11.11.2021
ТЕМА: Дж.Гордон Байрон .Поема "Мазепа".Українська тема в поемі "Мазепа".Специфіка зображення гетьмана у творі( монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу)
Мета: Ознайомитися зі специфікою зображення образу українського гетьмана в поемі, удосконалювати уміння й навички ідейно- художнього аналізу творів художньої літератури ; розвивати критичне й образне мислення;виховувати естетичний смак, читацький інтерес , світогляд
1. Пригадайте вивчене з уроків історії України про гетьмана Івана Мазепу і дайте усні відповіді на запитання:
* Чому, на вашу думку ,видатні діячі історіїчасто стають головними героями художніх творів?к
* Яі риси характеру Мазепи- політика визначають історики?
* Які заслуги гетьмана в розвитку держави й культури України ви знаєте?
2. На сьогодні ви мали прочитати поему Дж.Байрона "Мазепа":
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1543
3. Прочитати статтю підручника "Українська тема"у творчості Дж.Байрона .Поема "Мазепа" :специфіка зображення образу гетьмана в творі" :
* Іван Мазепа- постать історична і легендарна, ст.105.
* Історична основа поеми та романтичний міф,ст.105-106.
* Сюжет поеми,ст.107.
* Дайте усні відповіді на запитання №1-19,ст.108.
* Образ Мазепи , ст.110-113.
* Скласти письмово план - характеристику до образу Івана Мазепи , використавши цитати з таблиці на ст.115-116.
* Скласти письмово паспорт твору, пам'ятаючи , що літературний жанр поема відноситься до роду літератури ліро-епос.
4. Виконати тести :
1) Д.БАЙРОН .ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ
5. Для зацікавлених і творчих.
Український письменник Богдан Лепкий(1872-1941) , досліджуючи життя українського гетьмана Івана Мазепи, метою якого було утвердження української державності, написав цикл історичних повістей :
1) "Мотря"
2) "Не вбивай"
3) " Батурин"
4) "Полтава"
5) "З- під Полтави до Бендер".
Рекомедую прочитати ці художні твори. З них ви дізнаєтесь більше про Івана Мазепу , його непростий життєвий шлях, а також краще будете знати про життя українців в цей історичний проміжок часу.
6. На наступний урок підготуватися до тематичного оцінюіання з теми "Романтизм.Творчість Г.Гейне, Дж.Байрона", ст.67- 116.
4.11.2021
ТЕМА: Джордж Ноел Гордон Байрон."Хотів би жити знов у горах...", "Мій дух як ніч...".Вплив Дж.Байрона на розвиток романтизму в Європі.Протставлення мрії і дійсності у ліриці поета.Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж.Байрона
Мета: Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом поета , визначити ідеї романтизму у його творах;удосконалювати навички аналізу ліричних творів;виховувати прагнення до літературної освіти , естетичний смак
1. Що вам відомо про видатного англійського письменника Дж.Байрона ?Які його твори ви вже вивчали на уроках зарубіжної літератури в попередніх класах?
2.Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом Дж.Байрона- видатного англійського поета- романтика,ст.90-95.
3. Складіть письмово план до біографії Дж.Байрона й уміти розповісти про письменника.
9. ДО УВАГИ !!! На наступний урок обов'язково прочитати поему Д.Байрона "Мазепа" і підготуватися до тематичного оцінювання з теми"Романтизм"( творчість Г.Гейне, Д.Байрона)
4.11.2021
ТЕМА: Специфіка німецького романтизму і творчість Г.Гейне."Книга пісень": особливості композиції збірки , образ ліричного героя, фольклорні елементи.
Вірші: " На півночі кедр одинокий...", "Не знаю, що стало зо мною...","Коли розлучаються двоє..."Утілення високого почуття кохання у віршах митця.Особливості поетичної мови творів
МЕТА: Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом письменника , його поетичними творами , що являються вершиною його поетичної майстерності; розвивати уміння й навички аналізувати ліричні твори, критичне й образне мислення;виховувати естетичний смак , власну емоційну сферу
1. Пригадайте вивчене з попередніх уроків і дайте відповідь на запитання:
* Які чинники сприяли розвитку романтизму як літературному напряму?
* Які є етапи розвитку романтизму і в чому особливість кожного?
* За якими ознаками вирізняються романтичні літературні твори та інші твори мистецтва?
* Як розвивався романтизм у різних країнах?
* Назвіть найвидатніших представників мистецтва романтизму.
2. Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом Генріха Гейне- видатним німецьким поетом- романтиком, найбільшим ліриком епохи,ст.76-80.
21.10.2021
ТЕМА: РОМАНТИЗМ. Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму.
Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві.Романтизм у різних країнах
МЕТА:Ознайомитися з основними чинниками розвитку романтизму в різних країнах;формувати уміння характеризувати досягнення романтизму в літературі й мистецтві;виховувати естетичний смак та читацькі інтереси
1. Опрацювати статтю підручника " Романтизм як літературний напрям і як універсальний метод",ст.67-75,
розглянувши такі питання:
* Історичні чинники розвитку романтизму.
* Естетичні чинники розвитку романтизму.
* Філософські чинники розвитку романтизму.
* Ознаки романтизму як напряму в літературі і мистецтві.
* Література епохи романтизму.
* Романтизм у різних країнах.
* Романтизм у музиці й архітектурі.
* Романтизм в Україні.
2. Зробити тематичні виписки в зошиті й уміти зв'язно розповісти про романтизм як літературний напрям.
3. Дати усні відповіді на запитання № 1- 7, ст.75.
4. Виконати тест : РОМАНТИЗМ
21.10.2021
ТЕМА: Тематичне оцінюваня з теми :
" Просвітництво.Д.Свіфт.Й.Гете.
Й.Шиллер "
МЕТА: Виявити набутий рівень знань ,
умінь, навичок з теми, що вивчалась;
розвивати уміння логічно й критично мислити;
виховувати відповідальне ставлення до власної навчальної діяльності
1. Повторити вивчений програмовий матеріал з теми: " Просвітництво.Д.Свіфт.Й.Гете.Й.Шиллер", ст.15- 66.
2. Виконати контрольний тест :
ПРОСВІТНИЦТВО.Д.СВІФТ.Й.ГЕТЕ.Й.ШИЛЛЕР