ТЕМА: Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві.Основні жанри давньогрецької драми - трагедія і комедія
ТЕМА:Ознайомитися з особливостями давньогрецької драми , її жанрами, головними представниками, роллю у тогочасному суспільстві;розвивати образне й аналітичне мислення , уміння самостійно відшукати й презентувати відповідну до теми інформацію; виховувати повагу до
мистецтва , до митців як носіїв передових ідей
1. Прочитати статтю підручника "Біля витоків театрального мистецтва", ст.88- 93, і виконати завдання:
* Скласти письмово план до статті підручника й уміти за ним розповісти про розвиток давньогрецького театру.
* Записати в зошит і запам'ятати значення літературних термінів трагедія, комедія , ст.89.
* Дайте усно відповіді на запитання № 1- 7, ст.93.
Тема: Сапфо."До Афродіти"("Барвношатна владарко, Афродіто...").Звернення у вірші до Афродіти - богині кохання.Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.
МЕТА: Ознайомитися з особистістю і творчістю давньогрецької поетеси , глибше усвідомити красу і силу її поезії;розвивати світогляд, аналітичне мислення;виховувти культуру почуттів, щирість, толерантність, любов до поезії
* Дати усні відповіді на запитання № 1-5, ст.87. Уміти розповісти про поетесу Сапфо та її поезію.
* Уважно, виразно і вдумливо прочитайте вірш Сапфо "До Афродіти", ст.87-88, перед цим розглянувши і зрозумівши лексичне значення слів (знески внизу до вірша, ст.87-88).
* Дати усно відповіді на запитання № 1- 5,ст.88.
2. Скласти письмово паспорт вірша за схемою.
3. Поміркуйте , особистю з якими рисами характеру постає у вашій уяві образ ліричної героїні вірша Сапфо "До Афродіти" після його прочитання?
Запишіть у зошит план- характеристику образу ліричної героїні.
4.На сьогодні ви мали вивчити напам'ять цей вірш.
Хто ще не встиг цього зробити , поспішіть, часу вже не залишилось.
ТЕМА:Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції.Тіртей "Добре вмирати тому...".Ідея захисту рідної країни в елегії.Античний ідеал героя.Авторська позиція
МЕТА:Ознайомитисяз особливостями й видами давньогрецької лірики, з життєвим і творчим шляхом Тіртея;удосконалювати навички виразного читання та аналізу ліричного твору;розвивати зв'язне мовлення, критичне й образне мислення; виховувати почуття патріотизму, прагнення захисту рідної землі, відповідальності за долю інших, мужність і сміливість
1. Прочитати статтю підручника "Антична музика серця", ст.79- 81. і виконати завдання:
* Записати в зошит види пісенної та декламаційної лірики.
* Записати в зошит ї засвоїти літературні терміни елегія, пантаметр.
* Дати усні відповіді на запитання №1- 5 підручника, ст.81.
* Уміти розповісти про особливості розвитку літератури Стародавньої Греції.
2. Прочитати статтю підручника "Античний ідеал громадянина і воїна" й виконати завдання, ст.81-82:
*Скласти письмово план до статті підручника й уміти за ним розповісти про поета Тіртея та його поетичний твір.
* Дати усні відповіді на запитання № 1- 4, ст.83.
Додаткову інформацію про Тіртея та його творчість ви зможете отримати за цим посиланням:
8. На наступний урок вивчити напам'ять вірш Сапфо "Барвношатна владарко , Афродіто...", ст. 87-88.
5.11.2021
ТЕМА: РЗМ Контрольний твір про улюбленого героя поем Гомера
Мета: Удосконалювати уміння й навички аналізувати ліро-епічні твори, характеризувати їх персонажів, створювати
письмові тексти- роздуми, розвивати критичне й образне мислення;виховувати культуру мовлення , читацький інтерес
1. Протягом шести уроків ви вивчали твори античної літератури, зокрема героїчний епос стародавньої Греції, представлений творчістю її видатного співця - Гомера.Це його легендарні поеми "Іліада" та "Одіссея".Упевнена, що деякі персонажі цих творів вам не просто сподобались , а й стали улюбленими.
Чому сподобались? Чим привернули вашу увагу?Що ви про них дізналися ? Які риси їх характеру ви б захотіли виховати в собі, а які ні? Чому так? Чи могли б ви діяти так , як вони в певних ситуаціях ? Якщо ні, то чому?Який життєвий досвід ви отримали , прочитавши ці твори?Чому герої цих творів вас навчили, заставили подивитися на раніше відомі речі під іншим кутом зору?Про що заставили задуматися?Наскільки поеми Гомера та їх персонажі актуальні у нашому сучасному житті?
Ось саме над цими питаннями та іншими пропоную поміркувати у вашому письмовому творі- роздумі.
2. Написати контрольний твір- роздум :
П'яте листопада
Класна робота
РЗМ Контрольний твір- роздум
Мій улюблений герой поем Гомера
3. Написаний і відредагований твір - роздум коректно сфотографувати й прислати на електронну адресу:
distprosvita23@gmail.com
4. ДО УВАГИ !!!
Контрольний твір має бути виконаний доброчесно і вчасно.
22.10.2021
ТЕМА: Позакласне читання.
Гомер "Одіссея"."Одіссей і кіклоп Поліфем"
МЕТА: Ознайомитися з героїчним епосом
Гомера "Одіссея", зокрема з епізодом
"Одіссей і кіклоп"; розвивати образне й логічне мислення, уміння аналізувати художній текст,висловлювати власні враження; виховувати високі морально- етичні цінності
1. Прочитати пісню 9 поеми Гомера " Одіссей" під назвою
ТЕМА: Гомер "Іліада".Образи Ахілла і Гектора.Гуманістичний зміст "Іліади".
Катарсис
МЕТА: Усвідомити гуманістичний зміст і художню майстерність поеми Гомера "Іліада";
розвивати образне і логічне мислення, коментування й аналіз художнього тексту,
висловлення власних вражень;виховувати гуманізм, неприйняття насильства та жорстокості
1. Розкажіть про Гомера , "гомерівське питання", значення творчості давньогрецького співця для розвитку європейських літератур, міфологічну основу гомерівського епосу.
2. Скласти план - характеристику образів Ахілла і Гектора
в табличній формі , позначивши спільні риси характеру .
Порівнявши риси характеру Ахілла і Гектора , який ви зробили висновок ?
3. Дайте усну відповідь на запитання:
* Як ви ставитеся до вчинків Ахілла і Гектора?
* Як автор ставиться до вчинків Ахілла і Гектора?
4. Коментар:
Зображення героїв у поемі має свої особливості.Традиційно
позитивним був захисник вітчизни , негативно ж зображували ворога.У Гомера й Ахілл , й Гектор - достойні
супротивники, кожного з них можна вважати ідеалом воїна.
Гектор зображений навіть більш людяним , щирим , ніж
Ахілл, учинки якого іноді схожі на варварські.
Не знаючи, як умотивувати подальшу долю героя , Гомер вдається до постійного в його поемах прийому - втручання
богів.Саме порада чи наказ якогось божества зумовлює дії
персонажа.
5. З минулого уроку ви мали засвоїти поняття катарсис,с.66.
ТЕМА:Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур.
Міфологічна основа гомерівського епосу.
Гомер."Іліада"."Двобій Ахілла і Гектора"(пісня 22, вірші140-410), "Пріам у Ахілла"(пісня 24, вірші 470- 670)
МЕТА: Глибше усвідомити гуманістичний зміст і художню майстерність поеми,зміст уривків з поеми;розвивати образне й логічне мислення, навички виразного читання,аналізу художнього твору, висловлення власних думок і вражень;
Ідея поваги й любові до людини.Сімейні цінності у творі
МЕТА: Зацікавитись творчістю сучасної польської письменниці , розвивати навички самостійної роботи з книгою, аналізу та узагальнення набутих знань; виховувати найкращі загальнолюдські цінності , любов до літератури, читацькі смаки
1. Ознайомитися коротко зі сторінками життєвого і творчого шляху сучасної польської письменниці Барбари Космовської.
2. Вашим завданням на сьогоднішній урок було прочитання
роману Б.Космовської "Буба", який ви мали прочитати ще
влітку. Повторити зміст твору ви можете за посиланням :
ТЕМА: ЛІТЕРАТУРА XX- XXI СТ. У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ
А. де Сент- Єкзюпері "Маленький принц".
Філософський зміст твору.Художні образи.
Людські взаємини, моральні цінності в казці- притчі
МЕТА: Ознайомитися зі сторінками життєвого і творчого шляху письменника, історією написання казки- притчі, новими літературознавчими термінами,сюжетом твору; розвивати навички аналізу прозового твору , образне й логічне мислення, коментування художнього тексту; виховувати свідоме розуміння єдності гуманістичних тенденцій у житті й літературі, тактовність, уміння розуміти почуття й душевний стан оточуючих, здорове моральне світосприйняття
1. Ознайомитися зі сторінками життєвого і творчого шляху письменника Антуана де Сент- Екзюпері, ст.260-261.
2. Історія написання казки - притчі "Маленький принц",
ТЕМА: РЗМ Висміювання безпідставних претензій на аристократизм у комедії Мольєра "Міщанини- шляхтич"
МЕТА: Глибше усвідомити значення твору для сучасників письменника та для нашого часу; розвивати образне , критичне та аналітичне мислення, зв'язне мовлення , уміння характеризувати образ літературного героя; виховувати любов до літератури як невичерпного джерела мудрості , життєвого досвіду та естетичної насолоди
1. Написати твір - роздум за поданим планом :
План:
I. Вступ.Мої почуття під час прочитання п'єси та перегляду комедії Мольєра.
II. Основна частина.Головний герой комедії Мольєра "Міщанин- шляхтич".
1. Марнославні бажання буржуа Журдена стати шляхтичем.
2. Пародійне зображення намагань Журдена робити все ,
"як у знатних панів".
3. Позитивні риси Журдена.
4.Утрата Журденом особистості.
III. Висновок. Чого навчає нас комедія Мольєра?
ДО УВАГИ !!!
ПЛАН В ЗОШИТ ЗАПИСУВАТИ НЕ ТРЕБА
Шістнадцяте квітня
Класна робота
Твір- роздум
Висміювання безпідставних претензій на аристократизм у комедії Мольєра "Міщанини- шляхтич"
2. Написаний і перевірений твір коректно сфотографувати
й надіслати на електронну адресу вчасно
distprosvita23@gmail.com
ДО УВАГИ !!! Нагадую про доброчесність
виконання завдання
3.Наступний твір для прочитання на 23.04 : Антуан де Сент- Екзюпері "Маленький принц".
9.04.2021- 14.04.2021
ТЕМА: Мольєр "Міщанин- шляхтич".
Основні образи комедії( пан Журден, пані
Журден, граф Дорант, графиня Дорімена,
Клеонт ).Порівняння образів персонажів
( Журден- Клеонт, Журден - Дорант)
МЕТА: Ознайомитися із розвитком сюжету комедії, глибше розкрити образи головних дійових осіб, їхнє значення; розвивати образне та критичне мислення , творчі здібності , уміння читати за ролями, коментувати художній текст,виокремлювати засоби смішного;прищелювати почуття гумору , кращі людські якості
"Сильний удар наносять вадам , коли їх виставляють на загальне осміяння.Догану переносять легко, а висміювання - зовсім не так.Ніхто не хоче бути смішним",-пише Мольєр.
І доводить це, змальовуючи яскраві образи своїх героїв.За правилами класицизму - це носії однієї пристрасті.
І на сьогоднішньому уроці, спостерігаючи за діями та вчинками дійових осіб п'єси , ви охарактеризуєте їх , склавши план- характеристику.
1. Дати усні відповіді на запитання № 1- 9, ст.254-255.
2. Скласти письмово порівняльні характеристики
пана Журдена і Клеонта, пана Журдена і графа Доранта,
пані Журден і графині Дорімени.
Скористайтеся матеріалами відеоуроку для виконання цього завдання:
ТЕМА : Мольєр- майстер клацистичної комедії.Художнє новаторство Мольєра у драматургії , вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.Історія створення комедії.Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення
МЕТА: Ознайомитися з основними етапами творчого шляху Мольєра, особистістю геніального драматурга, історією створення ним комедії, її проблематикою , висвітленими у ній загальнолюдськими цінностями;
розвивати творчу уяву й акторські здібності , уміння аналізувати , оцінювати й узагальнювати прочитане;прищеплювати високі моральні якості особистості
1. Уважно і вдумливо прочитати статтю підручника
" Зірка , яка ніколи не згасне", ст.239- 244.Скласти письмово план до біографії Мольєра й уміти розказати про драматурга.
2. Для осмислення прочитаного дайте усно відповіді на запитання № 1- 5 , ст. 244- 245.
3. Засвоїти літературні правила (висока комедія , сатира, сарказм), ст.243, записати в зошит і запам'ятати .
4. На сьогодні ви мали прочитати п'єсу Мольєра"Міщанин- шляхтич".
9. Мотивація. Для чого потрібно добре знати літературу ???
2008 рік. На фото мої любі учні після інсценізації комедії
Мольєра "Міщанини- шляхтич".
2009 рік. Цю відеоінтерпретацію п'єси мої талановиті й творчі учні підготували на урок як несподіваний сюрприз для мене.Завжди буду вдячна їм !
2.04.2021
ТЕМА: Позакласне читання .
Мольєр " Тартюф"
МЕТА:Поглибити знання про комедію як літературний жанр, ознайомитися з особливостями доби Просвітництва, її ознаками на прикладі комедії Мольєра "Тартюф";розвивати логічне та образне мислення ,творчі здібності,навички індивідуальної роботи з художнім текстом, уміти висловлювати свої думки і почуття;
прищеплювати почуття гумору, естетичні смаки
1. Пригадайте характерні особливості такого літературно- мистецького напряму , як класицизм, які ви мали вивчити і записати в зошит.
2. Прочитати комедію Мольєра "Тартюф".Читаючи п'єсу, занотовуйте в зошит, як ці характерні особливості виявляються у творі.
3. Після прочитання комедії дайте письмову відповідь на питання :
* У чому полягає актуальність даного твору?
4. На наступний урок має бути прочитаний твір Мольєра
"Міщанин - шляхтич".
31.03.2021
ТЕМА: Історичні умови , філософське та естетичне підгрунтя класицизму.Характерні ознаки класицизму як художнього напрямку
МЕТА: Ознайомитися з особливостями класицизму як літературного напряму, з багатством художніх надбань цього напряму;
формувати цілісний світогляд, розвивати навички характеристики художнього напряму; виховувати шанобливе ставлення до творів мистецтва , культуру почуттів
1. Уважно і вдумливо прочитати статтю підручника
" Прагнучи досконалості та гармонії", ст.236- 238.
2. Для осмислення прочитаного дайти усно відповіді на запитання № 1- 5.
А потім дайте письмово відповіді на запитання № 1-5.
основні терденції та жанрово - тематичне розмаїття. "Пісня про Роланда".Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій.Патріотичні ідеї в "Пісні про Роланда"
МЕТА: Ознайомитися зі зразком середньовічного епосу на основі французького епосу "Пісня проРоланда"; з'ясувати історичну правду та вигадку у
творі , наявніть історичних та вигаданих персонажів ; розвивати навички конспектування , аналізу художнього тексту ;
виховувати зацікавленність історичним минулим народів світу
1. Ознайомитися розвитком літератури середньовічної
Європи та історією написання французького героїчного епосу "Пісня про Роланда" за статтею підручника "Під брязкіт лицарських мечів", ст.151- 157.
2. Дати усні відповіді на запитання , ст.158.
3. Прочитати уривки з французького героїчного епосу "Пісня про Роланда", ст.158- 165.
4. Дати усні відповіді на запитання № 1- 4 за прочитаним текстом,ст.165- 166.
5. Підготуватися до характеристики образів- персонажів твору на наступному уроці.
ТЕМА: Золота доба персько - таджицької лірики, її характерні особливості.
Омар Хайям.Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї.Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма
МЕТА: Ознайомитися з кращими зразками
поезії Омара Хайяма ; засвоїти поняття про особливості східної поезії та рубаї; формувати розширення власного світогляду
1. Пригадайте вивчене з уроків всесвітньої історії про розвиток культури Сходу , зокрема літератури, в добу Середньовіччя. Чим вона храктерна ?Аргументуйте свою
відповідь.
2. Уважно і вдумливо прочитайте статтю підручника
"Зі Сходу світло" , яка дає можливість уявити і зрозуміти , як розвивалась східна література та взнати про життя і творчість надзвичайно талановитиго поета- філософа
Омара Хайяма, ст. 145- 149.
3. Складіть план до цієї статті , щоб ви могли за ним розповісти про поета та його творчість.
4. Літературний термін " рубаї" запишіть в зошит і запам'ятайте . Це літературний жанр лірики, притаманний
тільки східній поезії.
5. Дати усні відповіді на контрольні запитанняя № 1-5,
ст.149.
6. Прочитати виразно і вдумливо рубаї , ст.149- 150.
7. Дати усні відповіді на контрольні запитанняя № 1-5,
ст. 151.
8. Визначити ідею( головну думку) прочитаних рубаї . До трьох , які найбільше сподобалися , визначення головної думки запишіть у зошит.