8 - А МОВА

 


                              16.11.2021


ТЕМА:Означення, додаток , обставина як другорядні члени речення(повторення)

Прикладка як різновид означення.Написання непоширених прикладок через дефіс;прикладки , що беруться в лапки

1. Повторити вивчене про другорядні  члени речення  і виконати вправи :

§37-38 : вправа 4;

§43-44: вправа 3;

§45-46: вправа 3.


§39- 40: вправа 3.



2. Виконати тести:

1)  ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

2)  ПРАВОПИС ПРИКЛАДОК





                             11.11.2021


                        ДО УВАГИ!!!

Факультативне заняття з української мови







                            ДО УВАГИ !!!

Любі восьмикласники, сьогодні в нашому навчальному закладі проводиться I етап XXII Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика. Запрошую всіх бажаючих узяти в ньому участь.

ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ КОНКУРСНОЇ РОБОТИ:

1. Підписати титульну сторінку в такому вигляді, починаючи з 8 рядка (щоб вище можна було поставити штамп нашого навчального закладу) :

                         Робота учасника I етапу

                         XXII Міжнародного конкурсу 

                          ім.Петра Яцика 

                           учня(учениці) 6- А класу

               Прізвище, ім'я , по батькові повністю

                            Дата народження:

                            Учитель: Кизим Л.О.

2. Робота виконується на подвійних аркушах зошита(зразу можна вкласти в середину ще один подвійний аркуш , щоб вистачило місця для виконання завдань).

3. Умови виконання завдання  записуються по ходу їх виконання.

4. УМОВИ  КОНКУРСНОГО ЗАВДАННЯ:

1) Напишіть тві- роздум на тему "Мова- це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми її плекатимо"(О.Гончар) .                                                       12 балів

2) Запишіть речення , утворивши від дієслів, що в дужках,дієприслівники.Розставте розділові знаки.Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови , дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір виділеного слова).

Степ (струсити)з себе росу та (зігнати) непримітні тіні горить рівним жовто- зеленим вогнем.          8 балів

3) Словосполучення замініть прислівником, який пишеться через дефіс.

У всякий час, хоч коли.

У якомусь місці, десь.

В окремих місцях, рідко, мало де.

Дуже давно.

Невідомо куди.                                                 5 балів

4. Відредагуйте речення:

1) Ця квітка в букеті сама найкраща.

2) Моя подружка розв'яже любу задачу.

3) Книжний шкаф ми поклали зліва.

4)Треба закрити форточку.

5) Ми вчора не успіли підписати на слідуючий рік газети.

                                                                                  5 балів

             Усього - 30 балів

 5. Виконану в чистовому варіанті конкурсну роботу коректно сфотографувати й надіслати  10.11.2021 для перевірки на електронну адресу:

               distprosvita23@gmail.com 

Виконану  конкурсну роботу зберегти й принести в ліцей , коли вийдемо з дистанційного навчання.



  https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success


                              9.11.2021


ТЕМА: Підмет і присудок.Способи вираження підмета.Простий і складений присудок(іменний і дієслівний).Способи вираження присудка.Тире між підметом і присудком.Узгодження головних членів речення

МЕТА:Поглибити знання про граматичну основу речення;ознайомитися зі способами вираження підмета і присудка;формувати вміння розрізняти форми вираження присудків ;правильно вживати тире між підметом і присудком, обгрунтовуючи вживання розділових знаків за допомогою вивчених правил; виховувати культуру мовлення

1. Уважно прочитати й запам'ятати правила 

§ 30-31, 32-33, 34-35 , а також вдумливо розглянути наведені до них приклади.


2. Виконати вправи:

§ 30-31: 4, 8, 9.2(А,Б) ;

§ 32-33: 3,7, 9.2(А,Б);

§ 34-35: 3,5,7 .

3.  Виконати тести:

1) СПОСОБИ ВИРАЖЕННЯ ПІДМЕТА

2) СПОСОБИ ВИРАЖЕННЯ ПРИСУДКА



                             9.11.2021


ТЕМА: РЗМ Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі

МЕТА: Поглибити знання учнів з мовної теми, удосконалювати вміння створювати тексти- розповіді в науковому стилі, володіти лінгвістичною термінологією, розвивати усне монологічне мовлення; виховувати культуру мовлення

1. Пригадайте , що вам відомо про вивчені раніше типи і стилі мовлення ?

Подумайте і дайте відповідь на запитання: яким типом мовлення й у якому стилі треба створити повідомлення на тему "Способи вираження підмета та присудка" ?Аргументуйте свою відповідь. У кого виникли труднощі з відповіддю на це запитання, то скористайтесь таблицями форзацу підручника.

2. Створити усне  повідомлення на тему"Способи вираження підмета і присудка" . Для цього необхідно :

* Свідомо вивчити правила § 30-35, уважно розглянувши приклади, наведені в підручнику.

* Скласти письмово план свого усного повідомлення , дібравши до кожного його пункту власні приклади .

* Переказати спочатку кожний пункт свого плану.

* Потім об'єднати послідовно  переказ  усіх пунктів плану. 

* Не забути про висновок, яким має закінчуватися ваше             лінгвістичне(мовне) повідомлення.

* Має звучати безперервна зв'язна розповідь на задану тему.     Якщо вона не зв'язна, то необхідно попрацювати над її             промовою більш старанно. 

   


                              2.11.2021

ТЕМА: Просте речення.Двоскладне речення.Головні та другорядні члени речення.Речення поширені й непоширені (повторення).Порядок слів у реченні. Логічний наголос

МЕТА: Узагальнити й систематизувати вивчене  про просте речення,вміння розбирати речення синтаксично;розвивати логічне і творче мислення; виховувати культуру мовлення 

1. Повторення вивченого .Дайте усні відповіді на запитання:

* Яку назву має розділ науки про мову, що вивчає речення і словосполучення?

* Які є речення за будовою? Наведіть приклади.

* Чим відрізняється речення просте від складного?

* Які є речення за складом граматичної основи?

* Чим вони різняться ?Наведіть приклад.

* Які члени речення належать до головних?Дати визначення кожному головному члену речення.

* Які члени речення називаємо другорядними?Дати визначення кожному другорядному члену речення. 

* Які речення називаються поширеними і непоширеними?

Якщо виникли труднощі при відповідях, то для їх уникнення зверніться  для повторення або вивчення до матеріалу  підручника , записів у зошиті, схем на форзаці підручника.На сьогодні ви маєте чітко знати й уміти  осмислено давати  відповіді на ці запитання.

2. Уважно і вдумливо прочитати правила §23-26, розглянути наведені до них правила.Вивчіть їх і запам'ятайте.

3. Пригадайте , що вам відомо про порядок слів у реченні?Чим відрізняється прямий порядок слів у реченні від зворотного(непрямого)?

При прямому  порядку  слів підмет стоїть перед присудком, означення - перед означуваним словом , а додаток - 

після слова , з яким він пов'язаний за змістом.

При зворотному(непрямому) порядку  слів присудок стоїть перед підметом , означення після означуваного слова, додаток - перед словом , з яким він пов'язаний.

ВИВЧІТЬ І ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ ЦІ ПРАВИЛА ! 

4. Запишіть речення і виконайте завдання:Підкресліть головні і другорядні члени речення.Визначте порядок слів у реченні.Перебудуйте визначений  порядок слів у реченні, користуючись правилами, наведеними у попередньому пункті №2. Завершіть виконання повного синтаксичного розбору речень .

1) Невтомна думка виростає увись і вдаль.

2) Зорює ніч над степом голубим.

Що ви помітили у звучанні й образному сприйманні змісту речень з прямим і непрямим порядком слів?

5. Логічний наголос.

Найважливіше за змістом слово під час вимови виділяють посиленням голосу.Таке виділення слова називаємо  логічним наголосом.Від  того , на яке слово у реченні падає логічний наголос , залежить сприйняття вираженої реченням думки.

Прочитайте речення так , щоб на підкреслені слова падав логічний наголос.З'ясуйте, як у зв'язку з цим міняється зміст кожного речення.

1.Ти читав цю повість?(ПОВІСТЬ, а не роман чи новелу ...)

2. Ти читав цю повість ?(Саме ТУ , а не іншу)

3. Ти читав  цю повість ?( ЧИТАВ, а не переглядав її екранізацію чи слухав

 аудіокнигу )

6. Ти читав цю повість? ( ТИ читав особисто , а не хтось )

7. Виконати завдання:Подані непоширені речення перетворити на поширені .Утворені речення записати й виконати їх повний синтаксичний розбір.

1) Скрипів клен.

2) Чайки летять.

3) Накрапає дощик.

4) Плаче небо.

5) Листя шелестить.

8. Виконати тест: 

 СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ.РЕЧЕННЯ.



                                 2. 11.2021


ТЕМА:Ділові папери.Протокол, особливості його будови.

МЕТА: Ознайомитися з основними вимогами до оформлення протоколу як документа офіційно - ділового стилю(його структурою та мовним оформленням); розвивати мовленнєво- комунікативні вміння складати протоколи відповідно до комунікативного завдання;виховувати пізнавальний інтерес та любов до рідної мови

1. Пригадайте вивчене про типи і стилі мовлення, скориставшись таблицями на форзаці підручника.

2. Дайте усну відповідь на запитання: 

* Які особливості офіційно- ділового стилю серед інших стилів мовлення за сферою викорстання, призначення, формою, мовною специфікою ?

* Які види ділових паперів з вивчених ви знаєте?

3. Ознайомитися з основними вимогами до оформлення протоколу як документа офіційно- ділового стилю, 

§10, ст.30-31.


4. Усно виконати вправи 1(А,Б), 3.

5. Письмово виконати вправу 2 (вибрати одну із ситуацій).



https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09#success


                          21.10.2021

        ФАКУЛЬТАТИВНЕ ЗАНЯТТЯ


ТЕМА: Головні члени речення.Підмет як головний член речення.Способи вираження простого та складеного підметів

1. Повторити відомості про головні і другорядні члени речення,види простого речення, скориставшись схемою на форзаці підручника.

2. Уважно і вдумливо прочитати правила §30-31 і розглянути таблицю "Способи вираження складеного підмета",ст.80-81.

3. Письмово виконати вправу 1.

4. Визначити головні й другорядні члени речення, 

позначити , якою частиною мови виражене кожне слово у реченні:

1) Кожний хотів бачити людське обличчя й чути  голос.

2) Микита з Танею поспішали додому.

3) Невідомий ішов просто до землянки.

4) Вулицею неквапно проходили двоє.

5) Вдихати вітер Батьківщини- найвище щастя на землі.

6) Десь далеко з-за діброви лине "кру".

7) Завтра буде краще.

5. Нагадую про необхідність повторювати морфологічні ознаки частин мови та синтаксичний розбір простого речення.


                         19.10.2021


ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :  "Повторення.Словосполучення і речення"

МЕТА: Проконтролювати набутий  рівень знань, умінь,навичок  з теми;розвивати критичне мислення , пам'ять, увагу; виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності

1. Виконати контрольні тести :

               № 1

               №2

                    ДО УВАГИ !!!

Контрольні тести виконуються під час уроку, тому вони обмежені в часі  до 13.00. 





                          19.10.2021


ТЕМА: Тренувальні вправи

МЕТА: Повторити вивчене про словосполучення й речення; формувати загальнопізнавальні уміння й навички робити синтаксичний розбір словосполучення й речення;виховувати культуру мовлення

1. Повторити вивчений програмовий матеріал за підручником О.Авраменка "Українська мова", § 16- 26, а також переглянути записи в зошитах факультативних занять, схеми "Члени речення", "Види простого речення" на форзаці №2 підручника.

2. Виконати завдання: §16-17 :вправи 1,4,8;

                                          §18-19 :вправи 2, 4,8;

                                           §20- 21: вправи 2, 7;

                                           § 23- 24: вправи 1, 3; 

                                           § 25- 26: вправи 3, 9(2 А,В)