9 - Б ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

 


                            11.11.2021


ТЕМА: Дж.Гордон Байрон .Поема "Мазепа".Українська тема в поемі "Мазепа".Специфіка зображення гетьмана у творі( монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу,  динаміка образу)

Мета: Ознайомитися зі специфікою зображення образу українського гетьмана в поемі, удосконалювати уміння й навички ідейно- художнього аналізу творів художньої літератури ; розвивати критичне й образне мислення;виховувати естетичний смак, читацький інтерес , світогляд

1. Пригадайте вивчене з уроків історії України про гетьмана Івана Мазепу і дайте усні відповіді на запитання:

* Чому, на вашу думку ,видатні діячі історіїчасто стають           головними героями художніх творів?к

* Яі риси характеру Мазепи- політика визначають історики?

* Які заслуги гетьмана в розвитку держави й культури               України ви знаєте?





2. На сьогодні ви мали прочитати поему Дж.Байрона "Мазепа":

 https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1543


3. Прочитати статтю підручника "Українська тема"у творчості Дж.Байрона .Поема "Мазепа" :специфіка зображення образу гетьмана в творі" :

* Іван Мазепа- постать історична і легендарна, ст.105.

* Історична основа поеми та романтичний міф,ст.105-106.


* Сюжет поеми,ст.107.

* Дайте усні відповіді на запитання №1-19,ст.108.

* Образ Мазепи , ст.110-113.


* Скласти письмово план - характеристику до образу Івана Мазепи  ,  використавши цитати з таблиці на ст.115-116.


* Скласти письмово паспорт твору, пам'ятаючи , що літературний жанр поема відноситься до роду літератури ліро-епос.

4. Виконати тести :

1) Д.БАЙРОН .ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ 

2) Д.БАЙРОН "МАЗЕПА"

5. Для зацікавлених і творчих.

Український письменник Богдан Лепкий(1872-1941) , досліджуючи життя українського гетьмана Івана Мазепи, метою якого було утвердження української державності, написав цикл історичних повістей :

1) "Мотря"

2) "Не вбивай"

3) " Батурин"

4) "Полтава"

5) "З- під Полтави до Бендер".

Рекомедую прочитати ці художні твори. З них ви дізнаєтесь більше про Івана Мазепу , його непростий життєвий шлях, а також краще будете знати про життя українців в цей історичний проміжок часу. 

6. На наступний урок підготуватися до тематичного оцінюіання з теми "Романтизм.Творчість Г.Гейне, Дж.Байрона", ст.67- 116.




                                4.11.2021


ТЕМА: Джордж Ноел Гордон Байрон."Хотів би жити знов у горах...", "Мій дух як ніч...".Вплив Дж.Байрона на розвиток романтизму в Європі.Протставлення мрії і дійсності у ліриці поета.Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж.Байрона 

Мета: Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом поета , визначити ідеї романтизму у його творах;удосконалювати навички аналізу ліричних творів;виховувати прагнення до літературної освіти , естетичний смак

1. Що вам відомо про видатного англійського письменника Дж.Байрона ?Які його твори ви вже вивчали на уроках зарубіжної літератури в попередніх класах?

2.Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом Дж.Байрона- видатного англійського поета- романтика,ст.90-95.




3. Складіть  письмово план до біографії Дж.Байрона й уміти розповісти про письменника.

4. Уважно і вдумливо прочитати вірші Дж.Байрона і дати усні відповіді на запитання :
1) " Хотів би жити я у горах...",ст.95-96:
                             №1- 13, ст.96-97;


2) "Мій дух як ніч...", ст.97-98:
                             №1-5 , ст.98;


6. Складіть паспорти до поезій Дж.Байрона  за схемою у зошиті.

7. Виконайте тести :



8. Для зацікавлених і творчих !!! Пропоную зразки творчих робіт для розгляду і натхнення. Чекаю від вас таких же цікавих і оригінальних робіт .Бажаю всім успіху!



9. ДО УВАГИ !!! На наступний урок обов'язково прочитати поему Д.Байрона "Мазепа" і підготуватися до тематичного оцінювання з теми"Романтизм"( творчість Г.Гейне, Д.Байрона)


                              4.11.2021


ТЕМА: Специфіка німецького романтизму і творчість Г.Гейне."Книга пісень": особливості композиції збірки , образ ліричного героя, фольклорні елементи.

Вірші: " На півночі кедр одинокий...", "Не знаю, що стало зо мною...","Коли розлучаються двоє..."Утілення високого почуття кохання у віршах митця.Особливості поетичної мови творів

МЕТА: Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом письменника , його поетичними творами , що являються вершиною його поетичної майстерності; розвивати уміння й навички аналізувати ліричні твори, критичне й образне мислення;виховувати естетичний смак , власну емоційну сферу

1. Пригадайте вивчене з попередніх уроків і дайте відповідь на запитання:

* Які чинники сприяли розвитку романтизму як                           літературному напряму?

* Які є етапи розвитку романтизму і в чому особливість             кожного?

* За якими ознаками вирізняються романтичні літературні       твори та інші твори мистецтва?

*  Як розвивався романтизм у різних країнах?

*  Назвіть найвидатніших представників мистецтва                    романтизму.

2. Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом Генріха Гейне- видатним німецьким поетом- романтиком, найбільшим ліриком епохи,ст.76-80.







3. Скласти письмово план до біографії Г.Гейне й уміти розповісти про письменника.

4. Визначити особливості "Книги пісень" Г.Гейне і записати їх у зошит, ст.81- 84, 88-89.




5. Уважно і вдумливо прочитати вірші Г.Гейне і дати усні відповіді на запитання :
1) " На півночі кедр одинокий..."
                  №1- 4, ст.85 

2) " Не знаю, що стало зо мною..."
                №1- 5 ; №1-2, ст.87

3) "Коли розлучаються двоє..."
                     №1- 12, ст.86



6. Складіть паспорти до поезій Г.Гейне за схемою у зошиті.

7. Систематизуйте й підсумуйте набуті знання із сьогоднішньої теми уроку:



8. Виконайте тести :




                            21.10.2021


ТЕМА: РОМАНТИЗМ. Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму.

Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві.Романтизм у різних країнах

МЕТА:Ознайомитися з основними чинниками розвитку романтизму в різних країнах;формувати уміння характеризувати досягнення романтизму в літературі й мистецтві;виховувати естетичний смак та читацькі інтереси



1. Опрацювати статтю  підручника  " Романтизм як літературний напрям і як універсальний метод",ст.67-75,

розглянувши такі питання:

* Історичні чинники розвитку романтизму.

* Естетичні чинники розвитку романтизму.

* Філософські чинники розвитку романтизму.

* Ознаки романтизму як напряму в літературі і мистецтві.

* Література епохи романтизму.

* Романтизм у різних країнах.

* Романтизм у музиці й архітектурі.

* Романтизм в Україні.

2. Зробити тематичні виписки в зошиті й уміти зв'язно розповісти про романтизм як літературний напрям.


3. Дати усні відповіді на запитання № 1- 7, ст.75.


4. Виконати тест :       РОМАНТИЗМ



                            21.10.2021


ТЕМА: Тематичне оцінюваня з теми :

" Просвітництво.Д.Свіфт.Й.Гете.

   Й.Шиллер "

МЕТА: Виявити набутий рівень знань , 

умінь, навичок з теми, що вивчалась;

розвивати уміння логічно й критично мислити;

виховувати відповідальне ставлення до  власної навчальної діяльності

1. Повторити вивчений програмовий матеріал з теми: " Просвітництво.Д.Свіфт.Й.Гете.Й.Шиллер", ст.15- 66.

2. Виконати контрольний тест :

ПРОСВІТНИЦТВО.Д.СВІФТ.Й.ГЕТЕ.Й.ШИЛЛЕР