7-А ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА


                                   25.05.2021

 ТЕМА: Узагальнення вивченого протягом року.

МЕТА: Повторити , узагальнити , систематизувати вивчене за рік;розвивати естетичний смак,навички критичного , образного мислення, зіставлення, узагальнення,уміння влучно і цікаво висловлюватися;виховувати кращі загальнолюдські моральні якості

1. Пригадайте вивчений програмовий матеріал з української літератури, перегорнувши уважно і вдумливо сторінки підручника.
*   Що вам найбільше запам'яталося, вразило?
*   Що взнали нового , цікавого для вас?
*   Життєві історії яких письменників та їхніх героїв не                 залишили вас байдужими?
*   З якими новими для вас художніми засобами ви                         познайомилися  у цьому році? На прикладі яких художніх       творів і яких авторів   розглянули їх ?
*   Що означає скласти паспорт художнього твору ? Які                 особливості при створенні його для ліричного твору й
     епічного ?
*   Визначте роди й жанри вивчених вами літературних 
     творів.  

2.   Виконати тести : 
  

3. ЗАВДАННЯ НА ЛІТО. 

Твори , які необхідно  ОБОВ'ЯЗКОВО  прочитати : 

1. Гомер "Одіссея"
2. Гомер "Іліада"
3. Міфи троянського циклу: "Троя", "Паріс викрадає Єлену", "Облога Трої", "Смерть Ахілла", "Троянський кінь".
4. Есхіл "Прометей закутий"
5. В.Шекспір "Ромео і Джульєтта"
6. М.де Сервантес Сааведра "Дон Кіхот" , 1ч.
7. Мольєр "Міщанини- шляхтич"
8. А. де Сент - Єкзюпері"Маленький принц"
9. Р.Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон"
10. Б.Космовська"Буба"

                             
      21.05.2021

ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми:                           "Сучасна література. Я і світ"
              
МЕТА: Виявити рівень знань, умінь, навичок, здобутих при вивченні даної теми;
розвивати критичне мислення, логіку, уяву;
виховувати відповідальність за результати 
власної навчальної діяльності

1. Виконати контрольний тест доброчесно і        вчасно, тобто сьогодні, 21.05.2021:


              


                                   18.05.2021

ТЕМА: Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула".Поєднання елементів казки та детективу у творі. Образ Софі , світ її мрій, бажань, жахів.Значення художнього прийому чаклунства у творі

МЕТА:Зацікавитись жанром фентезі, творчістю Д.В.Джонс;розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву, навички самостійної роботи з книгою, виокремлення 
ключових епізодів та елементів сюжету, висловлення своїх думок і вражень;
виховувати високі моральні якості, прагнення до добра і справедливості, любові до читання художньої літератури

1.  Ознайомитися зі сторінками життєвого та творчого шляху англійської  письменниці Діани Вінн Джонс , скласти план до біографії, уміти розказати про неї, ст.255-257.

2. Прочитати роман Д.В.Джонс "Мандрівний замок Хаула"
ви мали влітку.Повторити прочитане ви можете
 за посиланням :

3. Визначити сюжет твору ( ст.257) й уміти його переказати.

4. Визначити тему та ідею твору , записати в зошит.

5. Скласти письмово план - характеристику образу Софі.


6. Поєднання елементів казки й детективу у творі, 
ст.259- 260.


7. Перегляньте екранізацію цього  роману за посиланням.Дайте усну відповідь на запитання: Чим відрізняється екранізація від оригінального твору письменниці Д.В.Джонс "Мандрівний замок Хаула" ?


7. Виконати тести :  
  


8. Підготуватися до тематичного оцінювання з теми:
"Сучасна література"(за творчістю А.Азімова, Д.Джонс).


                             30.04.2021

ТЕМА: СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА.Я І СВІТ Айзек Азімов."Фах".Роздуми про майбутнє людини і людства

МЕТА:Ознайомитися зі сторінками життя і творчості письменника; підготуватися до сприйняття оповідання;засвоїти поняття науково- фантастична література;розвивати образне, критичне мислення, навички виразного читання, стислого переказу твору;виховувати працелюбність , наполегливість, принциповість , прагнення до свідомого вибору майбутньої професії

1.Опрацювати статтю підручника "Я і світ.Художність як критерій оцінки творів мистецтва", ст.239 - 240.
      Визначіть критерії художності й запишіть їх у зошит.

2. Пригадайте, із якими науково- фантастичними творами ви ознайомилися у минулому році ? Яких письменників- фантастів ви заєте ?

3. Ознайомитися зі сторінками життєвого та творчого шляху американського письменникаАйзека Азімова , скласти план до біографії, уміти розказати про нього, ст.241-242.



4. Роздуми про майбутнє людини і людствау творах А.Азімова. Перегляньте відеоурок :



5. Прочитати оповідання А.Азімова "Фах": 

 (уривки з оповідання на  ст. 243- 253)

6. Визначити тему та ідею оповідання, записати в зошит.

7. Виконати тест :         А.АЗІМОВ "ФАХ"

8. Для допитливих. Узнати про цікаві твори А.Азімова  та  їх екранізацію ви зможете з цього відео, а потім їх знайти , прочитати чи переглянути.





                              27.04.2021

ТЕМА: Позакласне читання.Льюїс К.С.
"Хроніки Нарнії"("Лев, Біла Відьма та Шафа")

Мета: Ознайомитися зі сторінками життя і творчості письменника, розширити світогляд, інтерес до читання ;усвідомити ідейно- художній зміст твору та його суспільну значущість;розвивати навички спостереження над текстом художнього
 твору , виділення ключових епізодів, їх коментування;виховувати гуманістичне світосприйняття, повагу до морально- етичних цінностей людства

1. Ознайомитися зі сторінками життєвого та творчого шляху англійського письменника Клайва Стейплза Льюїса , скласти план до біографії, уміти розказати про нього.


2. Прочитати частину "Лев, Біла Відьма та Шафа" з роману 
К.С.Льюїса "Хроніки Нарнії".


3. Визначити 
СЮЖЕТ твору й уміти його переказати.

4. Визначити тему та ідею твору , записати в зошит.

5. Дайте усні відповіді на питання:
* Які проблеми порушує автор у творі?
* Які морально - етичні цінності людства утверджуються у       творі?

6. Перегляньте екранізацію цієї частини твору.Дайте усну відповідь на запитання: Чим відрізняється екранізація від оригінального твору письменника К.С.Льюїса ?


7. Виконати тест :    К.С.ЛЬЮЇС"ХРОНІКИ НАРНІЇ"

8.Для допитливих. Продовжння екранізації всього твору можете переглянути тут :





                               23.04.2021


ТЕМА : Тематичне оцінювання з теми:
"Літературний детектив.Світова новела"(А.К.Дойль, О.Генрі, Г.Уеллс,Р.Акутагава)

МЕТА: Закріпити знання , виявити рівень 
знань, умінь, навичок для контролю й корекції;розвивати пам'ять, логічне та образне мислення, кмітливість ;виховувати 
відповідальність за результати власної навчальної діяльності

1. Виконати контрольний тест :



                         ДО УВАГИ !!!
 НАСТУПНІ  ТВОРИ ДЛЯ ПРОЧИТАННЯ:

30.04 - А.Азімов"Фах"
11.05 - Д.Джонс "Мандрівний замок Хаула"



                              20.04.2021

ТЕМА: РЗМ Культурні паралелі в текстах новел(біблійні мотиви в новелі "Дари волхвів"О.Генрі, зв'язок з японськими                 традиціями в новелі "Павутинка"
                           Р.Акутагави)

МЕТА: Зрозуміти глибше ідейно- художній зміст новел ;розвивати образне , асоціативне та критичне мислення , творчу уяву, навички виразного читання, переказу, аналізу прозових творів, висловлення власних міркувань з приводу прочитаного;
виховувати кращі людські якості, прагнення до пізнання світу

1. Подумайте і дайте письмову відповідь на запитання , а для цього необхідно переглянути або перечитати ці твори , щоб відновити в пам'яті їх зміст :

* Що спільне й відмінне у новелі О.Генрі "Дари волхвів"
   та в новелі Р.Акутагави "Павутинка "?

* Які біблійні мотиви( тобто теми) прослідковуються у цих       новелах ? Аргументуйте свою відповідь.


2. Виконати тести :



3. Підготуватися до тематичного оцінювання з теми :
"Літературний детектив.Світова новела"(А.К.Дойль, О.Генрі, Г.Уеллс,Р.Акутагава)


   
                      13.04 - 16.04.2021

ТЕМА: Рюноске Акутагава - майстер японської новели.Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка".
Філософський зміст твору.Підтекст.Художні образи новели(Будда, Кандата)

МЕТА: Ознайомитися з життям і творчістю 
птсьменника, зрозуміти символічність образів у творі, роль деталей , сенс фіналу; 
розвивати образне , асоціативне , критичне мислення , творчу уяву, навички аналізу прозових творів; виховувати кращі людські якості

1.  ДО УВАГИ !   Працюємо за підручником О.Ніколенко
"Світова література".

Ознайомитися зі сторінками життя і творчості Р.Акутагави , ст.233- 234. Скласти план до  біографії і за ним уміти розповісти про письменника.




2. Вдумливо та виразно прочитати новелу Р.Акутагави"Павутинка", ст.235- 237, перед цим ознайомившись з історією написання твору.


3. Осмислення і закріплення  прочитаного :


4. Визначити композицію твору.



5. Визначити символічні образи новели, записати в зошит і 
запам'ятати.





5. Довести , що твір Р.Акутагави  "Павутинка" - новела , спираючись на вивчене раніше про новелу як літературний жанр.



6. Образ павутинки.



7. Скласти письмову  план - характеристику образів Будди та Кандати.

6. Виконати тести : 





                                  9.04.2021

ТЕМА: Г.Д.Уеллс "Чарівна крамниця".
Оповідач твору(батько).Особливості дитячого світу.Роль елементів фантастики

МЕТА: Зрозуміти глибше ідейно- художній зміст новели ;розвивати образне , асоціативне та критичне мислення , творчу уяву, навички виразного читання, переказу, аналізу прозових творів, висловлення власних міркувань з приводу прочитаного;
виховувати кращі людські якості, прагнення до пізнання світу

Герберт Уеллс якось зазначив:" Має право називатися справжнім письменником той , хто може навчити чого- небудь своїх сучасників , хто краще бачить навколо і більше бачить попереду.Я завжди згоден думати , що  я усе - таки такий".Так , дійсно, такий. І ви в цьому , впевнена, переконалися , ознайомившись із його твором.


1. Письмово зробити план - характеристику образів новели - батька і сина.

2. Визначити тему та ідею твору , записати в зошит.

3. Визначити елементи композиції твору (вступ, зав'язка, розвиток подій, кульмінація, розв'язка), запишіть в зошит.

Для виконання поданих завдань можна скористатися 
матеріалами відеоуроку.

4. Виконати тест :

5. Наступний твір для читання :
Р.Акутагава " Павутинка", ст.235- 237.




                                  6.04. 2021

ТЕМА: Герберт Джордж Уеллс"Чарівна
крамниця".Точка зору дорослого і дитини в новелі "Чарівна крамниця"."Дива " та їхнє сприйняття персонажами

МЕТА: Ознайомится з життям і творчістю письменника,зрозуміти глибше ідейно- художній зміст новели ;розвивати образне , асоціативне та критичне мислення , творчу уяву, навички виразного читання, переказу, аналізу прозових творів, висловлення власних міркуваньз приводу прочитаного;
виховувати кращі людські якості, прагнення до пізнання світу


1.  ДО УВАГИ !   Працюємо за підручником О.Ніколенко
"Світова література".

Ознайомитися зі сторінками життя і творчості Г.Уеллса, ст.221- 222. Скласти план до  біографії і за ним уміти розповісти про письменника.



2. Вдумливо та виразно прочитати новелу Г.Уеллса"Чарівна крамниця", ст.223- 231



3. Осмислення і закріплення  прочитаного :



4. Визначити тему та ідею твору, записати в зошит.

5. Довести , що твір Г.Уеллса "Чарівна крамниця" - новела , спираючись на вивчене раніше про новелу як літературний жанр.

6. Виконати тест : 



                                2.04.2021

ТЕМА: РЗМ  Твір- роздум про любов до ближнього , її практичне втілення літературними героями( за новелами О.Генрі"Дари волхвів" , "Останній листок")

МЕТА : Поглибити розуміння ідейно- тематичного змісту новел О.Генрі , їх жанрових особливостей; розвивати уміння й навички зв'язного мовлення у процесі характеристики героїв, написання твору на літературну тему; виховувати оптимістичне світобачення, прагнення до благородних життєвих програм

Природно, що люди мріють саме про щастя , яке кожен уявляє собі по - своєму , по- різному.Чиїсь мрії 
здійснюються , а чиїсь - ні. Не всім удається вистояти перед труднощами , ударами долі, не всім вистачає віри, терпіння , наполегливості.Тому тільки сильна духом особистість здатна перемогти негаразди і досягти своєї мети.Саме справжні мрійники , романтики , люди, здатні на самопожертву в ім'я ближнього долають усі прешкоди .Яскравим прикладом цього є головні герої новел  О.Генрі.Роздуми про них та про свою життєву програму і стануть темою вашого твору.

1. Написати твір - роздум на  запропоновану тему:

* Любов до ближнього та її практичне втілення літературними  героями 

2. Поради щодо написання твору:

1)Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору- роздуму.
2) На підставі заголовку до твору визначте його проблему.
3) Сформулюйте тезу , яка б відображала  основну думку твору.
4) Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
5) З'ясуйте послідовність наведення аргументів(доказів).
6) Уживайте вставні слова і словосполучення:
на мою думку, до речі, на жаль, отже, наприклад, таким чином;
речення: я вважаю, мені здається, які виступають засобами зв'язку між частинами роздуму.
7) Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в абзаци.
8) Перевірте написане , виправіть помилки.

3. Написану в чистовому варіанті і  перевірену роботу коректно сфотогафувати і надіслати на електронну адресу:

                 distprosvita23@gmail.com




                              30.03.2021

ТЕМА: О.Генрі"Останній листок".
Новела "Останній листок"- гімн людині ,
котра здатна на самопожертву заради ближнього.Специфіка розкриття образу Бермана(непримітна зовнішність, невдаха, найкращий "шедевр" митця).Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).Особливості художньої мови новели

МЕТА: Поглибити знання із творчості американського письменника О.Генрі; удосконалювати навички аналізу художнього твору, вміння виділяти головні ознаки новели;розвивати уміння переказувати художній текст, аргументовано висловлювати особисте ставлення до проблем, що порушуються у творі;виховувати толерантність, гуманізм , естетичні смаки

У світі живе багато людей .Не кожен може зробити якесь велике відкриття для людства, створити шедевр мистецтва, здійснити подвиг.Але кожен зобов'язаний завжди залишатися людиною, плекати в собі найкращі якості душі, врешті- решт, створити сві власний шедевр , навіть якщо 
він буде корисним для однієї людини чи для самого себе.
Сьогодні ви спробуєте дослідити Людину у її найпрекраснішому вияві.

1. На сьогодні ви мали прочитати новелу О.Генрі "Останній листок", ст .213- 219. Нагадую , що працюємо за підручником О.Ніколенко"Світова література",2015.

2. Пригадайте вивчене раніше про новелу як літературний жанр. Свої відповіді порівняйте з теоретичним матеріалом підручника ,ст.203- 204.

3. Складіть письмово  простий план за змістом новели і перекажіть її.

4. Для осмислення прочитаного дайте усні відповіді на запитання № 1- 10, ст. 219-220.

5. Символіка новели О.Генрі "Останній листок":

Намальований листок - символ надії, що не вмирає, віри в майбутнє.
Штора, що відділяє Джонсі від картини за вікном - символ
бар'єру між дійсністю та мрією, життям і смертю, реальністю та надією .
Коли ви читали новелу , чи здогадалися , що це 
були символи ?
Порівняйте символіку слова останній у творах Д.Олдріджа "Останній дюйм" і О.Генрі "Останній листок" : що спільне , а що відмінне в них?


6. Складіть письмово план - характеристику Бермана, Джонсі , Сью у табличній формі.Визначіть, що спільне , а що відмінне у їхніх рисах характеру.

7. Дати усно відповідь на проблемне питання:

Люди схожі на вікна.Вони виблискують і сяють , коли світить сонце.Однак, коли настає темрява, їхня справжня краса відкривається завдяки світлу ,що йде зсередини.
                                                     Н.Данусенко, К.Чорна

ЧИ СЯЙВО ДУШІ ЛЮДИНИ МОЖНА ПОБАЧИТИ ЛИШЕ В ТЕМРЯВІ? Відповідь на запитання підтвердіть однією з
життєвих історій.  

8. Виконати тест:  

9. На наступний урок прочитати новелу Г.Уеллса"Чарівна 
крамниця", ст.223- 231.
                                                     



                              26.02.2021

ТЕМА: РЗМ Виразне і вдумливе читання віршів напам'ять

МЕТА: Удосконалювати уміння й навички 
виразно читати вірші напам'ять, доносячи 
авторські емоції, настрій, тему та ідею поетичних творів до слухачів; розвивати власну емоційну сферу засобами лірики;
виховувати загальнолюдські почуття й цінності

1. Виразно і вдумливо прочитати напам'ять вірші
К.Симонова "Жди мене...", а також поезії Р.Бернса , Г.Гейне.


ДО УВАГИ !!!  На контролі твори , які потрібно прочитати:

2.03 - Е.По " Золотий жук"

9.03- А.Конан Дойл " Пістрява стрічка"( у підручнику цього твору немає, шукайте текст в інтернеті або в бібліотеці)



                

                             23.02.2021

ТЕМА:Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.  К.М.Симонов "Жди мене ..."
Поетизація високого почуття, розкриття його сутності

МЕТА:Онайомитися з найкращими зразками інтимної лірики у світовій літературі;розвивати уміння аналізувати поетичні твори та їх інтерпритувати ; виховувати духовний світ особистості

1. ДО УВАГИ !   Працюємо за підручником О.Ніколенко
"Світова література".

Ознайомитися зі сторінками життя і творчості К.М.Симонова, ст.166, з історією написання вірша "Жди мене...", ст.166- 167. Скласти план до  біографії і за ним уміти розповісти про письменника.



2. Вдумливо та виразно прочитати поезію К.Симонова "Жди мене ...", ст.167. Порівняйте з перекладом оригінала на українську , виконаним Іриною Фісак. Подумайте, наскільки збережена ідея вірша і проблематика у перекладі.

3. Виконати письмовий аналіз вірша за схемою, відомою вам ще з попередніх уроків української літератури.


4. Вивчити вірш  напам'ять.

Прослухайте , як звучить вірш К.Симонова, покладений на музику, у виконанні відомого оперного  російського співака зі світовим ім'ям Дмитра Хворостовського .У чому особливість звучання мелодії пісні?



5. Виконати тест : 


6. Перегляньте фільм "Жди мене", створений за сценарієм  К.Симонова у 1943 році, який носить назву його одноіменного вірша, а головну роль в ньому виконує його дружина Валентина Сєрова, якій і був присвячений цей вірш.



ДО УВАГИ !!!  На контролі твори , які потрібно прочитати:

2.03 - Е.По " Золотий жук"

9.03- А.Конан Дойл " Пістрява стрічка"( у підручнику цього твору немає, шукайте текст в інтернеті або в бібліотеці)





                             19.02.2021

ТЕМА:Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.Р.Бернс " Любов". Г.Гейне  "Коли настав чудовий май"

МЕТА:Онайомитися з найкращими зразками інтимної лірики у світовій літературі;розвивати уміння аналізувати поетичні твори та їх інтерпритувати ; виховувати духовний світ особистості

Ми продовжуємо розмову про кохання.Квінтесенцією почуттів стали перлини світової лірики - вірші про кохання , із якими ви познайомитеся на уроці і які , сподіваюсь, допоможуть кожному з вас краще пізнати у першу чергу себе.

1. ДО УВАГИ !   Працюємо за підручником О.Ніколенко
"Світова література".
Ознайомитися зі сторінками життя і творчості Р.Бернса (ст.161-162)та Г.Гейне(ст.164).Скласти план до їх біографій і за ним уміти розповісти про поетів.






2. Вдумливо та виразно прочитати поезіїї Р.Бернса "Любов"
та Г.Гейне "Коли настав чудовий май".

3. Виконати письмовий аналіз віршів за схемою, відомою вам ще з попередніх уроків української літератури.

4. Один із віршів ( на ваш вибір) вивчити напам'ять.

Прослухайте , як звучить сучасно вірш Р.Бернса , покладений на музику, у виконанні українського гурту
" Піккардійська терція".У чому особливість звучання мелодії пісні?



5. Виконати тест :    Р.БЕРНС.Г.ГЕЙНЕ.ПОЕЗІЯ




                               16.02.2021

ТЕМА: Тематичне оцінювання .
РЗМ  Контрольний твір- роздум

МЕТА:Поглибити розуміння ідейно- тематичного змісту повісті - феєрії , її жанрових особливостей; розвивати уміння й навички зв'язного мовлення у процесі характеристики героїв, написання твору на літературну тему; виховувати оптимістичне світобачення, прагнення до благородних життєвих програм

Природно, що люди мріють саме про щастя , яке кожен уявляє собі по - своєму , по- різному.Чиїсь мрії 
здійснюються , а чиїсь - ні. Не всім удається вистояти перед труднощами , ударами долі, не всім вистачає віри, терпіння , наполегливості.Тому тільки сильна духом особистість здатна перемогти негаразди і досягти своєї мети.Саме справжні мрійники , романтики долають усі прешкоди .Яскравим прикладом цього є головні герої повісті- феєрії О.Гріна "Пурпурові вітрила"- Артур Грей та Ассоль.Роздуми про них та про свою життєву програму і стануть темою вашого твору.

1. Написати твір - роздум на одну із запропонованих тем:

* Значення мрії в житті людини( за прочитаним твором та власними спостереженнями)

* Розуміння щастя героями повісті О.Гріна "Пурпурові вітрила"

* Значення книги О.Гріна "Пурпурові вітрила"для самовиховння молодої людини

2. Поради щодо написання твору:

1)Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору- роздуму.
2) На підставі заголовку до твору визначте його проблему.
3) Сформулюйте тезу , яка б відображала  основну думку твору.
4) Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
5) З'ясуйте послідовність наведення аргументів(доказів).
6) Уживайте вставні слова і словосполучення:
на мою думку, до речі, на жаль, отже, наприклад, таким чином;
речення: я вважаю, мені здається, які виступають засобами зв'язку між частинами роздуму.
7) Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в абзаци.
8) Перевірте написане , виправіть помилки.

3. Написану в чистовому варіанті і  перевірену роботу коректно сфотогафувати і надіслати на електронну адресу:

                 distprosvita23@gmail.com




                                 12.02.2021

ТЕМА: О.Грін "Пурпурові вітрила".
Символіка образу пурпурових вітрил

МЕТА:Глибше усвідомити ідейно- художній зміст та естетичну привабливість твору; розвивати образне та критичне мислення; формувати основні вміння аналізу та інтерпретації художнього твору; виховувати повагу до духовних надбань людства та загальнолюдських цінностей , стійкості у життєвих труднощах , прагнення до реалізації своїх мрій, віри в краще майбутнє

1. Письменник О.Грін утілив у творі думку про пошуки ідеального світу , де живуть сильні і красиві герої, здатні боротися за свою мрію й знаходити рідних по духу людей .
      Головний герой повісті- феєрії Грей зробив те, про  що
все життя мріяв сам письменник,- став капітаном і подарував своїй коханій казку.
      Твір "Пурпурові вітрила"пронизаний світлою вірою в те, що людина може створити справжнє диво своїми руками.
       Письменник К.Паустовський сказав про цю повість так:
" Світ героїв Гріна здається нереальним лише людині , ницій духовно ". 

2. 

                               Дати відповідь на запитання:

* Які символічні образи утверджують провідну ідею - віру в 
   здійснення мрії ?

3. Скласти алгоритм здійснення своєї мрії (письмово).

4. Виконати тест :




                                  9.02.2021

ТЕМА: О.Грін "Пурпурові вітрила".
Основний кофлікт твору(Каперна- море).
Ассоль і Грей

Мета: Глибше усвідомити ідейно- художній зміст та естетичну привабливість твору; розвивати образне та критичне мислення; формувати основні вміння аналізу та інтерпретації художнього твору; виховувати повагу до духовних надбань людства та загальнолюдських цінностей , стійкості у життєвих труднощах , прагнення до реалізації своїх мрій, віри в краще майбутнє

Мабуть , щастя пояснити не можна, але його не можна не відчути й не побачити , навіть коли найменша його дрібка стрілась нам на шляху.Так роздумує російський письменник К.Г.Паустовський. А чи згодні ви з таким твердженням ?

1. Основний конфлікт твору полягає у протиставленні життя людей у містечку Каперна і їхніми мріями.
     Проаналізуйте життя людей в Каперні ( яким воно
 було ?до чого прагнули?що цінували?) і їхні мрії за цитатами з твору, користуючись таблицею.


2. Складіть паспорт- харакеристику головних героїв казки- феєрії - Ассоль і Грея:


1) Ім'я:
2) Герой якого твору:
3) Вік:
4) Родина:
5) Соціальний статус, матеріальний стан:
6) Рід занять, уміння :
7) Освіта:
8) Друзі:
9) Риси характеру:

3. Знайдіть відповідь на питання :

*  Чи треба вірити у казку?
*  Чи не шкідлива пуста мрія?
*  Що треба зробити для здійснення своєї мрії ?
*  Чи потрібні сьогоднішнім школярам такі книги, як 
     "Пурпурові вітрила" О.Гріна ?Аргументуйте свою 
     відповідь.

4. Виконати тест :




                                 5.02.2021

ТЕМА:Олександр Грін "Пурпурові вітрила".
Поєднання реального і фантастичного в повісті

МЕТА: Ознайомитися із життям та творчістю письменника ; 

1. Ознайомитися зі сторінками життя і творчості російського письменника Олександра Гріна, прочитавши статтю підручника , ст.157 - 158( за підручником О.Ніколенко).

2. Скласти письмово план до біографії письменника й уміти розповісти про нього.


3. Записати в зошит і запам'ятати визначення літературного терміна феєрія .

4. Визначити тему та ідею твору, записати в зошит.

5. Визначити, що реальне , а що фантастичне у творі.Записати в зошит у вигляді таблиці

6. Продовжіть речення :
На мою думку, мрія, фантазія для людини .....

7. Виконати тест:

 Перегляньте екранізацію твору О.Гріна "Пурпурові вітрила" і порівняйте : чим відрізняється літературний твір і художній фільм?






                               2.02.2021

ТЕМА:Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О.Пушкіна 
" 19 жовтня 1825 року".Авторські спогади й роздуми у творі

МЕТА: Ознайомитися з автобіографічною поезією О.Пушкіна; розвивати уміння й 
навички сприймати , аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв'язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення 
особистості ; виховувати культуру почуттів , загальнолюдські цінності

1. Повторити вивчене про дитинство і юність поета - О.С.Пушкіна.

2. Ознайомитися з історією написання вірша "19 жовтня 1825 року", прочитавши статтю підручника О.Ніколенко,
ст. 131-132. Уміти розказати історію створення цього вірша.

3.  Виразно і вдумливо прочитати сам вірш, ст.132-136.

 Яке враження на вас справив цей вірш? Аргументуйте свою відповідь.

4. Знаючи біографічні дані письменника, визначте автобіографічні епізоди , які зображені у творі.

5.  Перекажіть прочитаний вірш за планом :

1) Осінній пейзаж.
2) Почуття опального поета.
3) Хто не прийшов на свято?
4) Гімн ліцейському братству.
5) Нові друзі- друзі з іншою душею.
6) Спогади про друзів, що відвідали його в Михайлівському.
7) Спогади про Кюхельбекера.
8) Передбачення поета.
9) Здравиця.
10) Звернення до друзів із викликом "Бенкетуйте!"
11)Почуття жалощів до останнього ліцеїста.

6. Дати усні відповіді на запитання№ 1- 7 ( Перевір себе ),
ст.137.

7. Визначити тему та ідею вірша, записати в зошит.



НА НАСТУПНИЙ УРОК МАЄ БУТИ ПРОЧИТАНА ПОВІСТЬ О.ГРІНА "ПУРПУРОВІ ВІТРИЛА"  !!!


                               29.01.2021

ТЕМА: ДРУЖБА І КОХАННЯ
О.С. Пушкін.Дитинство і юність поета

МЕТА: Ознайомится із життям і творчістю письменника, зацікавитись ним; удосконалювати уміння аналізувати біографії
письменників, розвивати усне  і писемне мовлення ;виховувати повагу до творчої 
особистості 

1. Пригадайте , що вам відомо про видатного російського письменника  О.С.Пушкіна ?  Назвіть  твори видатного  поета, які  ви вивчали раніше.

2. Вивчення творчості О.С.Пушкіна будемо здійснювати 
за підручником О.Ніколенко:

* Прочитати за підручником статтю "Сторінки життя і творчості", ст.129 - 131.

*  Скласти письмово план за прочитаною статтею і уміти 
розповісти про письменника.

* За бажанням виконати творче завдання: скласти тест .

3. Доповнити набуті знання і отриману інформацію про 
О.С.Пушкіна ви зможете , преглянувши відео







4.  Дайте усні відповіді на запитання :
   
*  Що нового я дізнався (дізналась) про письменника О.С.Пушкіна?

 *  Які факти з його біографії мене вразили ? Чому?

5.   НЕ ЗАБУВАЙТЕ ЧИТАТИ ПОВІСТЬ О.ГРІНА
               " ПУРПУРОВІ ВІТРИЛА"   !!!




                              26.01.2021


ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :
"Духовне випробування людини "
(творчість Д.Олдріджа, Р.Кіплінга)

МЕТА: Виявити рівень знань, умінь і навичок; розвивати логічне мислення , пам'ять, увагу ;виховувати відповідальність за власну навчальну діяльність 


1. Повторити вивчене ( новела Д.Олдріджа "Останній 
дюйм", вірші Р.Кіплінга "Балада про Схід і Захід", а також біографії письменників).

2. Виконати контрольний тест , обмежений у часі 
                                до 26січня 20.00


3. На наступний урок зарубіжної літератури має бути прочитана повість О.Гріна "Пурпурові вітрила"(рос."Алые паруса"), завдання задавалось до зимових канікул, також для читання влітку. .У підручниках цього твору немає !




                                22.01.2021

ТЕМА: Редьярд Кіплінг "Якщо..."Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші.Сюжет і композиція вірша.Художні особливості твору,
його провідна ідея( людина повинна залишатися собою в різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність життєвим принципам)

МЕТА: Усвідомити ідейно- художній зміст та особливості твору; з'ясувати , як засобами художньої виразності автор утверджує перевагу високих загальнолюдських моральних і етичних цінностей;розвивати уміння аналізувати ; виховувати активну життєву позицію, здатність не втрачати почуття власної гідності в будь- яких ситуаціях

1. Уважно і вдумливо прочитати вірш Р.Кіплінга "Якщо.."
за старим підручником В.Фесенка(ст.264) у перекладі 
Є.Сверстюка , а потім -  у перекладі М.Левіної (ст.265) тільки вже під назвою "Коли".Порівняйте переклади .Який вам більше сподобався ?Аргументуйте свою відповідь.

Продовжіть речення: Порівнюючи переклади текстів , я зрозумів ( зрозуміла ) , що .......................................................

2. Дайте усні відповіді на запитання підручника за текстом прочитаного вірша, ст.267.

3. Пригадайте вже  вивчений вами художній засіб анафора.
Визначення її запишіть в зошит і запам'ятайте.



4.  Перегляньте відеоурок.



5.  Складіть паспорт вірша за планом , користуючись інформацією з переглянутого відео:

1) Назва:
2) Автор:
3) Жанр:
4) Дата написання: 1910 рік
5) Тема:
6) Ідея:
7) Художні образи: Ліричний герой , ідеал Людини.
8) Художні засоби: 
9) Настрій вірша :

6.  Заповнити таблицю - антитезу "Світ- людина",
 скориставшись  інформацією з переглянутого відео і текстом вірша.
__________________________________
I            СВІТ        I         ЛЮДИНА        I

I_______________I__________________I

7. Виконати тест :

8. Підготуватися до тематичного оцінювання за творчістю Д.Олдріджа та Р.Кіплінга.

                           

Людмила Кизим приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 7- А УМЛЗ
Время: 19 янв. 2021 09:25 AM Киев

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 672 645 1501
Код доступа: 656668


                                19.01.2021

ТЕМА: Редьярд Кіплінг "Балада про Схід і Захід".Протистояння і примирення Сходу і Заходу .Антитези у творі .Ідеї миру і дружби.Динаміка образів головних героїв(Камаль, Полковничий син)

МЕТА: Ознайомитися  коротко з життям і творчістю Р.Кіплінга, зі змістом балади ; удосконалювати уміння й навички аналізувати ліро-епічний твір; виховувати й прищеплювати загальнолюдські цінності , розуміння інтересів представників різних етносів і культур


1. Ознайомитися з короткими відомостями про видатного англійського письменника Р.Кіплінга, ст.121-122 за підручником О.Ніколенко"Світова література".

2. Дати усні відповіді на запитання:

* Назвіть основні етапи творчої біографії письменника.
* Які теми є основними у його творчості.
* Як вплинуло на творчість письменника його життя в колоніальній Індії?

3. Скласти план до біогафії письменника і вміти розказати про нього.

4. Ознайомитися з історією написання цього твору , ст.122-123 й уміти розповісти про неї.

5. Прочитати виразно "Баладу про Схід і Захід ", ст.123-125.

6. Визначити тему та ідею балади, записати в зошит.

7.  Скласти письмово порівняльну характеристику образів Камаля та Полковничого сина в табличній формі, визначити спільні риси характеру.

8. Виконати тест :



                              29.12.2020

ТЕМА: Д.Олдрідж "Останній дюйм".Віра у внутрішні можливості  людини,подолання нею життєвих випробувань,здатність до порозуміння.Символічність назви оповідання

МЕТА: З'ясувати основні проблеми , художні 
особливості твору; розвивати навички виразого читання , переказу, характеристики 
героїв;виховувати повагу до людської особистості, прагнення до взаємопорозуміння
з близькими людьми та щирості в стосунках з ними

1. Спостереження над текстом твору .Бесіда за прочитаною новелою Д.Олдріджа "Останній дюйм" :

*  Яку фразу у першому і в останньому описі польоту повторює автор ?

*  Що таке дюйм ?

*  Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку?

*  Як ви вважаєте, чому автор не закінчив своє оповідання цими словами ?

*  Яку роль відіграє остання частина твору?

*  У чому полягає перемога героїв ? Відповідь на це запитання запишіть в зошит.

*  Чого навчила та яку допомогу надала їм екстремальна ситуація ?Відповідь на це запитання запишіть в зошит.

*  Прокоментуйте назву оповідання .Чи тільки у прямому розумінні вжито словосполучення останній дюйм ?
Відповідь на це запитання запишіть в зошит.

*  А чого вас навчили події , зображені автором у творі ?
Відповідь на це запитання запишіть в зошит.

2.  Виконати тест , обмежений у часі до 29 грудня 20.00


3. Прочитати за час зимових канікул повість О.Гріна "Пурпурові вітрила "( якщо будете читати російською мовою , то вона  називається  "Алые паруса" )  ОБОВ'ЯЗКОВО !!! Тексту цього твору в підручниках немає .




                               22.12.2020

ТЕМА: Д.Олдрідж"Останній дюйм".Образи Дена і Деві, художні засоби їх створення

МЕТА: З'ясувати основні проблеми , художні 
особливості твору; розвивати навички виразого читання , переказу, характеристики 
героїв;виховувати повагу до людської особистості, прагнення до взаємопорозуміння
з близькими людьми та щирості в стосунках з ними
 
У короткому тлумачному словнику української мови слово
дюйм (застаріле) означає одиницю міри довжини, близько 25 мм.Утворі останній дюйм - це крихітна відстань , яка розділяє батька і сина, відстань їхньої недовіри , непорозуміння.Ціною величезних зусиль і невиправних втрат їм пощастило подолати цю відстань.Батько відкрив для себе риси характеру сина , яких раніше не бачив і про які навіть не здогадувався.Син побачив , що батько його любить.Пройшовши надзвичайні випробування , вони знаходять шлях до серця один одного.Цим шляхом вони й намагатимуться йти в своєму подальшому житті.Це і є авторське вирішення проблеми взаємин батька і сина в новелі "Останній дюйм".

1. Батько відкрив для себе нові риси характеру сина , син також.Тепер ваша черга відкрити риси характеру обох героїв оповідання.

 
*  Складіть паспорт- характеристику батька за схемою:

1) Ім'я :
2) Герой якого твору:
3) Вік :
4) Місце проживання:
5) Професія:
6) Рід занять:
7) Сімейний стан:
8)Риси характеру:

*  Складіть паспорт - характеристику сина за схемою:

1) Ім'я:
2) Герой якого твору :
3) Вік:
4) Родина:
5) Душевний стан:
6) Риси характеру:
7) Вчинки:

2. Виконати тест, обмежений у часі до 22 грудня 20.00





                            18.12.2020

ТЕМА: ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ. Д.Олдрідж "Останній дюйм".
Проблема взаємин між батьками і дітьми

МЕТА: Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом письменника, зі змістом оповідання, 
навчитися визначати ключові епізоди, формулювати основну думку твору;
розвивати  вміння обстоювати власну думку, визначати проблему твору і розмірковувати над нею, висловлювати власні судження;удосконалювати навички текстологічного аналізу твору, роботи з деталлю; виховувати найкращі людські якості

1. Ознайомитися з біографією письменника за підручником
ст.212 і скласти план до неї, уміти розказати про письменника Д.Олдріджа.




2. Прочитати оповіданя , ст.213- 226.



3. Порівняйте , що спільне й відмінне у  фільмі, cтвореному  за оповіданням.


4. Дати усні відповіді на запитання на ст.226- 227.




5. Виконати тест, обмежений у часі до 18 грудня 20.00




                             15.12.2020

ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :
" Зображення трагедії Другої світової війни 
у літературі"(на прикладі вивчених творів)

МЕТА:Виявити рівень знань, умінь, навичок 
учнів , здобутих при вивчені теми;розвивати уміння складати зв'язні висловлювання з власними судженнями;виховувати відповідальність за результати своєї діяльності

1.  Написати твір- роздум на тему :"Значення літератури в боротьбі за мир  і загальнолюдські цінності"( за вивченими творами).

2.  Твір написати на подвійних аркушах зошита, коректно його сфотографувати й надіслати зразу ж  на електронну  адресу

     distprosvita23@gmail.com

ЦЕ ВАША ОСТАННЯ В ЦЬОМУ СЕМЕСТРІ ТЕМАТИЧНА АТЕСТАЦІЯ !

ПОСТАВТЕСЯ ДО ВИКОНАННЯ ЇЇ ВІДПОВІДАЛЬНО І ДОБРОЧЕСНО !




                               11.12.2020

ТЕМА: Гуманістичний зміст повісті 
В.Бикова "Альпійська балада".Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому

МЕТА: Закріпити набуті знання з вивчення твору; розвивати уміння відповідати на питання, складати власні висловлювання з власними судженнями;виховувати повагу до загальнолюдських цінностей на літературному  матеріалі

Світ не повинен забувати жахи війни , розлуку, страждання та смерть мільйонів людей. Це був би злочин перед
 загиблими , злочин перед майбутнім , ми повинні пам'ятати про війну , про героїзм і мужність захисників рідної землі.
Боротися за мир- обов'язок усіх землян.До цього закликає нас твір Василя Бикова.Разом із тим митець говорить, що людина завжди має залишатися людиною- за будь- яких обставин.

1. Дати усні відповіді на запитання:

*  Поясніть назву твору В.Бикова "Альпійська балада".

*  Висловіть свою думку щодо твердження літературного 
    критика Л.І.Лазарєва , який визнає цікавою історію 
    втечі військовополонених та перелідування їх німцями,
    але йому зовсім не до вподоби любовна сюжетна лінія:
    "Навіщо знадобилася в повісті ця історія короткого, яке          раптом спалахнуло наперекір життєвим обставинам , усім      смертям на зло - кохання ?"

*  Із 24 розділів 6 присвячено коханню Джулії та Івана.Що
    вас вражає при читанні цих розділів ?

*  Знайдіть символічні деталі в повісті , поясніть їх смисл .

МАК- символ краси та молодості, символ крові , пролитої в боях, символ пам'яті.

НЕБО- символ Бога, провидіння, вищої сили, що керує світом.Символізує також справедливість, вічність, краще, що є в душі людини.

ІМЕНА- Джулія- Джульєтта, Іван- Божа милість,
 узагальнене ім'я росіянина.

*  Знайдіть у повісті пейзажі, визначте їх роль.

2. Визначте головні думки повісті.

* Осуд війни, жорстокості , несправедливості.
* Утвердження сили кохання.
* Уславлення духу людини.

Що до перечисленого вище можете добавити ви ?

3. Продовжіть речення :

Книга В.Бикова "Альпійська балада " змусила 
мене замислитися над тим, що ...

4. Виконати тест , обмежений в часі до 14 грудня 20.00



5.  Підготуватися до тематичного оцінювання з теми:
     "Зображення трагедії Другої світової війни в літературі",
     ст. 75 - 103 за підручником О.Ніколенко "Світова                      література".


                                  8.12.2020

ТЕМА: В.Биков "Альпійська балада".Образи Івана Терешка і Джулії.Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства

МЕТА: Ознайомитися із сюжетом твору, розкрити ідейно- художні особливості образів головних героїв; розвивати образне й критичне мислення; виховувати гуманізм, почуття справедливості , неприйняття зла , насильства та війни

1.  Скласти сюжетний ланцюжок прочитаної повісті В.Бикова "Альпійська балада".

2. Дати усно відповіді на запитання :

*  Як по- новому розкриваються перед нами герої , які нові        випробування випадають на їхню долю ?

*  Які  епізоди повісті ви б визначили як кульмінаційні?

*  Як зароджувалося й розвивалося кохання Івана і Джулії ?

*  Продовжте речення: В образі головного героя мене вразило 
    те , що ...

*  У початковому варіанті повість В.Бикова закінчувалася          ще трагічніше - гинула Джулія.Автор згодом переробив          кінець.
  Його героїня залишилась в живих. Як ви думаєте, чому
  письменник так зробив, адже в тих  умовах урятуватися          практично було неможливо ?

3. Скласти план - характеристику образів Івана Терешка і 
Джулії.

4. Виконати контрольний тест, обмежений у часі 
                       до 10 грудня 20.00




                                 4.12.2020

ТЕМА: Зображення Другої світової війни з різних боків Європи. В. Биков" Альпійська балада".Особливості сюжету та композиції

МЕТА: Скласти уявлення про тему війни в літературі , різні її аспекти;ознайомитися із життям і творчістю письменника , із сюжетом його твору;усвідомити ідейно - художні особливості сюжету; розвивати образне та критичне мислення , розширювати кругозір; удосконалювати навички виразного читання прозових творів, виділення головного , коментування ключових епізодів; формувати гуманістичні якості ,почуття справедливості,
неприйняття зла, насильства війни 

Саме любов, яка народжується і перемагає , перемагає і в смертоносному вирі , зачавши нове життя , є магістральною проблемою кращої повісті В.Бикова "Альпійська балада"(1963р.) - твору , що завоював велику популярність не тільки в республіках колишнього Радянського Союзу, а й за кордоном. "Альпійська балада " В.Бикова - твір про кохання, кохання велике і прекрасне , яке в умовах смерті народжує життя.Саме тому автор і назвав свою повість баладою.

1. Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом письменника В.Бикова.Скласти план до біографії й уміти за ним розказати про письменника, ст 84-85 за підручником О.Ніколенко "Світова література".


2.  На сьогодні ви мали прочитати цю повість, а ще раніше - 
влітку. То ж знаючи зміст повісті, визначіть сюжет за прочитаним твором.



3.  Дайте усні відповіді на запитання :

*  Коли і де відбуваються події в повісті ?

*  Що нам відомо про головного героя і його минуле?

*  Як організувалася втеча полонених із заводу? 

*  Що стало останньою краплею для бунту Івана?

*  Ким виявилася випадкова попутниця героя?

*  Опишіть думки і почуття головного героя.

4.  Визначіть тему твору і його ідею.Запишіть у зошит.

5. Виділіть у повісті ключові епізоди й прокоментуйте їх.

6.  Продовжіть речення:
Новим аспектом у воєнній темі для мене було  ....

  

                                  1.12.2020

ТЕМА: Зображення трагедії Другої світової війни у вірші С.П.Гудзенка "Нас не треба жаліти..."

МЕТА: Узагальнити знання про особливості зображення теми війни у літературі; знайти спільне і відмінне у віршах поетів;розвивати уміння робити висновки на основі вивченого,
навички порівняльного аналізу; виховувати повагу до історичного минулого,патріотичні почуття 

1.  Опрацювання матеріалів підручника О.Ніколенко "Світова література", ст.82-83.

2.  Ознайомитися з короткими біографічними відомостями 
про С.П.Гудзенка, уміти розказати про письменника.

3. Перегляньте відеофільм про поета та його вірші.


4.  Що нове ви дізналися про письменника ? Дайте аргументовану відповідь на запитання.

5. У відеофільмі прозвучав вірш "Нас не треба жаліти ...",
написаний мовою оригіналу. Прочитайте виразно і вдумливо цей вірш у перекладі І.Фісак за підручником. Порівняйте : що спільне і відмінне у звучанні і змісті оригіналу і перекладу?

6.  Слова цієї поезії покладені на музику .Прослухайте пісню на слова С.П.Гудзенка. Порівняйте, чи всі рядки вірша увійшли в текст пісні?Які саме ? Як ви вважаєте, чому так ?
Дайте аргументовану відповідь.


7.  Дайте усні відповіді на запитання підручника, ст.83.

8.  Виконати аналіз вірша за схемою.

9. Послухайте вірш С.П.Гудзенка в авторському виконанні.
Визначіть , у якому  емоційному  стані перебуває поет ? Яку ідею письменник хоче донести слухачам ? 


10. Яке враження на вас справила поезія С.П. Гудзенка ?
Дайте письмову відповідь.




                            27.11.2020   


ТЕМА: Друга світова війна у європейській поезії.
К.І.Гальчинський"Лист із полону",
"Пісня про солдатів Вестерплятте" .
А.Маргул- Шпербер"Про назву концтабору Бухенвальд".
І.Вейсглас"Круки"

МЕТА: Узагальнити знання про особливості зображення теми війни у літературі; знайти спільне і відмінне у віршах поетів;розвивати уміння робити висновки на основі вивченого,
навички порівняльного аналізу; виховувати повагу до історичного минулого,патріотичні почуття 

Найстрашніше , що може зазнати людина,- це війна, адже вона несе смерть, каліцтва, розруху,  скалічені долі.Однією з найжорстокіших була Друга світова війна.Дуже дорого заплатив наш народ за перемогу.До цього часу історики і соціологи не дійшли згоди щодо точних цифр загиблих у ці буремні роки.Уся Європа просякнута кров'ю жертв Другої світової війни.Забути таке неможливо.Тому ще і в наші дні з'являються нові літературні, живописні , скульптурні 
твори , присвячені цій темі: знімають кінофільми, художні і документальні, щоб пролити світло на деякі факти історії.Але в кожному з цих творів стверджується думка, що 
на війні - усі жертви, що доля людини не може бути відокремлена від долі Батьківщини , що війна кладе свій відбиток як на переможених , так і на переможців.

    ДО УВАГИ !!! Вивчення даної теми за підручником О.Ніколенко"Світова література"(2015),  у підручнику В.Фесенка ця тема не висвітлюється.

1.  Опрацювати теоретичний матеріал підручника ст.75- 81.

Продовжте речення : ТЕМА ВІЙНИ ДЛЯ МЕНЕ -   .......

2.  Уміти розказати про письменників та їхню поезію.

3.  Після вивчення життєвого і творчого шляху кожного з поетів стоять контрольні запитання .Дати усні  відповіді на них.

4.  Визначити тему та їдею всіх поезій.Поріняти : що їх об'єднує, а що відмінне ?

5.  Яке враження на вас справили вірші європейських авторів? Дати письмову відповідь на це запитання. 


6. Виконати контрольний тест, обмежений у часі до 
                            30 листопада 20.00 .




                                 ДО УВАГИ !!!
 НА 4 ГРУДНЯ ТРЕБА ПРОЧИТАТИ ПОВІСТЬ ВАСИЛЯ БИКОВА "АЛЬПІЙСЬКА БАЛАДА".В ПІДРУЧНИКУ ЦЬОГО ТВОРУ НЕМАЄ.ПОЧНІТЬ ЧИТАТИ ЗАРАЗ , ЩОБ УСТИГНУТИ ПРОЧИТАТИ .


За цим посиланням можна прочитати текст повісті або скачати його.


  
                               24.11.2020

ТЕМА:  Позакласне читання.
М.Шолохов " Доля людини"

МЕТА:  Узагальнити знання учнів про особливості зображення теми війни в літературі; розвивати уміння робити висновки на основі вивченого; виховувати 
патріотизм і повагу до історичного минулого 

Найстрашніше , що може зазнати людина,- це війна, адже вона несе смерть, каліцтва, розруху,  скалічені долі.Однією з найжорстокіших була Друга світова війна.Дуже дорого заплатив наш народ за перемогу.До цього часу історики і соціологи не дійшли згоди щодо точних цифр загиблих у ці буремні роки.Уся Європа просякнута кров'ю жертв Другої світової війни.Забути таке неможливо.Тому ще і в наші дні з'являються нові літературні, живописні , скульптурні 
твори , присвячені цій темі: знімають кінофільми, художні і документальні, щоб пролити світло на деякі факти історії.Але в кожному з цих творів стверджується думка, що 
на війні - усі жертви, що доля людини не може бути відокремлена від долі Батьківщини , що війна кладе свій відбиток як на переможених , так і на переможців.
     На сьогоднішньому уроці позакласного читання вам пропонується ознайомитися з оповіданням російського письменника М.Шолохова " Доля людини".

1. Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом письменника. Необхідні біографічні дані записати в зошит.


2. Прочитати оповідання М.Шолохова "Доля людини ".


3. Переглянути одноіменну екранізацію цього оповідання  і порівняти : наскільки зображене в кінофільмі збігається з 
літературним твором ?Дати усну аргументовану відповідь.


4. Визначити тему та ідею оповідання, записати в зошит .

5.  Чому і чим вас вразило це оповідання ? Дати аргументованну письмову відповідь на це запитання.

                                       ДО УВАГИ !!!
 НА 4 ГРУДНЯ ТРЕБА ПРОЧИТАТИ ПОВІСТЬ ВАСИЛЯ БИКОВА "АЛЬПІЙСЬКА БАЛАДА".В ПІДРУЧНИКУ ЦЬОГО ТВОРУ НЕМАЄ.ПОЧНІТЬ ЧИТАТИ ЗАРАЗ , ЩОБ УСТИГНУТИ ПРОЧИТАТИ .


За цим посиланням можна прочитати текст повісті або скачати його.





                             20.11.2020

ТЕМА:  РЗМ Порівняння образів персонажів 
(Бріан де Буагільбер і Айвенго , леді Ровена і Ребекка)

МЕТА:  Поглибити навички порівняльного аналізу художніх образів твору ;розвивати усне й писемне мовлення , уміння узагальнювати вивчений матеріал,складати план ,порівняльні характеристики;
виховувати вдумливого  й спостережливого читача 

Бути читачем - це означає бути уважним до кожної деталі твору , проникати у глиб тканини тексту і розуміти приховану суть подій , явищ, героїв, щоб отримати від твору дійсну насолоду.(Максим Рильський)

1.  На минулому уроці ви робили харектеристики персонажів історичного роману В.Скотта "Айвенго".А на сьогоднішньому маєте зробити порівняльну характеристику 
двох жіночіх і двох чоловічих образів твору. 

2.   Перш ніж виконувати завдання уроку, дайте усні відповіді на запитання , які допоможуть вам скласти характеристики:

*  Що вам відомо  про походження героїв твору?

*  Пригадайте, як виглядає зовнішність героїв? Яка їх                  портретна характеристика ?

*   У яких епізодах розкриваються риси вдачі героїв  ?

*    Як до них ставилися інші герої твору ?

*    Які моральні якості вони виявили ?  

*    Які ідеї втілює автор в образах своїх героїв?

3.   Порівняльні характеристики можна виконувати у вигляді таблиці або у вигляді твору. Не забудьте відмітити спільне і відмінне у цих характеристиках.

4.   Завдання виконати на окремих подвійних аркушах , підписати ,коректно сфотографувати й надіслати за електронною адресою :
            
                  distprosvita23@gmail.com                                     
                         
















                            17.11.2020

ТЕМА:  В.СКОТТ "АЙВЕНГО".
ІСТОРИЧНИЙ КОЛОРИТ ТВОРУ ТА 
ЗАСОБИ ЙОГО СТВОРЕННЯ.ДИНАМІКА
СЮЖЕТУ І ГУМОР

МЕТА:  ОЗНАЙОМИТИСЯ З ПОНЯТТЯМ 
"ІСТОРИЧНИЙ КОЛОРИТ" ТА З'ЯСУВАТИ ЗАСОБИ ЙОГО СТВОРЕННЯ
В РОМАНІ; РОЗВИВАТИ ВМІННЯ РОЗРІЗНЯТИ ХУДОЖНЬО - ВИРАЖАЛЬНІ 
ЗАСОБИ ТЕКСТУ , НАВИЧКИ ВИРАЗНОГО ЧИТАННЯ , СЛОВЕСНОГО МАЛЮВАННЯ;
ВИХОВУВАТИ В СОБІ ВДУМЛИВОГО ЧИТАЧА

Уже декілька сторіч  читачі захоплюються точним та детальним зображеням Англії , майстерно створеним В.Скоттом у романі "Айвенго". Атмосферу XII століття допомагає відчути історичний колорит.Якими є засоби його творення в романі , дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці.

1.  Засвоїти поняття історичний колорит і записати його в зошит :

Історичний колорит - наявність у творі , сцені чи описі, а також у мові персонажів прикмет історичного минулого.

2. Засвоїти засоби створення історичного колорит в романі і записати в зошит.
 
Це лексичні засоби увиразнення мови :архаїзми, історизми, екзотизми, варваризми.

3. Знайдіть їх приклади в романі і запишіть в зошит.

4. Визначте, які епізоди роману написані з почуттям гумору, викликають сміх, дають можливість подивитися на героїв твору під іншим кутом зору , враховуючи це.

5. Складіть паспорт літературного твору , використавши 
відеоматеріал уроку.



6.  Виконайте контрольний тест :


                                  ДО УВАГИ !!!
 ВИКОНАННЯ ТЕСТУ ОБМЕЖЕНО В ЧАСІ
 ДО  19 ЛИСТОПАДА  20.00



                             13.11.2020

ТЕМА: Зіткнення добра, краси й справедливості з жорстокістю і підступністю.Образи Бріана де Буагільбера,принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени ,Ребекки

Мета: Проаналізувати образи  головних героїв роману, розкрити їхню роль у втіленні авторських ідеалів; розвивати навички виразного читання,переказу, усного мовлення, вміння характеризувати художній образ; виховувати моральні якості 

1.  Визначити позитивних і негативних персонажів роману В.Скотта "Айвенго " і зробити  письмову характеристику їхніх образів.

                  МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ:

















                             10.11.2020


ТЕМА :ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ. Вальтер Скотт"Айвенго".
В. Скотт- засновник історичного роману.Історія й художній вимесел у романі "Айвенго".Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу

МЕТА: Ознайомитися з особистістю письменника та тематикою його творів,розкрити особливості жанру історичного роману;проаналізувати образ головного героя твору, розкрити його роль у втіленні авторських ідеалів;розвивати зв'язне  усне мовлення ; удосконалювати уміння аналізувати прозові твори; виховувати зацікавленість  історією та традціями народів світу

1.  Ознайомитися з життєвим та творчим шляхом письменника В.Скотта за теоретичним матеріалом підручника, ст. 71.

2. Скласти план до біографії письменника , записати його  в зошит і переказувати за ним.

3. Засвоїти поняття про історичний роман на ст.70.
Визначення історичного роману записати в зошит .Усно дати відповіді на запитання :

* Що таке історичний роман ?Коли він народився ?
* Чому історичний період найбільше приваблював                       письменників 19 століття?Чому ?

4. Завдання на літо передбачало повне прочитання історичного роману В.Скотта "Айвенго". Зараз пречитайте уривки з цього твору ,ст.72 - 102, щоб пригадати зміст і події , які в ньому відбувались.

5.  Складіть план- характеристику до образу Айвенго й запишіть її в зошит.

6.  Виконати контрольний тест :


                          ДО УВАГИ !!!
 РОБОТА З ТЕСТОМ ОБМЕЖЕНА В ЧАСІ .
ЙОГО ПОТРІБНО ВИКОНАТИ ДО 13 ЛИСТОПАДА ДО 21.00.


                  МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ :





















                                         06.11.2020

ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :
               "Билини та балади "

МЕТА: З'ясувати рівень засвоєння вивченого матеріалу, перевірити вміння застосовувати набуті знання , розвивати логічне мислення ,
пам'ять, розвивати і мобілізовувати сили в ситуації контролю


                        ДО УВАГИ !!!
ТЕСТ ВИКОНУЄТЬСЯ ТІЛЬКИ 1 РАЗ !
ВИКОНАННЯ ТЕСТУ ОБМЕЖЕНО В ЧАСІ  ! ЙОГО ПОТРІБНО ВИКОНАТИ ЗА 40 ХВИЛИН ДО 17.00 ! ТОМУ НЕ ВИТРАЧАЙТЕ ДАРЕМНО ЧАС І ПРИСТУПАЙТЕ ДО ЙОГО ВИКОНАННЯ ЗРАЗУ Ж ПІСЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ, УКАЗАВШИ ПРІЗВИЩЕ І КЛАС.

            БАЖАЮ ВСІМ УСПІХУ !!!

1.  Виконати контрольний тест :



  



                                     03.11.2020
ТЕМА: Р.Л.Стівенсон. Балада "Вересовий трунок". Уславлення подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи у творі.
РЗМ Спільне та відмінне в баладах різних народів

МЕТА: Поглибити знання про творчість англійського письменника Р.Л.Стівенсона; 
розкрити історичне тло балади; розвивати навички виразного читання, аналізу поетичного тексту,творчі здібності;виховувати активну життєву позицію

 1. Дайте усні відповіді на запитання:
 * Що таке балада як жанр?
 * Які за змістом бувають балади?
 * Яка найважливіша особливість балад?

2. Опрацювати біографію письменника Р.Л.Стівенсона за підручником В.Фесенка, ст.57. 


3. Скласти план до біографії письменника, записати його в зошит і переказувати за ним.

4. Виразно прочитати баладу "Вересовий трунок", ст.58-60.



5. Визначити тему та ідею балади, записати в зошит. 


6. Дати усно відповіді на запитання за змістом прочитаного:
 * Визначіть персонажів балади.
 * Кого з них слід вважати головними?
 * Як ви думаєте, чому автор не називає імен героїв?
 * У чому виражається прийом антитези при зображенні            героїв балади?
 * Визначте сюжет балади. Який він?
 * Як на вашу думку, чи правильним було рішення батька?

7. Скласти план-характеристику образів батька і сина, записавши її в зошит. 

8. Визначити, які ознаки спільні й відмінні в баладах різних народів (за вивченими баладами). Записати в зошит у формі таблиці. 

9. Узагальнення вивченного:



10. Виконати контрольний тест:


11. Підготуватися до ТА з теми: "Билини і балади" 

      Підручник О.Фесенка: ст.8-32, 37, 43-47, 58-61;

      Підручник О. Ніколенко "Світова література 7 клас":            ст.51-60 

                                           або 

      повністю за підручником О. Ніколенко ст.3-65.