11.11.2021
ТЕМА:Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції.Тіртей "Добре вмирати тому...".Ідея захисту рідної країни в елегії.Античний ідеал героя.Авторська позиціяМЕТА:Ознайомитисяз особливостями й видами давньогрецької лірики, з життєвим і творчим шляхом Тіртея;удосконалювати навички виразного читання та аналізу ліричного твору;розвивати зв'язне мовлення, критичне й образне мислення; виховувати почуття патріотизму, прагнення захисту рідної землі, відповідальності за долю інших, мужність і сміливість
1. Прочитати статтю підручника "Антична музика серця", ст.79- 81. і виконати завдання:* Записати в зошит види пісенної та декламаційної лірики.* Записати в зошит ї засвоїти літературні терміни елегія, пантаметр.* Дати усні відповіді на запитання №1- 5 підручника, ст.81.* Уміти розповісти про особливості розвитку літератури Стародавньої Греції.
2. Прочитати статтю підручника "Античний ідеал громадянина і воїна" й виконати завдання, ст.81-82:*Скласти письмово план до статті підручника й уміти за ним розповісти про поета Тіртея та його поетичний твір.* Дати усні відповіді на запитання № 1- 4, ст.83.
Додаткову інформацію про Тіртея та його творчість ви зможете отримати за цим посиланням:
3. Уважно і вдумливо прочитати елегію Тіртея "Добре вмирати тому..."у перекладі Г.Кочура, ст.83.
4. Для глибшого усвідомлення ідейно- тематичного змісту даної елегії дайте усні відповіді на запитання № 1- 7, ст.84.
5. Складіть письмово паспорт вірша за схемою.
6. Поміркуйте і дайте усну відповідь на проблемні запитання:* Чи готовий(-а) я захищати свою Батьківщину - Україну , як це робили спартанці в Стародавній Греції ? Чому?
* Наскільки актуальний твір Тіртея, написаний у VII ст. до н.е. у нашому сьогоденні?
7. Виконати тест :
8. На наступний урок вивчити напам'ять вірш Сапфо "Барвношатна владарко , Афродіто...", ст. 87-88.
11.11.2021
ТЕМА: РЗМ Контрольний твір про улюбленого героя поем Гомера
Мета: Удосконалювати уміння й навички аналізувати ліро-епічні твори, характеризувати їх персонажів, створювати
письмові тексти- роздуми, розвивати критичне й образне мислення;виховувати культуру мовлення , читацький інтерес
1. Протягом шести уроків ви вивчали твори античної літератури, зокрема героїчний епос стародавньої Греції, представлений творчістю її видатного співця - Гомера.Це його легендарні поеми "Іліада" та "Одіссея".Упевнена, що деякі персонажі цих творів вам не просто сподобались , а й стали улюбленими.
Чому сподобались? Чим привернули вашу увагу?Що ви про них дізналися ? Які риси їх характеру ви б захотіли виховати в собі, а які ні? Чому так? Чи могли б ви діяти так , як вони в певних ситуаціях ? Якщо ні, то чому?Який життєвий досвід ви отримали , прочитавши ці твори?Чому герої цих творів вас навчили, заставили подивитися на раніше відомі речі під іншим кутом зору?Про що заставили задуматися?Наскільки поеми Гомера та їх персонажі актуальні у нашому сучасному житті?
Ось саме над цими питаннями та іншими пропоную поміркувати у вашому письмовому творі- роздумі.
2. Написати контрольний твір- роздум :
Одинадцяте листопада
Класна робота
РЗМ Контрольний твір- роздум
Мій улюблений герой поем Гомера
3. Написаний і відредагований твір - роздум коректно сфотографувати й прислати на електронну адресу:
distprosvita23@gmail.com
4. ДО УВАГИ !!!
Контрольний твір має бути виконаний доброчесно і вчасно.
4.11.2021
ТЕМА: Позакласне читання.Гомер "Одіссея"."Одіссей і кіклоп Поліфем"
МЕТА: Ознайомитися з героїчним епосом Гомера "Одіссея", зокрема з епізодом "Одіссей і кіклоп"; розвивати образне й логічне мислення, уміння аналізувати художній текст,висловлювати власні враження; виховувати високі морально- етичні цінності
1. Прочитати пісню 9 поеми Гомера " Одіссей" під назвою "Одіссей і кіклоп Поліфем" :
2. Яким у вашій уяві постав Одіссей ? А яким кіклоп Поліфем?Складіть порівняльну характеристику цих двох персонажів поеми.
3. Перегляньте екранізацію поеми Гомера "Одіссея".
Чи збігається екранний образ Одіссея з тим , що уявляли ви?Чому? Аргументуйте свою відповідь.
4. Виконати тест : ГОМЕР"ОДІССЕЯ"
4.11.2021
ТЕМА: Гомер "Іліада".Образи Ахілла і Гектора.Гуманістичний зміст "Іліади".Катарсис
МЕТА: Усвідомити гуманістичний зміст і художню майстерність поеми Гомера "Іліада";розвивати образне і логічне мислення, коментування й аналіз художнього тексту,висловлення власних вражень;виховувати гуманізм, неприйняття насильства та жорстокості
1. Розкажіть про Гомера , "гомерівське питання", значення творчості давньогрецького співця для розвитку європейських літератур, міфологічну основу гомерівського епосу.
2. Скласти план - характеристику образів Ахілла і Гектора в табличній формі , позначивши спільні риси характеру . Порівнявши риси характеру Ахілла і Гектора , який ви зробили висновок ?
3. Дайте усну відповідь на запитання:* Як ви ставитеся до вчинків Ахілла і Гектора?* Як автор ставиться до вчинків Ахілла і Гектора?
4. Коментар: Зображення героїв у поемі має свої особливості.Традиційно позитивним був захисник вітчизни , негативно ж зображували ворога.У Гомера й Ахілл , й Гектор - достойні супротивники, кожного з них можна вважати ідеалом воїна.Гектор зображений навіть більш людяним , щирим , ніж Ахілл, учинки якого іноді схожі на варварські. Не знаючи, як умотивувати подальшу долю героя , Гомер вдається до постійного в його поемах прийому - втручання богів.Саме порада чи наказ якогось божества зумовлює діїперсонажа.
5. З минулого уроку ви мали засвоїти поняття катарсис,с.66.В яких епізодах поеми ви відчували катарсис?
6. Виконати тест : ГОМЕР "ІЛІАДА"
21.10 2021
ТЕМА:Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур.Міфологічна основа гомерівського епосу. Гомер."Іліада"."Двобій Ахілла і Гектора"(пісня 22, вірші140-410), "Пріам у Ахілла"(пісня 24, вірші 470- 670)
МЕТА: Глибше усвідомити гуманістичний зміст і художню майстерність поеми,зміст уривків з поеми;розвивати образне й логічне мислення, навички виразного читання,аналізу художнього твору, висловлення власних думок і вражень;виховувати високі морально- етичні якості,уміння прощати
1. Уважно і вдумливо прочитати статтю підручника "Безсмертна спадщина Гомера", ст.64- 69.
2. Усно дати відповіді на запитання № 1-9.Уміти зв'язно розповісти про Гомера та його твір .
3. Ознайомитися з літературними термінами катарсис, гекзаметр ,записати визначення в зошит і запам'ятати.
4. Для кращого розуміння прочитаного і його образного сприймання рекомендую переглянути фільм "Троя".
5. Прочитати уривки з поеми Гомера "Іліада":
Двобій Ахілла і Гектора"(пісня 22, вірші140-410), "Пріам у Ахілла"(пісня 24, вірші 470- 670)
6. Дати усні відповіді на запитання № 1- 12.
7. Виконати тести:
26.05.2021
ТЕМА:Узагальнення вивченого протягом року.
МЕТА: Повторити , узагальнити , систематизувати вивчене за рік;розвивати естетичний смак,навички критичного , образного мислення, зіставлення, узагальнення,уміння влучно і цікаво висловлюватися;виховувати кращі загальнолюдські моральні якості
1. Пригадайте вивчений програмовий матеріал з української літератури, перегорнувши уважно і вдумливо сторінки підручника
* Що вам найбільше запам'яталося, вразило?* Що взнали нового , цікавого для вас?* Життєві історії яких письменників та їхніх героїв не залишили вас байдужими?* З якими новими для вас художніми засобами ви познайомилися у цьому році? На прикладі яких художніх творів і яких авторів розглянули їх ?* Що означає скласти паспорт художнього твору ? Які особливості при створенні його для ліричного твору , епічного, драматичного ?* Визначте роди й жанри вивчених вами літературних творів.
2. Виконати тести :
3. ЗАВДАННЯ НА ЛІТО. Твори , які необхідно ОБОВ'ЯЗКОВО прочитати :
1. О.Пушкін "Євгеній Онєгін"2. М.Лермонтов"Герой нашого часу"3. О.де Бальзак "Гобсек"4. М.Гоголь "Ревізор"5. М.Гоголь "Шинель"6. Г.Ібсен "Ляльковий дім"7. Б.Шоу "Пігмаліон"8. Шолом-Алейхем "Тев'є- молочар"9. Р.Д.Бредбері "451* за Фаренгейтом"10. Г.Лі "Убити пересмішника"
21.05.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми: " ЛІТЕРАТУРА XX - XXI СТ."(за творчістю А. де Сент- Екзюпері, Р.Баха, Б.Космовської)"
МЕТА: Виявити рівень знань, умінь, навичок, здобутих при вивченні даної теми;
розвивати критичне мислення, логіку, уяву;
виховувати відповідальність за результати
власної навчальної діяльності
1. Виконати контрольний тест доброчесно і вчасно, тобто сьогодні, 21.05.2021:
19.05.2021
ТЕМА: Б.Космовська"Буба".Художній світ Б.Космовської.Батьки- діти, діди - онуки.Ідея поваги й любові до людини.Сімейні цінності у творі
МЕТА: Зацікавитись творчістю сучасної польської письменниці , розвивати навички самостійної роботи з книгою, аналізу та узагальнення набутих знань; виховувати найкращі загальнолюдські цінності , любов до літератури, читацькі смаки
1. Ознайомитися коротко зі сторінками життєвого і творчого шляху сучасної польської письменниці Барбари Космовської.
2. Вашим завданням на сьогоднішній урок було прочитання роману Б.Космовської "Буба", який ви мали прочитати ще влітку. Повторити зміст твору ви можете за посиланням :
3. Художній світ Б.Космовської.
4. Визначити тему та ідею твору, елементи його композиції.
5. Охарактеризувати головну героїню - Бубу.
6. Скласти письмово паспорт твору( можна використати матеріали відеоуроку, якщо виникають труднощі при самостійній роботі).
7. Виконати тести :
8. Підготуватися до тематичного оцінювання з теми: " ЛІТЕРАТУРА XX - XXI СТ."(за творчістю А. де Сент- Екзюпері, Р.Баха, Б.Космовської)
5.05.2021- 7.05.2021
ТЕМА: Р.Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон".Сюжет твору Р.Баха як філософська метафора людського буття.Алегоричні образи в повісті.Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатан. Художній конфлікт і можливість його подолання.Ознаки притчі у творі
МЕТА: Ознайомитися з життям і творчістю сучасного американського письменника;розкрити ідеї його твору; розвивати логічне й творче мислення , аналіз творів філософського спрямування, уміння висловлювати свої думки і судження;виховувати цілеспрямованість прагнення до самовдосконалення та самовиховання
1. . Ознайомитися зі сторінками життєвого і творчого шляху письменника Р.Баха, ст.270- 271.
2. Історія написання повісті - притчі "Чайка Джонатан Лівінгстон", ст.271.
3. Прочитайте повість- притчу "Чайка Джонатан Лівінгстон":
Уривки з повісті на ст.273- 280.
4. Перегляньте фільм за мотивами повісті- притчі Р.Баха"Чайка Джонатан Лівінгстон" і дайте усну відповідь на запитання : Що спільне й відмінне у цих різних видах мистецтва ?
5. Аналіз художнього твору :
6. Визначте героїв твору і запишіть їх в зошит.
7. Визначте тему повісті, ідею, запишіть їх в зошит.
9. Дайте усну відповідь на запитання:Що спільне має поезія Л.Костенко "Крила" з повістю Р.Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон" ?
10. Образи- символи твору. Скласти план - характеристику образу чайки Джонатан Лівінгстон.
11. Скласти письмово паспорт літературного твору .
12. Для допитливих .
13. Дайте усну відповідь на запитання:
14. Виконати тести :
ДО УВАГИ !!! Наступний твір для прочитання на 12.05 - М.Космовська "Буба".
23.04.2021- 30.04.2021
ТЕМА: ЛІТЕРАТУРА XX- XXI СТ. У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУА. де Сент- Єкзюпері "Маленький принц".Філософський зміст твору.Художні образи.Людські взаємини, моральні цінності в казці- притчі
МЕТА: Ознайомитися зі сторінками життєвого і творчого шляху письменника, історією написання казки- притчі, новими літературознавчими термінами,сюжетом твору; розвивати навички аналізу прозового твору , образне й логічне мислення, коментування художнього тексту; виховувати свідоме розуміння єдності гуманістичних тенденцій у житті й літературі, тактовність, уміння розуміти почуття й душевний стан оточуючих, здорове моральне світосприйняття
1. Ознайомитися зі сторінками життєвого і творчого шляху письменника Антуана де Сент- Екзюпері, ст.260-261.
2. Історія написання казки - притчі "Маленький принц", ст.261- 262.
4. Перегляньте мультфільм за мотивами повісті- казки А.де Сент- Екзюпері "Маленький принц" і дайте усну відповідь на запитання : Що спільне й відмінне у цих різних видах мистецтва ?
5. Аналіз художнього твору :
7. Прообрази твору :
8. Визначте героїв твору і запишіть їх в зошит.
12. Скласти письмово паспорт літературного твору :
13. Для допитливих і небайдужих . Прочитайте вислів А. де Сент - Екзюпері :
ДО УВАГИ !!! Наступний твір для прочитання на 5.05 - Р.Бах " Чайка Джонатан Лівінгстон" 12.05 - М.Космовська "Буба".
21.04.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми : " Бароко і класицизм"
МЕТА: Виявити рівень знань, умінь , навичок учнів при вивченні теми ;розвивати логіку, пам'ять , увагу , уміння аналізувати інформацію; виховувати відповідальність за результати власної діяльності
1. Виконати контрольний тест :
2. Наступний твір для прочитання на 28.04 :Антуан де Сент- Екзюпері "Маленький принц".
16.04.2021
ТЕМА: РЗМ Висміювання безпідставних претензій на аристократизм у комедії Мольєра "Міщанини- шляхтич"
МЕТА: Глибше усвідомити значення твору для сучасників письменника та для нашого часу; розвивати образне , критичне та аналітичне мислення, зв'язне мовлення , уміння характеризувати образ літературного героя; виховувати любов до літератури як невичерпного джерела мудрості , життєвого досвіду та естетичної насолоди
1. Написати твір - роздум за поданим планом :
План:I. Вступ.Мої почуття під час прочитання п'єси та перегляду комедії Мольєра.II. Основна частина.Головний герой комедії Мольєра "Міщанин- шляхтич".1. Марнославні бажання буржуа Журдена стати шляхтичем.2. Пародійне зображення намагань Журдена робити все , "як у знатних панів".3. Позитивні риси Журдена.4.Утрата Журденом особистості.III. Висновок. Чого навчає нас комедія Мольєра?
ДО УВАГИ !!! ПЛАН В ЗОШИТ ЗАПИСУВАТИ НЕ ТРЕБА
Шістнадцяте квітня Класна робота Твір- роздумВисміювання безпідставних претензій на аристократизм у комедії Мольєра "Міщанини- шляхтич"
2. Написаний і перевірений твір коректно сфотографувати й надіслати на електронну адресу вчасно
distprosvita23@gmail.com
ДО УВАГИ !!! Нагадую про доброчесність виконання завдання
3. Наступний твір для прочитання на 28.04 :
Антуан де Сент- Екзюпері "Маленький принц".
2. Прочитати статтю підручника "Античний ідеал громадянина і воїна" й виконати завдання, ст.81-82:
7. Виконати тест :
11.11.2021
ТЕМА: РЗМ Контрольний твір про улюбленого героя поем Гомера
Мета: Удосконалювати уміння й навички аналізувати ліро-епічні твори, характеризувати їх персонажів, створювати
письмові тексти- роздуми, розвивати критичне й образне мислення;виховувати культуру мовлення , читацький інтерес
1. Протягом шести уроків ви вивчали твори античної літератури, зокрема героїчний епос стародавньої Греції, представлений творчістю її видатного співця - Гомера.Це його легендарні поеми "Іліада" та "Одіссея".Упевнена, що деякі персонажі цих творів вам не просто сподобались , а й стали улюбленими.
Чому сподобались? Чим привернули вашу увагу?Що ви про них дізналися ? Які риси їх характеру ви б захотіли виховати в собі, а які ні? Чому так? Чи могли б ви діяти так , як вони в певних ситуаціях ? Якщо ні, то чому?Який життєвий досвід ви отримали , прочитавши ці твори?Чому герої цих творів вас навчили, заставили подивитися на раніше відомі речі під іншим кутом зору?Про що заставили задуматися?Наскільки поеми Гомера та їх персонажі актуальні у нашому сучасному житті?
Ось саме над цими питаннями та іншими пропоную поміркувати у вашому письмовому творі- роздумі.
2. Написати контрольний твір- роздум :
Одинадцяте листопада
Класна робота
РЗМ Контрольний твір- роздум
Мій улюблений герой поем Гомера
3. Написаний і відредагований твір - роздум коректно сфотографувати й прислати на електронну адресу:
distprosvita23@gmail.com
4. ДО УВАГИ !!!
Контрольний твір має бути виконаний доброчесно і вчасно.
21.05.2021
ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми: " ЛІТЕРАТУРА XX - XXI СТ."(за творчістю А. де Сент- Екзюпері, Р.Баха, Б.Космовської)"
МЕТА: Виявити рівень знань, умінь, навичок, здобутих при вивченні даної теми;
розвивати критичне мислення, логіку, уяву;
виховувати відповідальність за результати
власної навчальної діяльності
1. Виконати контрольний тест доброчесно і вчасно, тобто сьогодні, 21.05.2021:
5. Аналіз художнього твору :
7. Прообрази твору :
Антуан де Сент- Екзюпері "Маленький принц".
2009 рік. Цю відеоінтерпретацію п'єси мої талановиті й творчі учні підготували на урок як несподіваний сюрприз для мене.Завжди буду вдячна їм !