текст.Речення.Слово ;* Лексикологія ;* Будова слова .Орфографія ;* Фонетика.Графіка.Орфоепія.Орфогафія ;* Відомості із синтаксису й пунктуації.
2. Виконати тести:
ТЕМА: Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні
ТЕМА:Узагальнити й систематизувати знання про частини мови, їх ознаки, правопис, використання в мовленні;
розвивати вміння визначати в тексті частини мови , робити узагальнення та
систематизувати вивчений матеріал;
удосконалювати орфографічну грамотність;
виховувати мовленнєву культуру, прагнення
вивчати досконало рідну мову
1. Пригадайте вивчене з розділів мовознавства, перегорнувши сторінки підручника ,вдумливо й уважно перечитавши правила й розглянувши наведені правила до них, намагайтеся підібрати власні приклади:
* Текст.Речення.Слово ;
* Лексикологія ;
* Будова слова .Орфографія ;
* Фонетика.Графіка.Орфоепія.Орфогафія ;
* Відомості із синтаксису й пунктуації.
2. Виконати тести:
21.05.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми:
"Відомості із синтаксису й пунктуації"
МЕТА: З'ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності , удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;розвивати орфографічну пильність, слухову пам'ять;виховувати відповідальність з результати власної навчальної діяльності
1. Виконати доброчесно і вчасно, тобто сьогодні, 21.05.2021, контрольний тест :
19.05.2021
ТЕМА: Контрольний диктант.
Контрольне аудіювання
МЕТА: З'ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності , удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;розвивати орфографічну пильність, слухову пам'ять;виховувати відповідальність з результати власної навчальної діяльності
1. Написати контрольний семестровий диктант.
Дев'ятнадцяте травня Класна робота Контрольний семестровий диктант "Геометричний " кавун
2. Написаний доброчесно, розбірливо, грамотно , охайно і перевірений диктант коректно сфотографувати й надіслати на електронну адресу вчасно , тобто сьогодні , 19.05.2021:
distprosvita23@gmail.com
3. Контрольне аудіювання . Уважно і вдумливо прослухати текст "Вчимося економити"
4. Виконати тест :
5. Підготуватися на наступний урок до тематичного оцінювання з теми : " Відомості із синтаксису і пунктуації" (речення з прямою мовою, діалог) !!!
5. Підготуватися на наступний урок до тематичного оцінювання з теми : " Відомості із синтаксису і пунктуації" (речення з прямою мовою, діалог) !!!
18.05.2021
Діалог.Тире при діалозі.Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити набуті знання про діалог у початкових класах, про особливості побудови діалогу, його компоненти, інтонацію в ньому;
розвивати пунктуаційні вміння й навички ,
редагувати репліки діалогу, створювати власні діалогічні висловлювання;виховувати культуру мовлення
1. Пригадайте раніше вивчене про способи передачі усного мовлення на письмі .
Уважно і вдумливо прочитайте правила § 47 - 48.
Розгляньте наведені до правил приклади.Повторіть правила і запам'ятайте їх .
1) А:
- П.(!?)
2) - П,- а.
3) - П !(?) - а.
4) - П,-а,- п.(!?)
Так виглядають схеми розстановки розділових знаків при діалозі. Пригадайте схеми розстановки розділових знаків при прямій мові . Запишіть у зошит всі схеми при діалозі та
прямій мові. Порівняйте , зрозумійте й запам'ятайте різницю(користуйтеся правилами підручника ).
2. Виконати письмово вправи 503(1), 508.
3. Виконати тест : ПРЯМА МОВА.ДІАЛОГ
4. Підготуватися до контрольного диктанту, повторити вивчені правила у 5 класі.
7.05.2021
ТЕМА: Діалог.Тире при діалозі.Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити набуті знання про діалог у початкових класах, про особливості побудови діалогу, його компоненти, інтонацію в ньому;
розвивати пунктуаційні вміння й навички ,
редагувати репліки діалогу, створювати власні діалогічні висловлювання;виховувати культуру мовлення
1. Пригадайте раніше вивчене про способи передачі усного мовлення на письмі .
Уважно і вдумливо прочитайте правила § 48, ст.294.
Розгляньте наведені до правил приклади.Вивчіть правила і
запам'ятайте їх .
1) А:
- П.(!?)
2) - П,- а.
3) - П !(?) - а.
4) - П,-а,- п.(!?)
2. Виконати письмово вправу 510.
3. Виконати тест : ПРЯМА МОВА.ДІАЛОГ
5.05.2021
ТЕМА: Діалог.Тире при діалозі
МЕТА: Поглибити набуті знання про діалог у початкових класах, про особливості побудови діалогу, його компоненти, інтонацію в ньому;
розвивати пунктуаційні вміння й навички ,
редагувати репліки діалогу, створювати власні діалогічні висловлювання;виховувати культуру мовлення
1. Пригадайте раніше вивчене про способи передачі усного мовлення на письмі .
Уважно і вдумливо прочитайте правила § 48, ст.294.
Розгляньте наведені до правил приклади.Вивчіть правила і
запам'ятайте їх .
1) А:
- П.(!?)
2) - П,- а.
3) - П !(?) - а.
4) - П,-а,- п.(!?)
Порівняйте , чим відрізняються розділові знаки при діалозі та прямій мові?
2. Осмисліть і закріпіть вивчені правила, переглянувши відеоурок.
3. Виконати письмово вправу 507.
4. Виконати тест :
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09
28.04.2021- 30.04.2021
ТЕМА:Пряма мова.Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
МЕТА: Ознайомитися з особливостями будови речень із прямою мовою, інтонацією в них; навчитися розрізняти слова автора і власне пряму мову, грамотно їх записувати; розвивати пунктуаційні вміння ставити і пояснювати розділові знаки при прямій мові;
виховувати культуру мовлення
1. Пригадайте раніше вивчене про способи передачі усного мовлення на письмі .
Уважно і вдумливо прочитайте правила § 47, ст.200- 201.
Розгляньте наведені до правил приклади.Вивчіть правила і
запам'ятайте їх .
2. Осмисліть і закріпіть вивчені правила, переглянувши відеоурок.
3. Виконати письмово вправи 498, 499
4. Виконати тести :
2) ПРЯМА МОВА
27.04.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :
" Відомості із синтаксису й пунктуації"
( речення з однорідними членами речення,
звертаннями , вставними словами , складне речення)
МЕТА: Виявити рівень знань та умінь , здобутих при вивченні теми;розвивати пам'ять, увагу, логічне та образне мислення, уміння вирізняти пунктограми в реченні та
правильно розставляти розділові знаки в ньому ; виховувати шанобливе ставлення до мови , прагнення опанувати всі її багатства, відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. Виконати контрольний тест :
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09
23.04.2021
ТЕМА: Складні речення.Кома у складному реченні.Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити знання про складне речення, навчитися відрізняте просте речення від складного ;формувати вміння розставляти розділові знаки у складному реченні й пояснювати їх розстановку;
виховувати прагнення досконало володіти державною мовою
1. Повторити правила § 46.
2. Виконати вправу 492.
У цій вправі речення №6 - підвищеної складності, тому будьте надзвичайно уважні , коли будете визначати у ньому граматичну основу.
3. Виконати тест : СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ- 3
4. Підготуватися до тематчного оцінювання з теми:
"Відомості із синтаксису й пунктуації( речення з однорідними членами речення, звертаннями та вставними словами)". Повторити правила § 42-46.
20.04.2021- 21.04.2021
ТЕМА:Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.Кома між частинами складного речення
МЕТА: Ознайомитмся із будовою складного речення, навчитися відрізняте просте речення від складного ;формувати вміння розставляти розділові знаки у складному реченні й пояснювати їх розстановку;
виховувати прагнення досконало володіти державною мовою
1. Пригадайте раніше вивчене про вставні слова та словосполучення , а також про звертання у реченнях .
Уважно і вдумливо повторіть правила § 44- 45, ст.187- 193.
Розгляньте наведені до правил приклади.Вивчіть правила і
запам'ятайте їх .
ОБОВ'ЯЗКОВО треба знати , які вставні слова і словосполучення входять до розрядів за значенням, щоб уміти виокремлювати у реченнях вставні слова та словосполучення і не робити помилок при розстановці розділових знаків( таблиця "Найуживаніші вставні слова")
не робити помилок при розстановці розділових знаків у реченнях
2. Пригадайте вивчене з початкових класів про складне речення . Уважно і вдумливо прочитайте правила §46,
ст.195- 196, про складне речення із сполучниковим та безсполучниковим зв'язком і розстановку розділових знаків у ньому, а також уважно розгляньте наведені приклади до правил. Повторіть раніше вивчені правила
§40-45.
3. Перевірте , як ви засвоїли ці важливі правила.Якщо не зможете дати відповідь хоча б на якесь питання,то це означає, що треба повернутися до §40-46 і свідомо ще раз вивчити всі правила :
* Яке речення називається простим за будовою ?
* Якими бувають речення за метою висловлювання ?
* Якими бувають речення за емоційним забарвленням ?
* Що становить граматичну основу речення ?
* За наявністю головних членів речення за будовою якими
бувають речення ?
* Які розділові знаки ставляться у складному реченні?
* Чим між собою можуть з'єднуваться прості речення у складне?
* Назвіть сполучники , що можуть з'єднувати прості речення у складне.
* Назвіть головні і другорядні члени речення.Як вони
умовно підкреслюються в реченні ?
* Чим може ускладнюватися просте речення?
* Які розділові знаки ставляться при цих ускладненнях?
3. Виконати письмово вправи 486, 489.
4. Виконати тести :
14.04.2021- 16.04.2021
ТЕМА: РЗМ Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.
Оформлення конверта або адреси на поштовій листівці
МЕТА: Удосконалювати набуті знання про звертання, вставні слова і словосполучення ,
культуру письма;розвивати критичне і творче мислення, усне й писемне мовлення,
збагачувати словниковий запас слів, розширювати кругозір;виховувати етику мовленнєвого спілкування
1. Пригадайте вивчене про типи і стилі мовлення . Дайте усну відповідь на запитання :
* У чому полягають особливості кожного типу і стилю
мовлення ?
* Як ви вважаєте, до якого типу і стилю мовлення буде належати написання листа до рідної людини ? Чому?
2. Пригадайте вивчене про звертання , вставні слова та словосполучення та розстановку розділових знаків при них.
3. Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте правила з
§62 , ст.244- 246.
4. Перевірте , як ви засвоїли ці важлиіві правила.Якщо не зможете дати відповідь хоча б на якесь питання,то це означає, що треба повернутися до §62 і свідомо ще раз вивчити всі правила :
1) Що ми називаємо діловими паперами ?
2) До якого стилю мовлення відносяться ділові папери?
3) З якою метою використовують ділові папери ?
4) Що характерне для текстів , написаних у ділових
паперах ?
5) Хто такі відправник та одержувач? Які синоніми іншомовного походження можна дібрати до них ?
6) Назвіть правильну послідовність написання відправником адреси і де вона розміщується на
конверті чи листівці.
7) В якій послідовності й де розміщується адреса одержувача?
8) Для чого призначені листівки? Чим вони відрізняються від листів?
3. Прочитайте й запам'ятайте правила ввічливого листування, ст.247.
4. Виконати усно вправу 579.
5. Виконати вправу 583( 1- усно , 2- письмово), обов'язково використавши у листі звертання та вставні слова .
Підкреслити їх однією лінією й надписати зверху ці слова :
ЗВ або ВС.
6. На наступному уроці ви будете зачитувати написані вами листи , пояснювати вживання в них звертань , вставних слів
і словосполучень, а також давати відповіді на запитання
вчителя.
13.04 .2021
ТЕМА: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів.Виділення на письмі вставних слів комами
МЕТА: Повторити , узагальнити й систематизувати вивчене в початковій школі про звертання , його види, правила
написання ; формувати вміння визначати, розставляти розділові
знаки;розвивати творчі вміння розширювати речення , самостійно вводячи в них вставні слова та словосполучення ;виховувати прагнення до самоосвіти
1. Пригадайте раніше вивчене про вставні слова та словосполучення у реченнях .
Уважно і вдумливо прочитайте правила § 45, ст.191- 193.
Розгляньте наведені до правил приклади.Вивчіть правила і
запам'ятайте їх .
ОБОВ'ЯЗКОВО треба знати , які вставні слова і словосполучення входять до розрядів за значенням, щоб уміти виокремлювати у реченнях вставні слова та словосполучення і не робити помилок при розстановці розділових знаків( таблиця "Найуживаніші вставні слова")
не робити помилок при розстановці розділових знаків у реченнях
2. Перевірте , як ви засвоїли ці важлиіві правила.Якщо не зможете дати відповідь хоча б на якесь питання,то це означає, що треба повернутися до §45 і свідомо ще раз вивчити всі правила :
1) Які слова називаються вставними словами ?
2) Де можуть стояти вставні слова ?
3) Що виражають вставні слова ?
4) Як інтонаційно виражаються вставні слова ?
5) Як виділяють вставні слова на письмі?
6) Які є види вставних слів за будовою та за значенням?
7) Назвіть вставні слова і словополучення , які належать до розряду ввічливості.
3. Виконати письмово вправу 479.
Скористайтеся схемою розстановки розділових знаків у реченнях зі вставними словами та словосполученнями :
1) ВС , ........ .(!?)
2) ........ , ВС , ......... .(!?)
3) ........ , ВС .(!?)
4. Виконати тест :
9.04.2021
ТЕМА: Звертання .Непоширені й поширені звертання.Розділові знаки при звертанні
(повторення)
МЕТА:Повторити , узагальнити й систематизувати вивчене в початковій школі про звертання , його види, правила написання ; формувати вміння визначати, розставляти розділові
знаки;розвивати творчі вміння розширювати речення , самостійно вводячи в них слова- звертання;виховувати прагнення до самоосвіти
1. Пригадайте раніше вивчене про звертання у реченнях .
Уважно і вдумливо прочитайте правила § 44, ст.187, 189.
Розгляньте наведені до правил приклади.Вивчіть правила і
запам'ятайте їх .
2. Перевірте , як ви засвоїли ці важлиіві правила.Якщо не зможете дати відповідь хоч на якесь питання,то це означає,
що треба повернутися до §44 і свідомо ще раз вивчити всі
правила :
1) Що називається звертанням ?
2) Де може стояти звертання?
3) Чим виражається звертання?
4) Як інтонаційно виражається звертання ?
5) Як виділяють звертання на письмі?
6) Які є види звертань за будовою ?
7) У якому відмінку стоять звертання ?
3. Виконати письмово вправу 468.
Скористайтеся схемою розстановки розділових знаків у реченнях зі звертаннями :
1) ЗВ ! Речення......... .(!?)
2) ЗВ , ........ .(!?)
3) ........ , ЗВ , ......... .(!?)
4) ........ , ЗВ .(!?)
4. Виконати тест :
7.04.2021
ТЕМА: Розділові знаки у реченнях з однорідними членами речення.Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити знання про однорідні члени речення, навчитися розрізняти узагальнюючі слова при них, уживати розділові знаки після узагальнюючого слова та перед ним;розвивати творчі вміння конструювати речення з узагальнюючими словами , відтворювати висловлювання з однорідними членами речення; виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. Пригадайте, які розділові знаки і за яких умов ставляться у реченнях з однорідними членами речення ?
Уважно і вдумливо перечитайте правила і розгляньте наведені приклади §43, ст.184, запам'ятайте їх !!!
2. Виконати письмово вправу 461.
3. Виконати тест:
2. 04.2021- 6.04.2021
ТЕМА: РЗМ Письмовий докладний переказ
тексту розповідного характеру з елементами роздуму , що містить однорідні члени речення
МЕТА: Удосконалювати уміння відтворювати розповідний текст з елементами роздуму, формувати уміння
грамотно оформляти письмові висловлернетки ювання ; розвивати критичне та образне мислення, пам'ять та увагу;
виховувати культуру людських стосунків
1. Пригадайте , що вам відомо з вивченого раніше про типи і стилі мовлення ?
2. Приготуйте чернетки та приготуйтеся уважно і вдумливо
прослухати текст переказу, який вам потрібно буде письмово відтворити.
3. Прослухайте текст переказу.
4. Дайте усні відповіді на запитання :
* До якого типу мовлення належить даний текст ?
* У якому стилі мовлення написаний текст ?
* Яка головна думка тексту?
* Які докази (аргументи) наводить автор для її
підтвердження ?
* Що стало причиною згуртування класного колективу?
* Який висновок для себе можна зробити , прослухавши
розповідь?
5. Складіть самостійно план до тексту , запишіть його на чернетці.
6. Усно перекажіть текст за складеним планом .
7. Напишіть переказ цього тексту на чернетці .
8. Продовження роботи над текстом відбудеться на наступному уроці.
9. Повторити правила про розділові знаки у реченнях з однорідними членами речення, § 42- 43.
10. Переписану в чистовому варіанті письмову роботу з підкресленими однорідними членами речення сфотографувати й надіслати на адресу:
distprosvita23@gmail.com
31.03.2021
ТЕМА: Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами речення.Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити знання про однорідні члени речення, навчитися розрізняти узагальнюючі слова при них, уживати розділові знаки після узагальнюючого слова та перед ним;розвивати творчі вміння конструювати речення з узагальнюючими словами , відтворювати висловлювання з однорідними членами речення; виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. Пригадайте, які розділові знаки і за яких умов ставляться у реченнях з однорідними членами речення ?
Уважно і вдумливо перечитайте правила і розгляньте наведені приклади §43, ст.184, запам'ятайте їх !!!
2. Виконати письмово вправу 463.
3. Виконати тест:
30.03.2021
ТЕМА: Узагальнююче слово в реченні з однорідними членами.Двокрапка і тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами
МЕТА: Поглибити знання про однорідні члени речення, навчитися розрізняти узагальнюючі слова при них, уживати розділові знаки після узагальнюючого слова та перед ним;розвивати творчі вміння конструювати речення з узагальнюючими словами , відтворювати висловлювання з однорідними членами речення; виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. Актуалізація опорних знань:
* Яке речення називається простим за будовою ?
* Якими бувають речення за метою висловлювання ?
* Якими бувають речення за емоційним забарвленням ?
* Що становить граматичну основу речення ?
* За наявністю головних членів речення за будовою якими
бувають речення ?
* Назвіть головні і другорядні члени речення.Як вони
умовно підкреслюються в реченні ?
* Які члени речення називаються однорідними ?Які ознаки у них мають бути однаковими ?
* Які розділові знаки ставляться у реченнях з однорідними членами ?
* За яких умов ставиться і не ставиться кома у реченнях з однорідними членами речення ?Наведіть власні
приклади усно.
Якщо ви не змогли дати відповіді на всі поставлені запитання або на деякі з них ( а це цілком можливо після відпочинку на весняних канікулах), то обов'язково зверніться до підручника і повторіть програмовий матеріал, вивчений раніше ( а комусь , можливо, прийдеться заново вивчити ці правила) , § 39- 42, ст.164- 181.
2. Уважно і вдумливо прочитайте правила і розгляньте наведені приклади §43, ст.184, запам'ятайте їх !!!
3. Виконати вправу 456 усно. А вправу 458 - письмово( 1-
спочатку усно поясніть за допомогою вивчених правил вжиті розділові знаки при однорідних членах речення;
2 - перебудуйте речення так, щоб узагальнююче слово стояло після однорідних членів , запишіть ці перебудовані речення і поясніть : що змінилося у розділових знаках ?)
4. Виконати тест :
19.02.2021
ТЕМА: Речення з одним головним членом
МЕТА: Ознайомитися із реченнями, у яких є тільки один головний член речення , продовжувати визначати граматичну основу речення, визначати односкладні речення
з- поміж інших видів речень;розвивати культуру усного і писемного мовлення, логічне мислення ,пам'ять;виховувати пошану до рідної мови
1. Прочитайте і запам'ятайте правило :
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ !!!
Речення, яке складається з одного головного члена речення
( підмета чи присудка ) називається односкладним.
НАПРИКЛАД:
Журбою поля не виореш.( виореш - присудок( що зробиш?), а підмета , який би відповідав на питання хто?що?, немає , тобто в наявності тільки один головний член речення - присудок)
Довгождана зима, сніжна.( зима - підмет(що?) , а присудка , який би відповідав на питання що робить? наш
підмет - зима ,немає, тобто в наявності тільки один головний член речення - підмет)
2. Списати речення і підкреслити в них граматичні основи.
Чи є серед цих граматичних основ односкладні ?Свою відповідь аргументуйте:
1) Любіть Україну, як сонце, любіть!
2) На другий день тільки про повінь і говорили.
3) Надворі світає.
4) Багато слів написано пером.
5) Настала осінь.
6) Осінь золота.
7) Літо... Спека... Коники сюрчать у житі.
17.02.2021
ТЕМА: Речення , його граматична основа
(підмет і присудок).
МЕТА:Поглибити знання про речення, про його головні члени;розвивати уміння й навички знаходити у реченні його граматичну основу;виховувати прагнення навчатися впродовж життя
1. Уважно і вдумливо прочитати і запам'ятати правила §39,
ст.164- 166 ,розглянути наведені до них приклади.
Ви повинні засвоїти і чітко розказати напам'ять :
1) Чим відрізняється словосполученя від речення?
ст.164,таблиця).
2) Що називається реченням ?(ст.164)
3) Що називається підметом і як він підкреслюється в реченні ?(ст.166)
4) Що називається присудком і як він підкреслюється в реченні?(ст.166)
5) Чим може виражатися присудок ?(ст.166, таблиця)
6) Що становить граматичну основу речення?(ст.165)
2. Виконати письмово вправу 404.
ПІДКРЕСЛІТЬ У СКЛАДЕНИХ ВАМИ РЕЧЕННЯХ З ВПРАВИ ПІДМЕТИ І ПРИСУДКИ !!!
16.01.2021
ТЕМА: РЗМ Письмовий твір- роздум у художньому стилі
МЕТА: Удосконалювати уміння й навички писати твір- роздум на задану тему у художньому стилі ;розвивати образне та критичне мислення , уміння висловлювати свої думки та враження ; виховувати культуру мовлення , відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. Пригадайте з уроків української мови, з яких частин складається текст типу мовлення роздум :
1). ТЕЗА(думка, яку потрібно довести, обгрунтувати ;
це, як правило, є тема твору).
2). АРГУМЕНТИ( докази , приклади , пояснення :чому цей предмет , особа чи явище такі , а не інакші?).
3). ВИСНОВОК.
Ці три складові частини обов'язково мають бути у творі- роздумі !!!
2. Пригадайте , чим відрізняється художній стиль від інших стилів мовлення( наукового, публіцистичного , офіційно- ділового, розмовного ) ?
Звичайно ж художніми засобами мовлення , які надають тексту більшої образності , виразності, розуміння ! Це ті "словесні фарби" , які дають нам можливість краще уявити прочитане , сказане у звуках, фарбах , запахах навіть.Вони завжди існують у переносному значенні. І ви їх уже добре знаєте з уроків літератури, коли їх визначали у поетичних творах.Пригадуєте ? Це епітети, порівняння, метафори, ласкаво- пестливі слова і збільшено - згрубілі, гіперболи та інші. Ось їх і треба вжити у своєму творі - роздумі. А ще потрібно використати синоніми, антоніми, фразеологічні звороти, прислів'я чи приказки.
3. Записати в зошит :
Шістнадцяте лютого
Класна робота
РЗМ Чого не можна купити за гроші
Твір- роздум
3. Написати в зошиті твір- роздум на задану тему , попередньо удосконаливши його на чернетці й перевіривши.
Після цього написаний у чистовому варіанті твір коректно сфотографувати й надіслати на електронну пошту :
distprosvita23@gmail.com
Письмова робота має бути виконана самостійно й доброчесно.
5.02.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми
" Фонетика .Орфоепія.Орфографія"
МЕТА: Виявити рівень знань і умінь учнів під час вивчення теми "Фонетика.Орфоепія.
Орфографія"; розвивати пам'ять увагу, логічне та образне мислення, уміння вирізняти та виправляти орфографічні помилки ; виховувати шанобливе ставлення до мови , прагнення опанувати всі її багатства, відповідальність за результати власної навчальної діяльності
1. ВИКОНАТИ КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ:
3.02.2021
ТЕМА:Повторення теми , підготовка до
контрольної роботи
МЕТА: Повторити , систематизувати , узагальнити вивчене з теми " Фонетика.
Графіка.Орфоепія.Орфографія"
1. Повторити вивчене з розділу " Фонетика.Графіка.
Орфоепія. Орфографія", § 31- 37, ст.130- 154.
Вдумливо прочитати правила , переказати їх по пам'яті,
уважно розглянути наведені до них приклади, навести усно
власні приклади до вивчених правил.
2. Виконати тест : ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ- 2
2.02.2021
ТЕМА: Повторення теми, підготовка до контрольної роботи
МЕТА: Повторити , систематизувати , узагальнити вивчене з теми " Фонетика.
Графіка.Орфоепія.Орфографія"
1. Повторити вивчене з розділу " Фонетика.Графіка.
Орфоепія. Орфографія", § 31- 37, ст.130- 154.
Вдумливо прочитати правила , переказати їх по пам'яті,
уважно розглянути наведені до них приклади, навести усно
власні приклади до вивчених правил.
2. Виконати тест : ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ
22.01.2021
ТЕМА :Правила вживання знака м'якшення
(повторення й поглиблення)
МЕТА : Поглибити й систематизувати знання про способи позначення на письмі м'якості приголосних;удосконалювати навички правопису слів із м'якими приголосними;розвивати увагу , пам'ять , логічне та критичне мислення; виховувати кУльтуру мовлення
1. Повторити правила про вживання Ь за таблицею §36, 151ст.
2. Виконати вправи 374 ( 1 - 3 ).Не забудьте підкреслити
орфограму "Вживання м'якого знака".
3. Виконати тест для самоперевірки:
4. Виконати контрольний тест:
Якщо ви побачили, що недостатньо високі бали отримали при виконанні самоперевірочного й контрольного тестів, то це означає , що не засвоїли на високому рівні правила вживаня м'якого знака і що необхідно знову повернутися до таблиці й вивчити їх так, щоб не робити помилок.
Людмила Кизим приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 672 645 1501
Код доступа: 555668
20.01.2021
ТЕМА: Позначення м'якості приголосних на письмі літерами ь, я,ю,є,і .Тренувальні вправи
МЕТА: Поглибити й систематизувати знання про способи позначення на письмі м'якості приголосних;удосконалювати навички правопису слів із м'якими приголосними;розвивати увагу , пам'ять , логічне та критичне мислення; виховувати кУльтуру мовлення
1. Повторити правила про вживання Ь за таблицею §36, 151ст.
2. Виконати вправи 371, 378.
3. Виконати тест для самоперевірки:
4. Виконати контрольний тест: ВЖИВАННЯ Ь - 2
Якщо ви побачили, що недостатньо високі бали отримали при виконанні самоперевірочного й контрольного тестів, то це означає , що не засвоїли на високому рівні правила вживаня м'якого знака і що необхідно знову повернутися до таблиці й вивчити їх так, щоб не робити помилок.
Людмила Кизим приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: 5-А УМЛ
Время: 19 янв. 2021 12:25 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 672 645 1501
Код доступа: 555668
19.01.2021
ТЕМА: Позначення м'якості приголосних
на письмі буквами ь,і,є,ю,я
МЕТА: Поглибити й систематизувати знання про способи позначення на письмі м'якості приголосних;удосконалювати навички правопису слів із м'якими приголосними;розвивати увагу , пам'ять , логічне та критичне мислення; виховувати культуру мовлення
1. Дайте усні відповіді на запитання:
* Коли приголосні звуки стають м'якими ?
* Чим м'який знак відрізняється від інших літер ?
* Пригадайте, після яких приголосних букв пишеться
м'який знак ?Як їх можна запам'ятати ?
2. Прочитайте уважно , вдумливо правила §36 і розгляньте наведені там приклади, ст149,151. Запам'ятайте, коли ь знак уживається для пом'якшення приголосних, а коли не вживається.Ці правила зібрані в таблицю.
3. Виконати вправи 372,375, користуючись вивченими правилами з таблиці.
4. Виконати тест :
ВИКОНАННЯ ТЕСТІВ ОБОВ'ЯЗКОВЕ
ДЛЯ ВСІХ УЧНІВ !!!
29.12.2020
ТЕМА: Основні випадки чергування у-в, і-й, з- зі-із.Тренувальні вправи
МЕТА: Удосконалювати вміння й навички правильно вживати приголосні й голосні звуки при змінюванні слів, знаходити орфограм в текстах,використовувати їх під час побудови власних висловлювлювань;
виховувати культуру мовлення
1. Повторити правила підручника §35, уважно і вдумливо
розглянути наведені приклади. Навести власні приклади до кожного правила .
2. Виконати вправи 357, 361(1-3), користуючись правилами підручника . ОБОВ'ЯЗКОВО попідкреслювати у словах орфограми !!!
18.12.2020
ТЕМА: Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків.Чергування [г], [к], [х]-
[ж], [ч], [ш] - [з], [ц], [с]. Тренувальні вправи
МЕТА: Ознайомитися із правилами чергування приголосних звуків у коренях спільнокореневихслів; виробляти вміння правильно вживати приголосні звуки при змінюванні слів; виховувати культуру мовлення, відповідальність за власну навчальну діяльність
1. Повторення вивченого: прочитати ще раз уважно і вдумливо правила § 34, запам'ятати їх. Також уважно і вдумливо розгляньте наведені приклади до правил, поданих у підручнику, щоб краще зрозуміти правила і закономірність чергувань.До наведених у підручнику правил доберіть власні приклади(усно).
2. Виконати вправи 350( підкресліть орфограми, щоб краще зрозуміти і запам'ятати види чергувань, наприклад:
гілка - на гілці), 351.
3. Виконати тест, обмежений у часі до 18 грудня 18.00
17.12.2020
ТЕМА: Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків.Чергування [г], [к], [х]-
[ж], [ч], [ш] - [з], [ц], [с]
МЕТА: Ознайомитися із правилами чергування приголосних звуків у коренях спільнокореневихслів; виробляти вміння правильно вживати приголосні звуки при змінюванні слів; виховувати культуру мовлення, відповідальність за власну навчальну діяльність
1. Прочитати уважно і вдумливо правила § 34, запам'ятати їх. Також уважно і вдумливо розгляньте наведені приклади до правил, поданих у підручнику, щоб краще зрозуміти правила і закономірність чергувань.
2. Виконати вправи 350, 351.
16.12.2020
ТЕМА: Чергування [о]- [а], [е] -[і] ,[е] -[и] ;
[о] ,[е]з [і] ;[и]- [і]після [ж] ,[ч], [ш] ,[шч]та [г] ,[к] ,[х] у кореннях слів. Тренувальні вправи
МЕТА: Формувати загальнопізнавальні уміння знаходити слова із запропонованою орфограмою в текстах; розвивати навички самостійної роботи , здатність до логічного мислення, творчу уяву, мовленнєві навички;
виховувати культуру мовлення
1. Повторення вивченого: прочитати ще раз уважно і вдумливо правила § 31- 33, запам'ятати їх. Також уважно і вдумливо розгляньте наведені приклади до правил, поданих у підручнику, щоб краще зрозуміти правила і закономірність чергувань.До наведених у підручнику правил доберіть власні приклади(усно).
2. Виконати вправи 319 (1) ( підкресліть орфограми, щоб краще зрозуміти і запам'ятати види чергувань, наприклад:допомогти- допомагати) ; 322, 340.
3. Виконати тест :
15.12.2020
ТЕМА: Фонетика.Графіка.Орфоепія.Орфографія.
Звуки мови і звуки мовлення (продовження).
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків.
Чергування [о]- [а], [е] -[і] ,[е] -[и] ;[о] ,[е]з [і] ;[и]- [і]після [ж] ,[ч], [ш] ,[шч]та [г] ,[к] ,[х] у
кореннях слів
МЕТА: Ознайомитися із закономірностями чергування голосних після шиплячих і задньоязикових звуків у коренях слів; формувати загальнопізнавальні уміння знаходити слова із запропонованою орфограмою в текстах; розвивати навички самостійної роботи , здатність до логічного мислення, творчу уяву, мовленнєві навички;
виховувати культуру мовлення
1. Прочитати уважно і вдумливо правила § 31- 33, запам'ятати їх. Також уважно і вдумливо розгляньте наведені приклади до правил, поданих у підручнику, щоб краще зрозуміти правила і закономірність чргувань.
2. Виконати вправи 318(у виписаних по колонках парах дієслів підкресліть орфограми, щоб краще зрозуміти і запам'ятати види чергувань, наприклад:допомогти- допомагати) ; 329, 336.
4.12.2020
ТЕМА: Повторення теми "Фонетика.Орфоепія.Графіка.Орфографія". Тренувальні вправи
МЕТА: Повторити, узагальнити й систематизувати вивчене з мовної теми ;
удосконалити вміння й навички практичного застосування набутих знань; виховувати відповідальність за власні дії і вчинки
1. Повторити вивчений теоретичний матеріал підручника
§ 23- 30, а також схему в зошиті " Звуки мови".
2. Виконати контрольні тести , обмежені у часі до
4 грудня 18.00
3.12.2020
ТЕМА: Спрощення в групах приголосних.
Тренувальні вправи
МЕТА: Розкрити особливості мовного явища- спрощення в групах приголосних, удосконалювати навички правильної вимови звуків української мови; розвивати образне та критичне мислення, правопис слів , у яких відбувається спрощення ; виховувати інтерес до мови та культуру мовлення
1. Повторити правила про спрощення в групах
приголосних § 30, ст.126.
2. Виконати вправи 309, 310, 311 , підкресливши у словах орфограму "Спрощення в групах приголосних", наприклад :
кістлявий, , шелеснути, безкорисливий .
2.12.2020
ТЕМА: Спрощення в групах приголосних
МЕТА: Розкрити особливості мовного явища- спрощення в групах приголосних, удосконалювати навички правильної вимови звуків української мови; розвивати образне та критичне мислення, правопис слів , у яких відбувається спрощення ; виховувати інтерес до мови та культуру мовлення
1. Повторити у зошиті схему "ЗВУКИ МОВИ".
2. Прочитати і запам'ятати правила про спрощення приголосних звуків в §30 на ст.126.
Вивчити групи приголосних, в яких відбувається спрощення.ОБОВ'ЯЗКОВО запам'ятати назавжди винятки з правила, коли спрощення не відбувається( 6 слів).
3. Виконати вправу 315 (1- письмово; 2,3- усно).
4. Виконати тест :
1.12.2020
ТЕМА: Правопис префіксів роз-, без-, з-(зі-,с-).Тренувальні вправи
МЕТА: Удосконалити уміння правильно писати префікси у словах , застосовувати вивчені правила; розвивати уміння співставляти, порівнювати , аналізувати ;
виховувати культуру мовлення і спілкування
1. Повторити правила за підручником § 16- 18.
2. Виконати тести , обмежені в часі до 1 грудня 18.00.
20.11.2020
ТЕМА: Позначення на письмі ненаголошених голосних е,и,о перед складом із наголошеним у в коренях слів
МЕТА: Поглибити знання про способи визначення написання ненаголошених голосних , що не перевіряються наголосом;
розвивати мислення й увагу , аналітичні здібності , фонематичний слух;виховувати культуру мови
1. Вимовте слова: голубка, кожух, союз, мотузка, зозуля.
2. До якого звука наближається звук о , що стоїть перед складом із наголошеним у ? Ви правильно помітили , до звука у .
3. Як ви вважаєте , чому ? Тому, що місце творення обох звуків - округлені губи .
4. Звук о плутають зі звуком у лише перед складом з наголошеним у або о.
5. У складах з ненаголошеним голосним пишеться та сама буква , що й під наголосом, наприклад :
голубка, бо голуб ; розумний, бо розум ;
великий, бо велич; непримиренний , бо мир.
6. Вивчіть ці правила , що зібрані в пунктах 1- 5.
7. Повторіть правила параграфів §24- 26, а також схему в зошиті "Звуки мови".
8. Виконайте контрольний тест , обмежений у часі до
20 листопада 18.00
19.11.2020
ТЕМА: Ненаголошені голосні , що не перевіряються наголосом
МЕТА: Поглибити знання про способи визначення написання ненаголошених голосних, що не перевіряються наголосом;
розвивати мислення , увагу, аналітичні здібності, збагачувати словниковий запас;
виховувати культуру усного і писемного мовлення
1. Повторити у зошиті схему "ЗВУКИ МОВИ", а також правила з підручника , § 24 - 26.
2. Прочитати й запам'ятати правила з підручника
§ 27 , уміти самостійно навести приклади до вивчених правил.
3. Виконати вправи 276 , 286 .
Оскільки деякі слова із вправи 276 не можна перевірити наголосом, то скористуйтеся орфографічним словником для перевірки їх правильного написання. Для виконання вправи 286 цей словник знадобиться також. Правопис тих слів, що перевіряються наголосом , пояснити усно наведенням раніше вивчених правил.Якщо у вас вдома немає орфографічного словника, то скористайтеся його електронною формою, увівши в пошукову систему потрібний запит.
4. Виконати контрольний тест :
До уваги !!!
Виконання тесту обмежено в часі до 19 листопада 18.00
18.11.2020
ТЕМА: Вимова наголошених і ненаголошенихголосних.Ненаголошені голосні е, и , о в коренях слів
МЕТА: Поглибити знання про правила вимови й позначення голосних наголошених і ненаголошених на письмі ; формувати навички вимови ненаголошених е,и,о в коренях слів, обгрунтовувати орфограму відповідним правилом; розвивати фонематичний слух,увагу,пам'ять; виховувати усвідомлення пріоритетних цінностей у житті
1. Повторити у зошиті схему "ЗВУКИ МОВИ".
2. Прочитати й запам'ятати правила з підручника
§ 26 , уміти самостійно навести приклади до вивчених правил.
3. Виконати вправу 269 , свій вибір ОБОВ'ЯЗКОВО поясніть вивченим правилом. Якщо не можете це зробити самостійно без допомоги підручника , то це означає , що недостатньо свідомо вивчили правила і потрібно їх вивчити більш досконало.
4. Виконати контрольний тест :
До уваги !!!
Виконання тесту обмежено в часі до 18 листопада 18.00
17.11.2020
ТЕМА: СКЛАД.НАГОЛОС.ОРФОЕПІЧНИЙ СЛОВНИК І СЛОВНИК НАГОЛОСІВ.
ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ
МЕТА: ПОГЛИБИТИ ЗНАННЯ ПРО СКЛАД І НАГОЛОС; УДОСКОНАЛИТИ ВМІННЯ ПЕРЕНОСИТИ СЛОВА З РЯДКА В РЯДОК, НАВЧИТИСЯ КОРИСТУВАТИСЯ ОРФОЕПІЧНИМ СЛОВНИКОМ ТА СЛОВНИКОМ НАГОЛОСІВ; ВИХОВУВАТИ КУЛЬТУРУ ПИСЕМНРОГО ТА УСНОГО МОВЛЕННЯ
1. Повторити у зошиті схему "ЗВУКИ МОВИ".
2. Прочитати й запам'ятати правила з підручника
§ 24 - 25 , уміти самостійно навести приклади до вивчених правил.
3. На ст. 248 розміщено додаток № 1, який дає можливість побачити й зрозуміти ,як виглядають сторінки орфоепічного словника;
а на ст. 249 розміщено додаток № 2, який дає можливість побачити й зрозуміти ,як виглядають сторінки словника
наголосів.
Використовуйте ці додатки за необхідності при виконанні домашніх і класних робіт , запам'ятовуйте правильне наголошення і звучання слів рідної мови .
4. Виконати вправу 254.
5. Виконати контрольний тест :
До уваги !!!
Виконання тесту обмежено в часі до 17 листопада 18.00
06.11.2020
ТЕМА:Тематичне оцінювання з теми :
"Будова слова .Орфографія"
МЕТА : Повторити і узагальнити відомості з теми з метою контролю та
корекції ; розвивати пам'ять, зв'язне мовлення, логічне та образне мислення,уміння вирізняти частини слова,використовувати в мовленні слова із префіксами і суфіксами різного
значення, виховувати шанобливе ставлення до мови, прагнути опанувати всі її багатства
ДО УВАГИ !!!
КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ ВИКОНУЄТЬСЯ ТІЛЬКИ 1 РАЗ ! РОБОТА НАД НИМ ОБМЕЖЕНА У ЧАСІ ! ВИКОНАТИ ЙОГО ПОТРІБНО ЗА 40 ХВИЛИН ДО 12.00 !!!
ТОМУ НЕ ВИТРАЧАЙТЕ ДАРЕМНО ЧАС
І ПРИСТУПАЙТЕ ЗРАЗУ Ж ПІСЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ, УКАЗАВШИ СВОЄ ПРІЗВИЩЕ І КЛАС
БАЖАЮ ВСІМ УСПІХУ !!!
1. Виконати контрольний тест:
05.11.2020
ТЕМА : Написання префіксів ПРЕ-, ПРИ-,
ПРІ- .Тренувальні вправи
МЕТА : Поглибити знання про вимову
та написання слів із префіксами пре-, при-, прі-; розвивати пам'ять та логічне
мислення, творчу уяву;сформувати навички творення нових слів із цими префіксами,розрізняти їх за значенням;
виховувати відповідальність,терплячість та інші позитивні риси характеру
1. Прочитати і запам'ятати правила про правопис префіксів з §18.
Зверніть увагу на те , що правила подані у вигляді таблиці.Так ось потрібно вивчити правило кожного горизонтального рядка таблиці про кожен поданий там префікс окремо.І, звичайно ж, не забудьте про те , що треба уміти наводити приклади до правил.
2. Виконати вправи 180, 184 (1,2).
3. Виконати контрольний тест :
4. Підготуватися до тематичного оцінювання з теми :"Будова слова .Орфографія".
Це означає , що необхідно повторити правила §14- 18.
04.11.2020
ТЕМА : Правопис значущих частин слова
(повторення).Вимова і написання префіксів з-(зі-, с-), роз- (розі-), без- .Тренувальні вправи
МЕТА : Повторити й удосконалити правопис значущих частин слова; розвивати критичне й логічне мислення , пам'ять,увагу, навички застосування правил написання слів у префіксах, коренях, суфіксах; виховувати свідоме ставлення до грамотного письма,
точності слововживання
1. Повторити вивчене про основу слова( префікс, корінь, суфікс) і закінчення; спільнокореневі слова ; форми слова; змінні і незмінні слова, § 14 - 15, ст.65- 73.
2. Пригадайте вивчене у початковій школі про правопис префіксів з-(зі-, с-), роз- (розі-), без- . Якщо не вдалося пригадати , то зверніться до підручника для 5 класу
з української мови.
3. Опрацювати теоретичний матеріал §16 - 17 ,ст.74- 79.
Це означає, що необхідно ОБОВ'ЯЗКОВО вивчити й запам'ятати правила , наведені в підручнику. Правила потрібно учити ЗАВЖДИ і ОБОВ'ЯЗКОВО !!! А ЩЕ УМІТИ ЗАВЖДИ НАВЕСТИ ПРИКЛАД ДО ВИВЧЕНОГО ПРАВИЛА !!! Хіба можна виграти гру , правил якої ти не знаєш і не розумієш ? Це ж саме відбувається і на уроках української мови .
4. І тільки тепер ( після вивчення й розуміння правил ) можна приступати до виконання тренувальних вправ ,під час виконання яких ви сформуєте необхідні навички для грамотного письма.
Виконати в зошиті вправи 162, 169 (1-2),172.
5. Після того , як ви вивчили правила,виконали вправи, зверніть увагу на мету урока , яка зазначена під його темою.
Ви досягли її ?Якщо не досягли або невпевнені в цьому, то тоді ще раз повторіть правила , вивчіть їх краще, досконаліше.
6. І ось тільки тепер прийшов час виконати контрольний тест , який дасть змогу зрозуміти , як ви засвоїли необхідний програмовий матеріал сьогоднішнього уроку.
Контрольний тест можна виконувати тільки ОДИН раз на засадах абсолютної самостійності його виконання , вашої особистої доброчесності і порядності !
БАЖАЮ ВСІМ УСПІШНО ЙОГО ПРОЙТИ !
Контрольний тест :
03.11.2020
ТЕМА : РЗМ Письмовий твір- опис тварини з використанням слів з суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності в художньому стилі
МЕТА : Удосконалити на практиці уміння створювати твір - опис у художньому стилі; розвивати образне та логічне мислення, навички правильного використання значущих частин слова з емоційним забарвленням; виховувати спостережливість, увагу , любов і милосердя до тварин
1. Повторити вивчене про типи й стилі мовлення, §55,
ст. 228- 229.
Нагадую, що художній стиль в першу чергу характеризується наявністю художніх засобів мовлення ,
наприклад : порівнянь, епітетів(прикметників у переносному значенні), ласкаво- пестливих слів,збільшено-
згрубілих,гіпербол(художніх перебільшень)та ін. , які дають можливість уявити почуте чи написане у кольорах, запахах і звуках.
А текст типу мовлення "опис" будується за схемою:
1. Загальне враження про тварину.
2. Опис кожної складової деталі.
3. Висновок.
2. Подумайте спочатку ,про яку б тварину , яку ви бачили особисто в реальному житті, хотіли б розповісти ?
3. Почніть свою роботу на чернетці, дотримуючись схеми будови твору- опису, не забуваючи використовувати художні засоби мовлення; перечитайте написане , відредагуйте його. А потім перепишіть у зошит в
чистовому варіанті й уважно ще раз перевірте.
4. Написаний у зошиті твір- опис коректно сфотографуйте
й надішліть за електронною адресою
distprosvita23@gmail.com
до 16. 00 !!!
ДО УВАГИ !!! Нагадую про самостійне виконання
даного виду роботи, дотримання вашої
особистої доброчесності й порядності.
БАЖАЮ ВСІМ УСПІХУ! ЧЕКАЮ ЦІКАВИХ І ЗМІСТОВНИХ РОБІТ .