7-А МОВА



                     24.05.2021- 26.05.2021

ТЕМА: Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні

ТЕМА:Узагальнити й систематизувати знання про частини мови, їх ознаки, правопис, використання в мовленні;
розвивати вміння визначати в тексті частини мови , робити узагальнення та 
систематизувати вивчений матеріал;
удосконалювати орфографічну грамотність;
виховувати мовленнєву культуру, прагнення 
вивчати досконало рідну мову

1. Пригадайте вивчене про частини мови (значення, питання, морфологічні ознаки, синтаксична роль), а також їхній правопис,особливості пунктуації.Скористайтеся відповідними схемами- алгоритмами 
на ст.22, 91,131,143, 168, 208, 437, 245, 270 і правилами, наведеними в підручнику.

2. Виконайте вправу 508(1-3), 509.

3. Виконати тести:







20.05.2021

ТЕМА:Тематичне оцінювання з теми: "Прийменник.Сполучник.Частка.Вигук" 

МЕТА:  З'ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності , удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;розвивати орфографічну пильність, критичне мислення, пам'ять, увагу;
виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності

1. Виконати контрольний тест:




                               19.05.2021

ТЕМА: Контрольний семестровий диктант.
               Контрольне аудіювання

МЕТА: З'ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності , удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;розвивати орфографічну пильність, слухову пам'ять;виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності

1. Написати контрольний семестровий диктант.

                               Дев'ятнадцяте травня 
                                      Класна робота
                    Контрольний семестровий диктант 
                                  Сонечко


2. Написаний доброчесно, розбірливо, грамотно , охайно  і перевірений диктант коректно сфотографувати й надіслати на електронну адресу вчасно , тобто сьогодні , 19.05.2021:

                distprosvita23@gmail.com

3. Контрольне аудіювання . Уважно і вдумливо прослухати 
текст "Великий земляк".




4. Виконати тест :        ВЕЛИКИЙ ЗЕМЛЯК

5. Підготуватися  на наступний урок до  тематичного оцінювання з  теми  " Прийменник.Сполучник.Частка. 
Вигук"   !!!





                                17.05.2021




ТЕМА: Правопис заперечних часток  не, ні
з різними частинами мови.
Вигук як особлива частина мови .Групи вигуків за значенням .Дефіс у вигуках.Кома і знак оклику при вигуках

МЕТА: Узагальнити  й систематизувати вивчене про правопис часток не і ні з різними частинами мови; сформувати поняття про вигук як особливу частину мови та правила вживання розділових знаків у ній;розвивати правописні уміння та навички ; виховувати культуру мовлення 

1. Пригадайте вивчене про такі службові частини мови, як 
прийменник , солучник , а також уже  вивчене про частку
(морфологічні ознаки цих частин мови , особливості їх правопису) : § 31- 37.

2.  Уважно і вдумливо розгляньте таблицю до вправ 464(1), 469 ;прочитайте §38, ст.252; вивчіть правила в таблицях названих вправ й уважно розгляньте наведені до них приклади.

3. Дайте усні відповіді на запитання №1-4, ст.253; 
 
4. Перегляньте відеоурок , осмисліть і підсумуйте набуті вами знання.


6. Виконати письмово  вправу 472(1-2).

7. Виконати тест :     ПРАВОПИС ЧАСТОК НЕ , НІ

8. Уважно і вдумливо прочитайте §39, ст.260; §40, ст.268 (розгляньте правила у таблиці до вправи 499); вивчіть правила  й уважно розгляньте наведені до них приклади.

9. Дайте усні відповіді на запитання №1-7, ст.261;
№ 1- 4 , ст.269. 
 
10. Перегляньте відеоуроки , осмисліть і підсумуйте набуті вами знання.


11. Виконати письмово  вправу 503(1-3).

12. Виконати тест :    РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ВИГУКАХ

13. ПІДГОТУВАТИСЯ  на наступний урок до контрольного 
      семестрового диктанту та тематичного оцінювання з                 теми  " Прийменник.Сполучник.Частка .Вигук"   !!!

     


               ЗАВДАННЯ ДЛЯ 7-В !!!

                             7.05.2021

ТЕМА:Частка як службова частина мови.
Частки формотворчі та словотворчі.Частки,
що надають слову або реченню додаткових відтінків.
Написання часток -бо, - но, -то, -от, - таки

МЕТА:Поглибити знання про особливості частки як частини мови, формувати вміння розпізнавати частки в реченні ;розвивати навички  правопису часток та уміння пояснювати його за допомогою правил;
виховувати культуру мовлення

1. Що вам відомо про частку як частину мови? Пригадайте вивчене раніше про сполучник.


 Запам'ятайте морфологічні ознаки частки :

*  Частина мови : Чст

*  Розряд за значенням :

     - формотворчі ;
    - словотворчі;
     - модальні .

*  Особливості правопису.


2. Уважно і вдумливо розгляньте таблицю до вправи 442(1), прочитайте §36- 37, вивчіть правила й уважно розгляньте наведені до них приклади.

3. Дайте усні відповіді на запитання №1-5, ст.237; 
№1-5, ст.245.
 
4. Перегляньте відеоуроки , осмисліть і підсумуйте набуті вами знання.



6. Виконати письмово  вправи 444(1-3), 451(1-2).

7. Виконати тест :    





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

         





------------------------------------------------------------
         

----------------------------------------------------------



                                    29.04.2021

ТЕМА: Правопис сполучників.Написання сполучників разом та окремо.Розрізнення сполучників та однозвучних слів

МЕТА: Ознайомитися з особливістю написання сполучників разом та окремо;
формувати уміння знаходити різні за будовою сполучники у реченні, визначати їх
групу за значенням, доцільно замінювати різні за будовою сполучники синонімічними;
удосконалювати орфографічні вміння написання сполучників;виховувати культуру мовлення

1. Що вам відомо про сполучник як частину мови? Пригадайте вивчене раніше про сполучник.

 Запам'ятайте морфологічні ознаки сполучника:

*  Частина мови : С 

*  Розряд за значенням :

    - сурядності (єднальні, протиставні, зіставні, розділові); 

    - підрядності ( часові, причинові, умовні, мети,                 
      допустові,наслідкові, порівняльні, з'ясувальні,                            означальні).

*  Група за походженням :

    - непохідні (первинні) ;
    - похідні (вторинні).

*  Група за будовою:
    -  прості;
    -  складні;
    -  складені.


2. Уважно і вдумливо прочитайте §35, вивчіть правила й уважно розгляньте наведені до них приклади, ст.229.

3. Дайте усні відповідь на запитання №1-4, ст.229.
 
4. Перегляньте відеоурок , осмисліть і підсумуйте набуті вами знання.


6. Виконати письмово  вправи 431(1-2), 432(1), 435(1).

7. Виконати тест :      ПРАВОПИС СОЛУЧНИКІВ



                
                              28.04.2021

ТЕМА: РЗМ Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту

МЕТА: Удосконалювати знання про переказ як особливий вид мовлення , ознайомитися з особливостями побудови стислого переказу;
формувати мисленнєво- мовленнєві вміння усвідомлювати тему й мету прослуханого тексту; розвивати вміння аналізуквати художній текст розповідного характеру з елементами процесу праці;дотримуватися логіки порядку викладу думок у стисло складеному висловлюванні; виховувати 
критично- оцінні якості

1. Описи процесів праці вимагають високої точності , чіткості й логічної послідовності.У них часто вживаються професіоналізми , значення яких можна з'ясувати за тлумачним  словником.
     Розповідь про процес праці може поєднуватися з описом предметів , виконуваними операціями, а також може мати елементи роздуму.
                    Щоб написати переказ, необхідно :

* максимально напружити пам'ять, щоб запам'ятати 
   якомога більше деталей;

* з'ясувати , як опис процесу праці пов'язаний зі змістом             переказу і яку роль він відіграє;

* запам'ятати , у якій послідовності здійснено трудові                 операції ;

* скласти  план опису процесу праці;

* з'ясувати значення слів- термінів , щоб використати їх у 
   переказі;

* з'ясувати тип і стиль тексту переказу, дотримувати їх під         час написання тексту.

2. Розкриття особливостей стислого переказу.

Стислий переказ - це виділення окремих головних положень змісту тексту та їх відтворення.
      Щоб стисло переказати текст , слід звернутися до пам'ятки.
                                    ПАМ'ЯТКА
1) Прослухати уважно текст.
2) Глибоко зрозуміти зміст прочитаного.
3) Виділити основне й передати його стисло.
4) Не зосереджувати увагу на другорядному( у разі потреби в      основне слід увести другорядні положення).
5) Не скорочувати текст механічно, зберігати послідовність
    викладу матеріалу.
6) До великих частин тексту добирати заголовки.
7) Уникати багатослів'я, розтягненості викладу.

3. Прослухати текст.Визначте його тему та ідею.Доберіть заголовок, який би розкривав головну думку. Визначте тип 
і стиль мовлення тексту.

4. Виділіть у тексті мікротеми й складіть план.

5. Напишіть стислий текст переказу в чорновому варіанті й відредагуйте його.

6. Відредагований текст переказу запишіть у зошиті , коректно його сфотографуйте й надішліть для перевірки 
на адресу :   
                     distprosvita23@gmail.com

                                 ДО УВАГИ !!! 
      РОБОТА МАЄ БУТИ ВИКОНАНА ВЧАСНО
                               І ДОБРОЧЕСНО.

                    Картини художника В.М.Навроцького





                             26.04.2021

ТЕМА: Сполучник як службова частина мови.Види сполучників за будовою, походженням.Використання їх у простому і складному реченнях: сполучники сурядності 
й підрядності.Синонімічні й антонімічні сполучники

МЕТА: Ознайомитися із сполучником як службовою частиною мови та його морфологічними ознаками, видами за будовою, походженням , роллю в реченні,синонімічними та антонімічними сполучниками; розвивати навички мовного аналізу, порівняння, співставлення мовних явищ ; виховувати культуру мовлення , моральні принципи й чесноти

1. Що вам відомо про сполучник як частину мови? Пригадайте вивчене раніше про сполучник.


2. Уважно і вдумливо прочитайте §33 - 34, вивчіть правила й уважно розгляньте наведені до них приклади, ст.217-218,
 215- 216, 221,220.

Розгляньте схеми до вправ 404, 405, 406, 415.

3. Дайте усні відповідь на запитання №1-5, ст.218,
 № 1- 3,ст.221- 222.

4. Запам'ятайте морфологічні ознаки сполучника:

*  Частина мови : С 

*  Розряд за значенням :

    - сурядності (єднальні, протиставні, зіставні, розділові); 

    - підрядності ( часові, причинові, умовні, мети,                 
      допустові,наслідкові, порівняльні, з'ясувальні,                            означальні).

*  Група за походженням :

    - непохідні (первинні) ;
    - похідні (вторинні).

*  Група за будовою:
    -  прості;
    -  складні;
    -  складені.

5. Перегляньте відеоуроки , осмисліть і підсумуйте набуті вами знання.

6. Виконати письмово  вправи 409(2), 410(1-2), 416(1) .

7. Виконати тест :    СПОЛУЧНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ    

                           ДО УВАГИ !!! 

       28.04 (в середу) проводитиметься                       контрольний письмовий переказ .
                                                                                           Всім зайти на урок об 11.30 вчасно !!!  





Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09



                                22.04.2021

ТЕМА: Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника.Види прийменників за будовою.Написання похідних прийменників 
разом, окремо, через дефіс

МЕТА: Поглибити знання про особливості прийменника як службової частини мови,ознайомитися з поділом прийменників за морфологічною будовою та  за 

походженням ;формувати вміння розрізняти похідні та непохідні прийменники,прості, складні , складені, правильно їх писати; розвивати логічне мислення , дослідницькі та пошукові навички;виховувати культуру мовлення

1. Уважно і вдумливо повторіть  вивчені правила й  наведені до них приклади § 31, ст.199, таблиці до вправ 363(2), 364(2), 370.
2. Дайте усну відповідь на запитання №1-5, ст.199.

3. Запам'ятайте морфологічні ознаки прийменника:

* Частина мови : Прй
* Група за походженням : похідні й непохідні.
* Група за будовою: прості, складні, складені.
* З якою частиною мови сполучається?
* З якою відмінковою формою поєднується?

4. Уважно і вдумливо прочитайте й запам'ятайте правила 
§32, ст.202, а також наведені приклади до них. Розгляньте схему правопису похідних прийменників на ст. 205.

5. Дайте усні відповіді на запитання № 1-3, ст.208.

6. Перегляньте відеоурок , осмисліть і підсумуйте набуті вами знання.


7. Виконати письмово  вправи  391(1-2), 395(1-2).

8. Виконати тест :      ПРИЙМЕННИК- 2     


          

                               21.04.2021

ТЕМА: ПРИЙМЕННИК.Прийменник як службова частина мови і засіб зв'язку слів у словосполученні та реченні.Синонімічні та антонімічні прийменники.Прийменниково- іменникові конструкції в ролі членів речення.
Непохідні й похідні прийменники

МЕТА: Поглибити знання про особливості прийменника як службової частини мови,ознайомитися з поділом прийменників за морфологічною будовою та  за 
походженням ;формувати вміння розрізняти похідні та непохідні прийменники ,прості, складні , складені, правильно їх писати; розвивати логічне мислення , дослідницькі та пошукові навички;виховувати культуру мовлення

1.Що вам відомо про прийменник як частину мови? Пригадайте вивчене раніше про прийменник.

2. Уважно і вдумливо прочитайте §31, вивчіть правила й уважно розгляньте наведені до них приклади, ст.199.

Розгляньте таблиці до вправ 363(2), 364(2), 370.

3. Дайте усну відповідь на запитання №1-5, ст.199.

4. Запам'ятайте морфологічні ознаки прийменника:

* Частина мови : Прй
* Група за походженням : похідні й непохідні.
* Група за будовою: прості, складні, складені.
* З якою частиною мови сполучається?
* З якою відмінковою формою поєднується?

5. Перегляньте відеоуроки , осмисліть і підсумуйте набуті вами знання.




6. Виконати письмово  вправи 372(1-3), 378.

7. Виконати тест :             ПРИЙМЕННИК


              
                                19.04.2021

ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :
                          "Прислівник"

МЕТА: Визначити рівень навчальних досягнень з теми "Прислівник як частина мови",перевірити знання й уміння правильно використовувати прслівники в усному й писемному мовленні;
удосконалювати навички розпізнавати мовні явища , встановлювати відповідність між ними , групувати прислівники відповідно до їх правил, доповнювати їх; виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності 

1. Виконати контрольний тест :



                               15.04.2021

ТЕМА: Правопис прислівників .Тренувальні 
вправи

МЕТА:  Поглибити знання про способи творення прислівників ; формувати

загальнопізнавальні  уміння  правильно записувати прислівники, спираючись на вивчені правила, знаходити прислівники в тексті і давати їм характеристику ; розвивати творчі вміння використовувати прислівники в усних і писемних висловлюваннях;
виховувати прагнення до досконалого володіння державною мовою

1.  Пригадайте вивчене про прислівник як частину мови :

визначення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Перевірте себе за теоретичним матеріалом підручника §25, а також записами у робочому зошиті .

2.  Уважно і вдумливо прочитайте й запам'ятайте правила §30 , ст.189- 190, розгляньте і запам'ятайте наведені приклади до правил , а також розгляньте ці правила у таблиці вправи 338(2); подумайте і дайте відповіді на запитання № 1-4, ст.190.

Ще раз перегляньте відеоурок про правопис прислівників, 
повторіть раніше вивчені правила  !!!

 
4. Формування загальнонавчальних умінь і навичок шляхом письмового виконання вправи 353(1- 3).


6. Виконати тест :

7. Підготуватися до тематичного оцінювання з теми: 
" ПРИСЛІВНИК". Повторити раніше вивчений програмовий матеріал підручника § 25 - 30.


  



                                            ДО УВАГИ !!!
У зв'язку зі збоями в системі освітнього сервера  виконати завдання тестів 
 за 7 і 8 квітня повторно ( оголошено о 14.32
8.04.2021)


                    12.04 - 14.04.2021

ТЕМА: Написання прислівників окремо, разом , через дефіс.Написання прислівникових сполучень типу: раз у раз, з дня на день

МЕТА: Поглибити знання про способи творення прислівників ; формувати
загальнопізнавальні  уміння  правильно записувати прислівники, спираючись на вивчені правила, знаходити прислівники в тексті і давати їм характеристику ; розвивати творчі вміння використовувати прислівники в усних і писемних висловлюваннях;
виховувати прагнення до досконалого володіння державною мовою

1.  Пригадайте вивчене про прислівник як частину мови :

визначення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Перевірте себе за теоретичним матеріалом підручника §25, а також записами у робочому зошиті.

2. Пригадайте способи словотвору , які ви вивчили в попередніх класах.

Актуалізуйте набуті попередньо знання з цієї теми за таблицею вправи 287 (1) §26, ст.159.

3.  Уважно і вдумливо прочитайте й запам'ятайте правила 

§30 , ст.189- 190, розгляньте і запам'ятайте наведені приклади до правил , а також розгляньте ці правила у таблиці вправи 338(2); подумайте і дайте відповіді на запитання № 1-4, ст.190.


4. Формування загальнонавчальних умінь і навичок шляхом виконання вправ 338(усно), 339; 341, 344; 

5. Виконати тест :





  
                                    8.04.2021

ТЕМА: Правопис прислівників на -о, - е , 
утворених від прикметників та дієприкметників 

МЕТА : Поглибити знання про основні правила написання голосних -о,-е в кінці прислівників , утворених від прикметників та дієприкметників; формувати загальнопізнавальні вміння правильно записувати -о,-е в кіці прислівників, спираючись на правила; уживати прислівники з відповідною орфограмою у словосполученнях і реченнях;розвивати творчі вміння використовувати такі прислівники у власних висловлюваннях

1.  Пригадайте вивчене про прислівник як частину мови :

визначення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Перевірте себе за теоретичним матеріалом підручника §25, а також записами у робочому зошиті.

2. Пригадайте способи словотвору , які ви вивчили в попередніх класах.
Актуалізуйте набуті попередньо знання з цієї теми за таблицею вправи 287 (1) §26, ст.159.

3. Уважно і вдумливо прочитайте й запам'ятайте правила 
§27 , ст.167, розгляньте і запам'ятайте наведені приклади до правил; подумайте і дайте відповіді на запитання № 1-5.

4. Дослідження- спостереження:
* Прочитайте народні прикмети.Випишіть з них прислівники:
1) Якщо торішній січень був тепліший, то нинішній буде холодніше.
2) Якщо сьогодні тепло, то завтра буде тепліше.
3) Якщо у травні сухо , то у червні сухіше.
4) Чим холодніше останній тиждень лютого, тим тепліше в березні .
5) Жовтень - батько холодний , але листопад ще холодніший.
6) Якщо взимку вітер подув з півночі- буде дуже холодно , а якщо зі сходу - то ще холодніше.
 
*    ПОЯСНІТЬ, який існує зв'язок між прислівниками 
тепло- тепліше, холодно - холодніше ?

*     ДОСЛІДІТЬ,яку синтаксичну роль виконує слово холодніше в першому і останньому реченні .Поясніть вживання в кінці слів букв о,е в прикметниках та в прислівниках.


5. Прочитайте речення .Поясніть , що їх об'єднує.Запишіть, уставивши на місці крапок пропущені букви.Поясніть свій вибір , спираючись на правила.



6. Утворіть прислівники від наведених слів .Поясніть написання кінцевих голосних.

1) далекий, давній, дужий :
2) два, три , десять;
3) перший, другий , третій, двадцятий;
4) вражаючий, заповзятий, захопливий, терплячий.

7. Виконати тест :



   
Подключиться к конференции Zoom



      ДО УВАГИ !!! 
 ПІД ЧАС УРОКУ ВСІ ВІКОНЦЯ МАЮТЬ БУТИ ВІДКРИТІ,ПІДПИСАНІ СВОЇМ ПРІЗВИЩЕМ ТА ІМ'ЯМ

                                    7.04.2021

ТЕМА: И та і в кінці прислівників

МЕТА: Ознайомитися з основними способами словотвору прислівників, правилами їх наголошення , поглибити знання про суфіксальний спосіб творення прислівників та правила їх написання з прислівниковими
 суфіксами  - и, - і ; формувати загальнопізнавальні вміння правильно утворювати прислівники за допомогою суфіксів , пояснювати їх
 написання , спираючись на правила орфографії

1. Пригадайте вивчене про прислівник як частину мови :
визначення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Перевірте себе за теоретичним матеріалом підручника §25, а також записами у робочому зошиті.

2. Пригадайте способи словотвору , які ви вивчили в попередніх класах.
Актуалізуйте набуті попередньо знання з цієї теми за таблицею вправи 287 (1) §26, ст.159.

3. Уважно і вдумливо прочитайте й запам'ятайте правила 
§28 , ст.176, розгляньте і запам'ятайте наведені приклади до правил; подумайте і дайте відповіді на запитання № 1-4.


4. Виконати письмово вправи 324, 325(1).

5. Виконати тест :






   
Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09



                 5.04.2021
                             
ТЕМА: Правопис не і ні з прислівниками


МЕТА: Поглибити знання про творення прислівників , зокрема префіксальним способом ; формувати загальнопізнавальні вміння правильно записувати прислівники з частками не , ні , спираючись на правила, уживати прислівники у словосполученнях і реченнях;розвивати творчі вміння використовувати прислівники у власних висловлюваннях; виховувати уважність, спостережливість, уміння співставляти 

1.   Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте правила 
§29 , ст. 180.

2.  Дайте усні відповіді на запитання № 1-3 ,ст.180.

3. Виконайте вправи 328(1-2),  332(1, 3).

4. Виконати тест: 
     



                    31.03.2021- 1.04.2021

ТЕМА: РЗМ Портретний нарис в публіцистичному стилі

МЕТА: Поглибити знання про публіцистичний стиль мовлення, ознайомитися з основними жанрами публіцистичного стилю, будовою та вимогами до створення портретного нарису в публіцистичному стилі; удосконалювати вміння створювати власне висловлювання відповідно до мети і стилю мовлення;виховувати самостійність та бажання самовдосконалення

1. Пригадайте :
* Які типи і стилі мовлення ви вивчали ?
* Які особливості будови кожного з типів мовлення ?
* Які  сфери вживання кожного зі стилів мовлення ?
* Які характерні риси саме публіцистичного стилю?(Якщо 
у вас виникли складності з цією відповіддю, то повторіть теоретичні відомості про особливості публіцистичного стилю за підручником, ст.8 - 9, вправи 11- 12)

2. Перегляньте відеоурок , який допоможе вам краще осмислити і зрозуміти про публіцистичний стиль та особливості створення портретного нарису.



3. Прочитайте текст.Чи можна його назвати нарисом ?Свою відповідь аргументуйте.
Знайдіть у тексті фрагменти, що містять біографічні відомості про героїв нарису й особисте ставлення автора до нього.

4. Написати портретний нарис на задану тему:
                        
            Моя найдорожча людина

5.    Переписати твір в чистовому варіанті в зошит.
   *      Переписаний твір коректно ( !!! ) сфотографувати (будь ласка, пишіть пастами темніших відтінків, щоб був більший контраст) і надіслати на адресу:

                         distprosvita23@gmail.com   


ДО УВАГИ УЧНІВ 7-В !!! 
Цю письмову роботу ви виконуєте на блозі Бобрик Тетяни Валеріївни у гугл формі, яку вона підготує для вас.







Людмила Кизим приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/6726451501?pwd=T3JlNllhVDRQMVV2MTlVWUdOUU52dz09






                             29.02. 2021

ТЕМА: Творення і правопис прислівників.
Букви -н-  та  -нн-  у прислівниках

МЕТА: Ознайомитися з основними способами словотвору прислівників, правилами їх наголошення , поглибити знання про суфіксальний спосіб творення прислівників та правила їх написання з -н- та -нн-; формувати загальнопізнавальні вміння правильно утворювати прислівники за допомогою суфіксів , пояснювати їх написання , спираючись на правила орфографії

1. Пригадайте вивчене про прислівник як частину мови :
визначення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Перевірте себе за теоретичним матеріалом підручника §25, а також записами у робочому зошиті.

2. Пригадайте способи словотвору , які ви вивчили в попередніх класах.
Актуалізуйте набуті попередньо знання з цієї теми за таблицею вправи 287 (1) §26, ст.159.
Прочитайте і запам'ятайте правила на ст.162 , а також дайте усні відповіді  на запитання № 1-5.

3. Уважно і вдумливо прочитайте й запам'ятайте правила 
§28 , ст.176, розгляньте і запам'ятайте наведені приклади до правил; подумайте і дайте відповіді на запитання № 1-4.

4. Виконати письмово вправи 318, 323(1-3).

5. Виконати контрольний тест :


                                      ДО УВАГИ !!!  
 Наголошую  вашу увагу на те , що всі види робіт мають виконуватись доброчесно і вчасно !!!




                             25.02.2021 

ТЕМА: Правопис частки не з                                             дієприслівниками  

МЕТА: Поглибити знання про способи творення дієприслівників , формувати загальнопізнавальні вміння розпізнавати орфограму" Не з дієприслівниками", виробляти навички правопису дієприслівників з часткою не; виховувати культуру мовлення

1.    Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте правила 
§24 , ст.149- 150.

2.  Дайте усні відповіді на запитання № 1-3 ,ст.150.

3. Виконайте вправи 266(1-3),  267(1- 3).

4. Виконати тест: 




                                  24.02.2021

ТЕМА: Вид і час дієприслівників

МЕТА: Поглибити знання про морфологічні ознаки дієприслівника як особливої форми дієслова, навчитися утворювати дієприслівники доконаного і недоконаного виду, зміцнювати навички їх написання; формувати уміння розпізнавати дієприслівники в реченнях, визначати орфограму "Буква и в суфіксах дієприслівників"; виховувати повагу до рідної мови

1. 1. Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте правила 
§22 , ст.139- 141.

2.  Дайте усні відповіді на запитання № 1-4 ,ст.141.

3. Виконайте вправи 249(1-3),  250(1- 3).

4. Виконати тест:        ВИД І ЧАС ДПРСЛ



       
                             22.02.2021

ТЕМА: Дієприслівниковий зворот .Розділові знаки при дієприслівниковому звороті

МЕТА: Поглибити знання про дієприслівник як особливу форму дієслова, формувати уміння знаходити в реченні дієприслівникові звороти , відрізняючи їх від одиночних дієприслівників, правильно розставляти розділові знаки;виховувати відповідальність за результати власної навчальної діяльності

1. Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте правила 
§23 , ст.145.

2.  Дайте усні відповіді на запитання № 1-6 ,ст.145.

3. Виконайте вправи 257(1-2),  261(1).

4. Виконати тест:



                              18.02.2021


ТЕМА: Дієприслівник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

МЕТА: Засвоїти морфологічні ознаки дієприслівника та його синтаксичну роль, 
формувати уміння розрізняти дієприслівник серед інших частин мови; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати відповідальність за власну навчальну діяльність

1. Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте  теоретичний матеріал підручника §21, ст.137. 

2. Розгляньте і запам'ятайте морфологічні ознаки дієприслівника, які подані у таблиці вправи 243.

3. Дайте усні відповіді на запитання підручника, ст.138.

4. Запам'ятайте морфологічні ознаки дієприслівника:

1) Дпрсл .
2) Питання: що роблячи ? що робивши ?  що зробивши?
3) Незмінна частина мови( взято від прислівника).
4) Вид: доконаний , недоконаний.
5) Час : теперішній, минулий .
6) Перехідність , неперехідність.
7) Синтаксична роль: обставина .

5. Виконати вправу 247(2).





                               17.02.2021

ТЕМА: Дієприслівник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

МЕТА: Засвоїти морфологічні ознаки дієприслівника та його синтаксичну роль, 
формувати уміння розрізняти дієприслівник серед інших частин мови; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати відповідальність за власну навчальну діяльність

1. Уважно і вдумливо прочитайте і запам'ятайте  теоретичний матеріал підручника §21, ст.137. 

2. Розгляньте і запам'ятайте морфологічні ознаки дієприслівника, які подані у таблиці вправи 243.

3. Дайте усні відповіді на запитання підручника, ст.138.

4. Запам'ятайте морфологічні ознаки дієприслівника:

1) Дпрсл .
2) Питання: що роблячи ? що робивши ?  що зробивши?
3) Незмінна частина мови( взято від прислівника).
4) Вид: доконаний , недоконаний.
5) Час : теперішній, минулий .
6) Перехідність , неперехідність.
7) Синтаксична роль: обставина .

5. Виконати вправи 244(1-3) , 245(2).







                                15.02.2021

ТЕМА:Узагальнення теми

МЕТА: Повторити, систематизувати, узагальнити вивчене з теми "Дієприкметник
як особлива форма дієслова";поглибити набуті знання та удосконалити орфографічні й пунктуаційні уміння та навички; виховувати відповідальність за власну навчальну діяльність

1. Повторити вивчене про дієприкметник , §15-17.

2. Скласти два види карток на 12 речень кожна(речення можна придумати самим  або використати твори художньої літератури) :

1)  Правопис частки не з дієприкметником разом і окремо(щоб були варіанти написання разом і окремо).

Наприклад: Боліла (не)загоєна рана.

2)  Розділові знаки при дієприкметниковому звороті(щоб були варіанти відокремлення і невідокремлення зворота).

Наприклад: Каміння вкрите товстим шаром листя було 
м'яке.

3. Картки виконати на аркушах формату А4 і вкласти в файл.Принести в школу для перевірки.



                                 10.02.2021

ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми 
"Дієприкметник як частина мови"

МЕТА:  Оцінити рівень навчальних досягнень з теми ; перевірити знання й уміння , необхідні для правильного використання дієприкметників  в усному і писемному  мовленні; виховувати відповідальність за результати власної діяльності

1. Виконати контрольний тест :




                                  8.02.2021

ТЕМА:Тренувальні  вправи .Підготовка до тематичної атестації

МЕТА: Повторити, систематизувати, узагальнити вивчене з теми "Дієприкметник
як особлива форма дієслова";поглибити набуті знання та удосконалити орфографічні й пунктуаційні уміння та навички; виховувати відповідальність за власну навчальну діяльність

1. Повторити вивчений теоретичний матеріал підручника
уважно і вдумливо, розглянути наведені приклади до правил у підручнику , навести власні приклади , §15 - 20(ст.101-134).

2. Виконати тест :     ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ




                                  4.02.2021

ТЕМА: Безособові дієслівні форми на -но,-то.
Уживання їх у множині

МЕТА: Ознайомитися з безособовими дієслівними формами на -но,-то ;формувати загальнопізнавальні вміння знаходити ці дієслівні форми в текстах, визначати їх морфологічні ознаки;розвивати творчі вміння використання дієслівних форм на -но,-то у висловлюваннях; виховувати культуру мовлення

1. Повторити морфологічні ознаки Дпрк як особливої форми дієслова, а також правила про розділові знаки при Дпрк звороті ( готуємось до диктанту) §15,17, правопис частки не з дієприкмениками § 20.

2.   Опрацювати теоретичний матеріал підручника §18, ст.118- 121.Прочитати і запам'ятати правила на ст. 120-121.


3. Дати усні відповіді на запитаня № 1-3 в кінці параграфа §18.

4. Виконати письмово вправу 214(1- 3).


5. Виконати тест :        ПРАВОПИС ДПРК - 2


                                                                              


                                  3.02.2021

ТЕМА: Не з дієприкметниками

МЕТА: Ознайомитися з правилами написання частки не з дієприкметниками,
поглибити знання про способи творення дієприкметників; формувати загальнопізнавальні уміння правильно   писати дієприкметник з вивченою орфограмою;виховувати культуру мовлення 

1. Повторити морфологічні ознаки Дпрк як особливої форми дієслова, а також правила про розділові знаки при Дпрк звороті ( готуємось до диктанту) §15,17.

2.   Опрацювати теоретичний матеріал підручника §20, ст.128- 130.Прочитати і запам'ятати правила на ст.128(таблиця вправи 230), с.129-130.


3. Дати усні відповіді на запитаня № 1-4 в кінці параграфа §20.

4. Виконати письмово вправу 233(1).

5. Спишіть , розкриваючи дужки , поясніть свій вибір написання разом чи окремо частки не з дієприкмктниками,
а також розстановку розділових знаків у реченнях :

1) Стеляться левади, (не)обгороджені тинами.
2) Переді мною (не)заросле й (не)закрите плавнями місце.
3) Причаїлися гори , заворожені красоюніколи (не)бачених         світів.
4) Світ квітував (не)займаний , звіку (не)ораний .
5) Край моря сонце золотить (не)мріяні світи.

6. Виконати тест :          ПРАВОПИС ЧАСТКИ НЕ З ДПРК


                                                                               


                               1.02.2021

ТЕМА: Написання -н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження

МЕТА:  Повторити і поглибити знання про способи творення дієприкметників , зокрема суфіксальний спосіб ; удосконалювати уміння правопису -н- у дієприкметниках і -нн- у прикметниках дієприкметникового походження , визначати відповідні орфограми; виховувати культуру усного і писемного мовлення 

1.  Повторити вивчене про дієприкметник §15- 17.

2. Уважно і вдумливо прочитати правила §19, ст.121-126 
і запам'ятати їх.

3.  Подумайте і дайте відповіді на запитання № 1-6, ст.126.

4.  Виконати письмово вправу 225(1-2).








                              27.01.2021

ТЕМА: Відмінювання дієприкметників , правопис відмінкових закінчень


МЕТА:  Ознайомитися з особливостями відмінювання дієприкметників;формувати вміння визначати відмінки та доцільно вживати дієприкметники у правильній відмінковій формі;розвивати вміння правильно писати відмінкові закінчення ;
виховувати допитливість , увагу, пам'ять , любов до рідної мови

  1.                         ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ !!!

Дієприкметник , як і прикметник, змінюється за родами, числами , відмінками.І ці його форми залежать від форм іменника , з яким дієприкметник узгоджується .
         Дієприкметник має прикметникові закінчення й відмінюється як прикметник твердої групи.
          Разом із ти цій формі властиві дієслівні ознаки виду( доконаного і недоконаного) і часу (минулого або тепепрішнього).

2. Пригадайте питання відмінків прикметника (початкова форма: Н.в. однини чоловічого роду) :
          ЧР               ЖР             СР                 МН
Н.в. який?           яка?         яке?               які?
Р.в.  якого ?         якої?        якого?            яких?
Д.в. якому?         якій?        якому?          яким?
З.в.  якого ?         яку?          яке?               яких?
О.в. яким ?          якою?      яким?            якими?
М.в. на якому?   на якій?   на якому?     на яких?

3. Виконати письмово завдання:

 1) Провідміняти словосполучення і виділити закінчення у дієприкметниках:

згаслий вулкан , опрацьована доповідь, зів'яле листя, прочитані книги

2) З поданими словосполученнями складіть і запишіть речення так , щоб вони стали дієприкметниковими зворотами.

3) Поясніть розділові знаки у реченнях з дієприкметниковими зворотами.

4. Виконати тест : 





                                 25.01.2021

ТЕМА: Активні та пасивні дієприкметники.
Творення активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу.Обмеження уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни

МЕТА: Поглиблення знань про дієприкмтник як особливу форму дієслова, формування навичок визначати активні й 
пасивні дієприкметники;розвивати творчі уміння вживати у мовленні активні й пасивні дієприкметники;виховувати спостережливість, увагу, логічне мислення, культуру мовлення  

1. Повторити морфологічні ознаки Дпрк як особливої форми дієслова, а також правила про розділові знаки при Дпрк звороті §15,17.

2. 2.  Опрацювати теоретичний матеріал підручника §16, ст.105- 111.Прочитати і запам'ятати правила на ст.106-107,
110 - 111.

3. Дати усні відповіді на запитаня № 1-8 в кінці параграфа §16.

4. Виконати письмово вправи 184(2), 187,188,190.

5. Виконати тест :

                                                                               

                                       21.01.2021


ТЕМА: Відокремлення комами дієприкметникових зворотів.Тренувальні вправи

МЕТА: Поглибити знання  про 
дієприкметниковий зворот; формувати уміння й навички знаходити його у реченні та правильно розставляти розділові знаки у реченні з дієприкметниковим зворотом та одиночними дієприкметниками;виховувати уважність, спостережливість,культуру 
мовлення

1. Повторити правила з підручника  § 17 про дієприкметниковий зворот.

2. Письмово виконати вправи , розставляючи розділові знаки і пояснюючи їх розстановку :



3.  Виконати контрольний тест:   " ДПРК ЗВОРОТ"                                                                                                  


  Людмила Кизим приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.


Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 672 645 1501
Код доступа: 555668

 


                               20.01.2021

ТЕМА: РЗМ Письмовий твір- опис зовнішності людини за картиною у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів

МЕТА: Удосконалити мовленнєво- мислительні уміння, усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, послідовність викладу матеріалу щодо опису зовнішності людини; розвивати 
мовленнєво- комунікативні уміння здійснювати композиційний і мовний аналіз твору- опису , критично ставитися до змісту створеного тексту художнього стилю;
виховувати почуття прекрасного творами мистецтва

1. Дати усні відповіді на питання:

* Як часто в художніх творах ви зустрічаєте опис зовнішності людини? 
*  У якому стилі митці слова наводять такі описи?
*  Пригадайте , які існують типи й стилі мовлення ?
*  За допомогою яких художніх засобів письменникам вдається описати зовнішність (портрет) героя ?

2. Прочитати тексти вправ 142, 143.

 *   Зверніть увагу на особливості опису людей у них.
*   Визначте тип і стиль кожного тексту.Аргументуйте свою 
      відповідь.

3. Виконайте усно вправу 144(1- 2).

4. Письмово виконати вправу 145 , тобто напишіть твір- опис за картиноюА.Манастирського "Запорожець", скорставшись матеріалами попередньої вправи 144 і пам'яткою " Як складати текст- опис зовнішноті людини за картиною в художньому стилі".
  *       Не забудьте про те , що у творі необхідно використати дієприкметники і дієприкметникові звороти.
  *        Після того , як ви виконаєте написання твору у чорновому варіанті, перевірте уважно , чи є в ньому Дпрк та Дпрк звороти, виділіть їх, підкресливши олівцем , а також виправіть допущені помилки .
   *       Переписати твір в чистовому варіанті в зошит.
   *      Переписаний твір коректно ( !!! ) сфотографувати (будь ласка, пишіть пастами темніших відтінків, щоб був більший контраст) і надіслати на адресу:

                         distprosvita23@gmail.com   







Людмила Кизим приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 7-А УМЛЗ
Время: 18 янв. 2021 11:30 AM Киев

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 672 645 1501
Код доступа: 656668



                                      18.012021


ТЕМА: Дієприкметниковий зворот.Розділові знаки при дієприкметниковому звороті

Мета: Ознайомитися з поняттям дієприкметниковий зворот; формувати уміння й навички знаходити його у реченні та правильно розставляти розділові знаки у реченні з дієприкметниковим зворотом та одиночними дієприкметниками;виховувати уважність, спостережливість,культуру мовлення

1. Повторити вивчене про дієприкметник як особливу форму дієслова, а саме його визначення та морфологічні ознаки.А для цього необхідно повторити теоретичні відомості підручника §15, ст. 101- 104, а також записи в робочих зошитах. 

 ВИВЧИТИ МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ ДІЄПРИКМЕТНИКА !!!

* Частина мови : Дпрк ;

* Питання: який? яка?яке?які?;

* Початкова форма: Н.в. однини ;

* Рід : чоловічий, жіночий, середній;

* Число: однина, множина;

* Відмінок : Н.в. - М.в. ;

* Форма : активні( якщо самі виконують дію?) і пасивні(якщо над ними виконують дію), наприклад:
малюючий- активний(сам малює), намальований- пасивний
(кимось над ним виконана дія);

* Час : теперішній і минулий;

*  Вид : доконаний і недоконаний;

*  Синтаксична роль: означення , рідше- присудок.

САМЕ ЗА ЦИМИ МОРФОЛОГІЧНИМИ ОЗНАКАМИ МОЖНА РОЗПІЗНАТИ ЧАСТИНУ МОВИ ДІЄПРИКМЕТНИК, ВИОКРЕМЛЮВАТИ ДІЄПРИКМЕТНИКОВИЙ ЗВОРОТ І ПРАВИЛЬНО РОЗСТАВЛЯТИ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ У РЕЧЕННІ !!! 
ТОМУ ЇХ ТРЕБА НАДЗВИЧАЙНО ДОБРЕ ЗАСВОЇТИ .

2.  Опрацювати теоретичний матеріал підручника §17, ст.111- 115.Прочитати і запам'ятати правила на ст.114-115.

3. Дати усні відповіді на запитаня № 1-4 в кінці параграфа §17.

4. Виконати вправу 197(усно).

     АЛГОРИТМ  ДІЇ:
 
ПРИКЛАД: Книга, прочитана учнем, справила на нього незабутнє враження.

1. Знайти у реченні дієприкметник, пам'ятаючи про те, що від прикметника він відрізняється тим , що утворюється від дієслова , а прикметник - найчастіше від іменника.(Дпрк- прочитана)

2. Пригадайте будову словосполучення .У ньому є головне слово ( від якого ставиться запитання) і залежне(до якого ставиться запитання):золота осінь(осінь- головне, золота- залежне).
   У дієприкметниковому звороті так само. Що говорить нам правило ? Дієприкметниковий зворот - це дієприкметник із залежними словами.
    Повертаємося до  речення. Від Дпрк прочитана ставимо запитання - прочитана ким ?І даємо відповідь на це запитання : учнем .Чи можна ще поставити запитання від Дпрк прочитана до інших слів у реченні ?Ні , не можна.
    Це означає, що від Дпрк прочитана є тільки одне залежне слово учнем (а взагалі у склад дієприкметникових зворотів може входити декілька слів, словосполучення ж за своєю будовою бувають поширеними). 
     Значить, у даному реченні словосполучення прочитана учнем буде становити дієприкметниковий зворот.
      Дпрк зворот існує як конструктивний елемент вставленості.Що це означає ? Якщо ми його умовно (!) "виставимо" з речення, то воно не змінить свій основний зміст, наприклад: Книга справила на нього незабутнє враження.
        Знаючи таку особливість Дпрк звороту, ви можете більш точніше встановлювати його межі, контролювати, чи повністю  ви  визначили ці межі.

3. Знайти у реченні слово , до якого належить дієприкметник. Для цього можна поставити запитання:прочитана учнем хто ?що? Це буде слово книга.
Саме слово книга і буде означуваним словом до дієприкметникового звороту. І це надзвичайно важливо !
     Тому, що в залежності від того , де стоїть у реченні дієприкметниковий зворот , буде залежати правильна розстановка розділових знаків.
      Якщо Дпрк зворот стоїть після означуваного слова, то перед ним ставиться кома.Ось так , як у наведеному прикладі. А якщо стоїть після нього , то не виділяється зворот комою (Прочитана учнем книга справила на нього незабутнє враження.)
      Якщо після Дпрк звороту далі продовжується речення (як у наведеному прикладі), то після звороту ставиться кома.А якщо не продовжується , то тоді ставиться необхідний за інтонацією розділовий знак(. ! ? ).
 
 Дпрк зворот завжди у реченні має синтаксичну роль означення, тому, що завжди буде відповідати на запитання 
який?яка?яке?які? Наприклад : Книга (яка ?) , прочитана учнем . Скільки б слів не входили у склад Дпрк звороту , вони всі будуть означеннями !!!(Тобто прочитана - означення, учнем-  також означення; пам'ятаємо , що означення підкреслються під словом хвилястою лінією).

5. Оскільки у підручнику не передбачено більше вправ на розстановку розділових знаків , тому пропоную вам письмове завдання , де самостійно потрібно розставити розділові знаки при дієприкметниковому звороті.

 Виконати  завдання :
    1.Списати речення.
    2.Виділити дієприкметникові звороти розділовими                       знаками, пам'ятаючи про те , що він виділяється 
    тільки комами.
    3. Пояснити за допомогою правил ваш вибір .   

1. Місто вкрите снігом стало на диво чистим і тихим.

2. Теплий літній вітер настояний на сонці морі та степових квітах ласкаво розчісував його русяве волосся пробивався у правий рукав надував на плечах сорочку.

3. Десь далеко на морі оповитому темрявою світив вогником пароплав.

4. Лягає день натруджений спочити.

5. У Львівському історичному музеї зберігається виконаний у дусі італійського Відродження портрет Роксолани. 

6. Під проводом Богдана Хмельницького Україна з поневоленої польської колонії перетворилася на самостійну 
державу , на яку мусили зважати всі її сильні сусіди.

7. Треба витратити багато часу і зусиль , щоб ожили рукописні шедеври розпорошені по сховищах бібліотек і архівів .

8. Через відчинені навстіж вікна раз у раз долинають оплески.

9. За горами гори хмарою повиті засіяні горем кровію политі.

10. Вали рихлої необваленої землі залишені між траншеями майбутнього каналу дедалі вищають ростуть.                                                                                                     





                               28.12.2020

  ТЕМА: РЗМ Докладний усний переказ 
розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини

МЕТА: Поглибити знання й уміння створювати описи зовнішності людини, формувати вміння визначати такі описи в текстах і аналізувати їх; на основі здобутих текстологічних знань формувати відповідні текстові вміння, зокрема вміння виділяти в переказуваному тексті опис зовнішності людини й переказувати його; удосконалювати культуру усного мовлення ; виховувати повагу до людини та її внутрішнього світу

Під час опису зовнішності людини необхідно звертати увагу на вік, характерні риси й вираз обличчя ( колір очей, волосся, форма носа , брів, губи, шия), зріст, поставу, ходу, основні елементи одягу.
      Описується особливе , яскраве , суто індивідуальне в зовнішності людини( заняття і професія,особливості характеру особистості , ставлення до інших людей, загальна культура, манери, хода, вираз обличчя(очей).Це так звана непряма характеристика зовнішності дає змогу створити цілісне уявлення про описувану людину як особистість.

1. Виконати вправу 51( 1-4).Завдання 3-4 виконати письмово.

2. Повторити §15, а також морфологічні ознаки дієприкметника як частини мови за схемою у зошиті




                             23.12.2020

ТЕМА: РЗМ Особливості будови опису зовнішності людини

МЕТА: Повторити й поглибити знання про типи й стилі  мовлення,їх функції,удосконалити уміння розрізняти тексти- описи , тексти - роздуми, тексти- розповіді;ознайомитися з особливостями побудови опису зовнішності людини; розвивати вміння визначати тему та ідею 
висловлювання,його належність до певного стилю;виховувати спостережливість, увагу, чемність у ставленні до людей

1. Пригадайте вивчене раніше про титпи і стилі мовлення.
 Запишіть їх в зошит і поясніть , яка будова типів мовлення 
і яка сфера вживання стилів мовлення та їхні характерні ознаки.

2. Що нового ви дізналися про опис із вправи 46(2) ?Аргументуйте свою відповідь.

3. Виконайте вправу 47 (1-3), 48(1-2).




                               21.12.2020

ТЕМА: Дієприкметник як особлива форма дієслова, значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

МЕТА: Ознайомитися з дієприкметником як з особливою формою дієслова,формувати загальнопізнавальні вміння знаходити дієприкметники в текстах, визначати їх роль у реченнях;розвивати творчі вміння використовувати дієприкметники у власних висловлюваннях;виховувати інтерес та повагу до рідної мови

1. Пригадати й повторити морфологічні ознаки дієслова як частини мови.

2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника §15, ст.101- 104.Прочитати і запам'ятати правила на ст.104.

3. Дати усні відповіді на запитаня № 1-6 в кінці параграфа §15.

4. ВИВЧИТИ МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ ДІЄПРИКМЕТНИКА !!!

* Частина мови : Дпрк ;

* Питання: який? яка?яке?які?;

* Початкова форма: Н.в. однини ;

* Рід : чоловічий, жіночий, середній;

* Число: однина, множина;

* Відмінок : Н.в. - М.в. ;

* Форма : активні( якщо самі виконують дію?) і пасивні(якщо над ними виконують дію), наприклад:
малюючий- активний(сам малює), намальований- пасивний
(кимось над ним виконана дія);

* Час : теперішній і минулий;

*  Вид : доконаний і недоконаний;

*  Синтаксична роль: означення , рідше- присудок.

5.  Виконати вправу 176(1-2) усно, а 177(1-2), 178 письмово.






                              16.12.2020

ТЕМА: Тематичне оцінювання з теми :
"Дієслово як частина мови"

МЕТА: Оцінити рівень навчальних досягнень з теми ; перевірити знання й уміння , необхідні для правильного використання дієслів у мовленні; виховувати відповідальність за результати власної діяльності

1. Виконати контрольний тест , обмежений у часі до 16 грудня 20.00






                                 16.12.2020

ТЕМА: Повторення теми "Дієслово".

МЕТА : Повторити, систематизувати , узагальнити вивчене про дієслово як частину мови, удосконалити уміння й навички розрізняти й відокремлювати  морфологічні ознаки дієслова в усному і писемному мовленні;виховувати культуру спілкування

1.  Повторити теоретичний матеріал підручника § 4 - 14, а також правила в зошиті "Морфологічні ознаки дієслова".

2. Виконати вправу 158(2) з письмовим розбором дієслів за зразком.

3.  Дайте усні відповіді на запитання вправи 173.

 

                                 14.12.2020

ТЕМА: Способи творення дієслів. НЕ з дієсловами

МЕТА: Ознайомитися зі способами творення 
дієслів ,формувати вміння знаходити дієслова та визначати спосіб їх творення ;а також удосконалювати вміння і зміцнювати навички правопису дієслів з часткою не разом і окремо та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; виховувати культуру мовлення

1.  Пригадайте , якими способами утворюються слова в українській мові ? Ці способи вам відомі ще з 5 класу : 

* префіксальний;
* суфіксальний;
* префіксально - суфіксальний;
*  безафіксний(безсуфіксний);
*  складання основ;
*  перехід з однієї частини мови в іншу.

Дієслівні префікси багатозначні, тому за їх участі утворюються дієслова з різним значенням (руху, переміщення тощо).
    Від дієслів дієслова творяться за допомогою суфіксів, а від інших частин мови - за допомогою суфіксів, префіксів і способом словоскладання.

2.  Розгляньте уважно і вдумливо  таблицю вправи 154 §12 "Творення дієслів" , запам'ятайте , як і якими способоми творяться дієслова , виконайте завдання вправи письмово.

3. Подумайте і дайте відповіді на запитання № 1- 4 на ст.90.

4.  Прочитати і запам'ятати правила про правопис дієслів з часткою не, §13, ст.94.


5.  Розгляньте уважно і вдумливо схему про правопис частки не з дієсловами  вправи 159(2),запам'ятайте, виконайте завдання до неї усно.

6. Подумайте і дайте відповіді на запитання № 1- 5 на ст.94.

7. Виконайте письмово вправи 161(1-2), 162(1-2). 

8. Виконати контрольний тест , обмежений у часі до 
                              16 грудня 20.00






                              02.12.2020

ТЕМА: Безособові дієслова.

МЕТА:  Ознайомитися з безособовими дієсловами;формувати вміння розрізняти особові і безособові дієслова в усному і писемному мовленні, визначати їх виражальні можливості;виховувати кільтуру мовлення

1.  Опрацювати теоретичний матеріал підручника § 11, ст.85.
Прочитати і запам'ятати правила , уміти навести приклади до вивченого.

2.  Виконати вправи 147(1-2) , 150(2).Нагадую , для того, щоб виконати 2 завдання вправи 147 (визначити синтаксичну роль безособових дієслів), треба ці речення розібрати на головні і другорядні члени речення.

3. Дати усні відповіді на запитання № 1 - 6 на ст.86.

4.  Виконати контрольний тест, обмежений у часі до 4 грудня 20.00



    




                              30.11.2020

ТЕМА: Способи дієслів(дійсний, умовний, наказовий).Творення дієслів умовного та наказового способів.Знак м'якшення у дієсловах наказовог способу

МЕТА: Поглибити знання про способи дієслів; формувати загальнопізнавальні уміння відрізняти дієслова різних способових форм , правильно визначати морфологічні ознаки , правильно писати слова з орфограмою "М'який знак у дієсловах наказового способу"; виховувати правила мовного етикету

1. Повторити морфологічні ознаки дієслова в зошиті.

2.  Опрацювати теоретичний матеріал підручника § 9 - 10, 
ст.74-75 , 79 ,виконавши вправи 113(1-2),116, 118 ,132 (1-2)
усно і запам'ятати правила, розміщені в них.

3.  Усно дати відповіді на контрольні запитання до параграфа §9 на ст.75; § 10 на ст.79.

4. Письмово виконати вправи 114(2), 140(1-3).

5.  Виконати контрольний тест, робота з яким обмежена в часі  до 4 грудня 20.00 .






                                18.11.2020

ТЕМА: ДІЄСЛОВА I ТА II ДІЄВІДМІН. ДІЄВІДМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ.БУКВИ Е,И В ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕННЯХ ДІЄСЛІВ I ТА II ДІЄВІДМІН.ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ

МЕТА: ПОВТОРИТИ ТА ПОГЛИБИТИ ЗНАННЯ ПРО ДІЄСЛОВА  I ТА II ДІЄВІДМІН ; УДОСКОНАЛИТИ ЗАГАЛЬНОПІЗНАВЛЬНІ ВМІННЯ ВИЗНАЧАТИ НАЛЕЖНІСТЬ ДІЄСЛІВ ДО ПЕВНОЇ ДІЄВІДМІНИ , ЗМІЦНЮВАТИ НАВИЧКИ ПРАВИЛЬНОГО НАПИСАННЯ ЇХ ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ;ВИХОВУАТИ УВАЖНІСТЬ, СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ ЗА ЗМІНАМИ ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ДІЄСЛІВ

1.  Повторити вивчені морфологічні ознаки дієслова як частини мови.

2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника §8, прочитати і запам'ятати правила; уважно розгляньте таблиці дієвідмінювання дієслів і запам'ятайте , як відбувається дієвідмінювання у різних часах.

3. Виконати вправу  105(II) .


4.Виконати контрольні  тести :



ДО УВАГИ!!!  ЧАС ВИКОНАННЯ ТЕСТУ ОБМЕЖЕНИЙ 
                            ДО 22 ЛИСТОПАДА  20.00






                          16.11.2020

ТЕМА: ДІЄСЛОВА I ТА II ДІЄВІДМІН. ДІЄВІДМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ.БУКВИ Е,И В ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕННЯХ ДІЄСЛІВ I ТА II ДІЄВІДМІН

МЕТА: ПОВТОРИТИ ТА ПОГЛИБИТИ ЗНАННЯ ПРО ДІЄСЛОВА  I ТА II ДІЄВІДМІН ; УДОСКОНАЛИТИ ЗАГАЛЬНОПІЗНАВЛЬНІ ВМІННЯ ВИЗНАЧАТИ НАЛЕЖНІСТЬ ДІЄСЛІВ ДО ПЕВНОЇ ДІЄВІДМІНИ , ЗМІЦНЮВАТИ НАВИЧКИ ПРАВИЛЬНОГО НАПИСАННЯ ЇХ ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ;ВИХОВУАТИ УВАЖНІСТЬ, СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ ЗА ЗМІНАМИ ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ДІЄСЛІВ

1.  Повторити вивчені морфологічні ознаки дієслова як частини мови.

2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника §8, прочитати і запам'ятати правила; уважно розгляньте таблиці дієвідмінювання дієслів і запам'ятайте , як відбувається дієвідмінювання у різних часах.

3. Виконати вправи  102(II), 106(I, II)


4.Виконати контрольний тест:




ДО УВАГИ!!!  ЧАС ВИКОНАННЯ ТЕСТУ ОБМЕЖЕНИЙ 
                            ДО 19 ЛИСТОПАДА  20.00















                            11.11.2020

ТЕМА: Теперішній час.Майбутній час.
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів

МЕТА:  Поглибити знання про часи дієслів, удосконалювати вміння визначати часи дієслів; розвивати творчі вміння доцільно використовувати дієслова в потрібному часі
у монологічному та діалогічному мовленні;виховувати повагу до рідної мови

1.  Повторити вивчені морфологічні ознаки дієслова як частини мови.

2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника §7-8, прочитати і запам'ятати правила.

3. Виконати вправи  98(II), 104(I, II).

4.  ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ !!! 

Дієслова на -ться завжди пишуться з м'яким знаком, наприклад: говориться, вариться , робиться.

А дієслова на -шся завжди пишуться без м'якого знаку, наприклад : одягаєшся, турбуєшся , піклуєшся.

5.Виконати контрольний тест:


ДО УВАГИ!!!  ЧАС ВИКОНАННЯ ТЕСТУ ОБМЕЖЕНИЙ 
                            ДО 13 ЛИСТОПАДА  20.00













                                 09.11.2020











ТЕМА: Часи дієслів.Минулий час.Зміна дієслів у минулому часі

МЕТА:  Поглибити знання про часи дієслова,
удосконалювати загальнопізнавальні вміння визначати час дієслів; використовувати творчі вміння доцільно використовувати дієслова в потрібному часі в усному та писемному мовленні;виховувати 
в собі свідомого громадянина України

1.  Повторити вивчені морфологічні ознаки дієслова як частини мови.

2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника §7, §8(ст.62-63),прочитати і запам'ятати правила.

3. Виконати вправу 83(I, II);
змінити дієслова відповідати, говорити, будувати за особами і числами за прикладом таблиці для дієслів минулого часу
на ст.62.


4. Виконати тест "Перевір себе ":









                                                     02.11.2020

ТЕМА: Неозначена форма дієслова (інфінітив)  та особові форми.Доконаний      та недоконаний види дієслова.Тренувальні вправи


МЕТА: Ознайомитися з особливими формами дієслова(інфінітивом та особовими формами),доконаним та недоконаним видами дієслова,сформувати уміння розрізняти види дієслова,уміти пояснити причини специфічної ознаки всіх форм дієслова; удосконалювати вміння доречно вживати види дієслів у писемному та усному мовленні,розвивати уміння аналізувати і порівнювати;виховувати національну свідомість і бажання пізнавати нове       

1.  Повторити теоретичний матеріал підручника,параграф 4

     "Дієслово як частина мови.Форми дієслова",ст.27-32,а  

      також морфологічні ознаки дієслова як частини мови(у                зошиті).

2.  Усно дати відповіді на запитання № 1- 7, ст. 32.

3.   Опрацювати теоретичний матеріал підручника, параграф 5 
      "Неозначена форма та особові форим дієслова", ст.34-38:

 *    розглянути і запам'ятати ознаки неозначеної форми       
       дієслова в таблиці вправи 63, виконати її усно;

*     прочитати і запам'ятати правила , що стосуються                           особливостей неозначеної форми дієслова , уміти навести               приклад;

*      за таблицею на ст. 37 розглянути й запам'ятати закінчення
        особових форм дієслова теперішнього часу в однині та                  множині;

*      засвоїти правила про перехідні й неперехідні дієслова,                  ст.38.

4.     Усно дати відповіді на запитання № 1-9, ст.38-39.

5.      Виконати вправу 68(II).

6.      Опрацювати теоретичний матеріал підручника параграф
         6 " Види дієслова", ст.41-46 :

 *     розглянути й запам'ятати ознаки видів дієслова в таблиці               вправи 72 , виконати її усно;

*      прочитати й запам'ятати правила про доконаний та                        недоконаний види дієслова, творення їх видових пар,
        уміти навести приклад.

7.     Виконати вправу 74( I , II , III ).

8.     Усно відповісти на запитання № 1-5, ст. 47.

9.     Підготуватися до ТА : "Вступ.Повторення та узагальнення
        вивченого.Дієслово".
        Пповторити вивчене : параграфи 1-5, морфологічні ознаки
        дієслова як частини мови.